whothefuckisEnya Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Bara jag som tycker det känns jävligt fel att linda in spelmissbrukare i nåt slags "säkert" spelande? Ingen expertis/erfarenhet på området, men nog känns det som vissa aldrig skulle utveckla spelberoende om man hade aktiverat vissa spärrar på sitt konto. Man kan ha anlag för spelberoende men aldrig få det att blomma ut. Tillfället gör tjuven, skulle nog gå att säga om den ev. spelsjuke också... Citera
Lianinho Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 men de som har problem med ex. grovt spelmissbruk och dyl. skulle gagnas enormt av en sådan här funktion. Bara jag som tycker det känns jävligt fel att linda in spelmissbrukare i nåt slags "säkert" spelande? Tänkte säga "Bättre säkert än osäkert" men kom på hur illa det låter.. Dock vänder jag mig till ovanstående skribent och hänvisar dit Citera
Gummo Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Dock, återigen i MINA ÖGON, så sker ofta tilten på samma nivå som den först har skapats på (ex. Torskar med A-A suited mot 2-7 off all-in pre på NL50. Dunkar in 50$ till och går all in direkt nästa hand med any2) Sant! Byt ut Tilt i min text mot "dum och okontrollerad skottning" eller "hmm, idag vill jag ha en liten adrenalinkick genom att spela med hela fullen på 50/100 NL" Citera
KraxTheCrow Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Bara jag som tycker det känns jävligt fel att linda in spelmissbrukare i nåt slags "säkert" spelande? Ingen expertis/erfarenhet på området, men nog känns det som vissa aldrig skulle utveckla spelberoende om man hade aktiverat vissa spärrar på sitt konto. Man kan ha anlag för spelberoende men aldrig få det att blomma ut. Tillfället gör tjuven, skulle nog gå att säga om den ev. spelsjuke också... Bra tankar! Tror iofs att de flesta tänker i still med "det där händer aldrig mig", och därför aldrig aktiverar några spärrar. Möjligt att en del går att rädda genom att dom efter första tilten aktiverar en spärr, problemet som jag ser det är att det finns alldeles för många sätt att torska stora summor pengar på spel. Citera
crillux Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Eller också så låter man a) bli datorn när man super/har supit eller b) dricker lite mera måttligt. Citera
Lianinho Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Eller också så låter man a) bli datorn när man super/har supit eller b) dricker lite mera måttligt. Ja och paradiset FINNS på jorden, det är inte upptäckt än bara Citera
Lianinho Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Eller också så låter man a) bli datorn när man super/har supit eller b) dricker lite mera måttligt. Nä, skämt åsido, som jag nämnt så rör sig mina tankar främst mot spelberoende.. Citera
Juster Postad 9 November , 2006 Rapport Postad 9 November , 2006 Jag hade iaf gärna sett en sån funktion. Isf att man kan låsa upp spärren om man prompt vill skotta, men att det tar 1-2 dagar att göra det så man kan kyla av sig/tänka en gång till. Citera
DrRoland Postad 10 November , 2006 Rapport Postad 10 November , 2006 men de som har problem med ex. grovt spelmissbruk och dyl. skulle gagnas enormt av en sådan här funktion. Bara jag som tycker det känns jävligt fel att linda in spelmissbrukare i nåt slags "säkert" spelande? Nu handlar det ju inte bara om spelmissbrukare. Nästan alla pokerspelare har/spelar högre än man har råd/förmåga till därför att man ser de där lockande borden i menyn hela tiden. Citera
Recommended Posts