Myssion Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 För att få igång turneringsspelarna i gruppen lite mer kommer jag att lägga upp några händer från den $1000+$50 SnG'n jag spelade på Stars. Har totalt fem st händer och lägger upp nästa efterhand som diskussionen mattas av. (Utbetalningsstruktur är 50/30/20, blindsperioderna 10 minuter och med en relativt mjuk blindsstruktur (nästa nivå är 50/100, sedan 75/150, 100/200, 100/200+25, 200/400 etc)): PokerStars Tournament, Big Blind is t50 (9 handed) Converter on pregopoker.com UTG(t1385) UTG+1 (t940) MP1 (t1595) Hero (t1340) MP3 (t1340) CO (t1565) Button (t605) SB (t3055) BB (t1675) Preflop: Hero is in MP2 with 9:club: 9:spade: UTG raises to t150, UTG+1 folds, MP1 folds, Hero ? Vi har spelat ca 30 händer och detta är den första spelbara handen jag får. UTG är Manor som har spelat två händer hittills och aldrig höjt. Bakom mig sitter Ramz (MP3) och THE__D__RY (CO) som båda har varit relativt tajta. Shahin i SB har varit väldigt aktiv sedan han fick tag på lite marker. Kortstacken på knappen (postbear) har varit semilös och blev av med halva stacken efter att ha bluffat sitt missade drag på river mot Shahins triss. BB (Doidovarrido) har spelat tajt och inte gjort något särskilt intryck. Vad är vår plan? Beskriv hur ni resonerar kring de olika valmöjligheterna. (Kommer eventuellt att posta lite kommentarer från sheets och några andra 2+2are som är regulars på den nivån när det har kommit in lite kommentarer, så får ni kommentera deras synpunkter också.) Citera
Baloos Postad 8 November , 2006 Rapport Postad 8 November , 2006 Kast. I trakterna 20bb ska man ta det lugnt. Du kan inte ställa och synar du kommer du få vika alldeles för många floppar för att det ska vara +EV. Med 25bb är inte heller första position helt dåligt eftersom han med en CB tvingar dig att ta beslut om hela stacken medan han fortfarande har valet att släppa. Citera
Myssion Postad 10 November , 2006 Författare Rapport Postad 10 November , 2006 Fold verkar helt klart vara det populäraste alternativet bland SnG-grindarna. Men vad tycker ni om sheets resonemang ang handen? Call 60% fold 40%...people always say that there will be squeezers behind but with an utg raiser and semi ep caller it really isnt actually going to happen too often, and the day I autofold 99 in position when there are effective stacks of 30 bbs etc etc. Give the guy JJ+aq+ and I will be more than happy to play 99 in position aginst him a nice portion of the time. If he is as tight as u say he is I will be able to take him off a better hand or AK/AQ on the flop enough of the time to make the call profitable.I am just not folding as quickly as people seem to imply... Sure ...i will fold sometimes but certainly not all the time. Citera
RaMz Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 Jag tycker fold, har ni typ 1500-1600 kan det vara värt att ta syn och se vad som händer såso sheets skrev. Men tycker det är lite för grunda stackar här, pass är ganska tight men ett enkelt beslut som aldrig kan vara mer än marginellt fel. Citera
Recommended Posts