parre Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Stars rebuyturre. 1700+ startande. 13 spelare kvar. Alla spelare är garanterade 530 dollar, men det är främst top 3 som lockar. Nästa prisstegring är finalbordet (ca 900 USD), sedan hoppar det rätt långsamt upp till sista fyra platserna som är något i stil med 2.5 - 4k - 8k - 15k. Mitt mål är att komma top 3. I alla fall så har spelet på sistone varit rätt så avvaktande och tajt. Jag var rätt short för ett tag sedan, men lyckats bygga stack utan showdowns. Jag: Seat 1: andkan (1220906 in chips) Fi: Seat 7: z_balata (755573 in chips) Min bordsimage: Svårt att säga, men jag har två gånger de senaste tio händerna slagit om mot höjningar, båda gångerna mot Fi i denna hand. Första gången med A9s som rätt kort mot en raise, han vek, andra gången handen innan denna då han miniraisade från stealposition till 120k och jag slog om till 320k på en resteal ur BB med A3o. Han foldade även då. Annars har jag spelat solid och aggressiv poker. Reads på Fi: Dålig. För lös och bombar för mycket preflop. För ett par timmar sedan köpte han ut brutalt i några potter där han överspelade skithänder preflop (innan han fick byta bord). Var chipleader med 3 bord kvar, men har tappat en del på slutet (vi satt inte vid samma bord då). Har alltså en tendens att bomba väldigt mycket. Blinds: 30 000/60 000, ante 3000 Snittstack: ca 600-650k 3 foldar z_balata: raises 100000 to 160000 1 fold Jag sitter på SB och har Spelaren på BB är vad det verkar solid. Han har 530k. z_balata har 592k kvar efter sin höjning. Så - vad gör jag? Jag har tre val: 1) Folda. 2) Slå om (vilket blir all-in, förra handen var han så pass djup att jag kunde slå om utan att committa mig på en resteal, nu är fallet inte längre så, så alla höjningar blir all-in). 3) Syna. Det trixiga alternativet.... Vad ska jag göra? Hans HD för att öppna i sen mittposition är alltså rätt bred. Dock är han rätt dålig, så det kanske minskar min FE? Om jag ställer så har Fi fortfarande runt snittstack kvar vid fold i alla fall. Så - vad ska jag göra i detta läge? Citera
Jessica Postad 6 November , 2006 Rapport Postad 6 November , 2006 Om du gör som du sägero satsar på top 3 så allin Citera
Recommended Posts