Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej jag funderar på att skaffa pokeroffice eftersom det verkar vara ett väldigt bra allround program.. nu till frågan.. vad jag har förstått så ingår oddsberäkning i programmet.. men måste man inte nästan alltid i nl poker ta hänsyn till implicerade odds? så är inte oddsberäkningen i PO ganska värdelös isåfall?

MVH

Postad

Jag tycker det är bra med en pottodds räknare om man nu väljer att spela efter pottodds. De implicita oddsen som jag sedan anser att jag har i en pott brukar jag sedan räkna ut själv.

Det är inte särskilt svårt egentligen; säg att du på turn har ett nötfärgdrag och fi betar $10 i en $15 pott, då har du inte oddsen att syna eftersom du betalar $10 för att vinna $25, men anser du att fi är en riktig fisk som helt klart kommer betala av med hela sin stack på $50 om du träffar ditt fägdrag så har du om man räknar ihop pottoddsen med de implicita oddsen bra odds för att syna på turn.

PS. PO är inte bara bra för att räkna pottodds utan framförallt för att kunna analysera ditt spel, vilka fel du gör osv. Om du gör det kommer det bli mycket lättare för dig att utvecklas som spelare.. Poker Office eller Poker Tracker är med andra ord inte helt fel att ha..

Lycka till!

Postad

japp jag håller med om att pokeroffice verkar vara ett väldigt bra program.. men angående själva oddsberäkningen så är det väl inte så mycket till hjälp om man ändå räknar ut sitt implicita odds själv?

själv funderar jag på att börja multitabla men är rätt långsam i mitt oddsberäknande även om jag kan teorin.. borde det inte kunna finnas nån funktion i pokeroffice som utifrån om fi är en callingstation/supertight etc kan uppskatta implicerade odds?