Gå till innehåll

benknackan, år 2, 4/5 32 " LCD


benknackan

Recommended Posts

.... ... .... ... ... ... ... .. . ... .... .... ... . .... .. . . . . . . . . . . . . .... .... ....

 

-2 inköp på typ 100 händer ... ... :... .... ... ... ... ... ... .. . :S

Vad spelar det för roll för hur pass få händer man backat på? Det är väll bättre att bli utdragen på två inköp (spelat korrekt) än att "blöda" över 10 000 händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 104
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

.... ... .... ... ... ... ... .. . ... .... .... ... . .... .. . . . . . . . . . . . . .... .... ....

 

-2 inköp på typ 100 händer ... ... :... .... ... ... ... ... ... .. . :S

Vad spelar det för roll för hur pass få händer man backat på? Det är väll bättre att bli utdragen på två inköp (spelat korrekt) än att "blöda" över 10 000 händer.

 

nej det är väl sak samma ... men det känns förjävligt att backa två inköp på hundra händer när man spelar korrekt ...

____________________________________________________________

6/11: 39 $

7/11: 42 $

8/11: 59 $

9/11: 158 $

10/11: 88 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

haha jo sry bernt :x och sry att jag missa att du skrev :P

 

men har inte blivit ngt mycket spelande efter förra "nystarten" då de där två dagarna kom de blev jobbiga för mig ... :S ... men borde ha orkat uppdatera med resultat från söndags turrarna i alal fall ... I söndags kom jag precis ITM för andra gngen kändes riktigt trevligt ... dock så är jag fundersam om jag gjorde rätt på handen jag åkte ut ... AJo mot QQ (självklart inte så) men fi hade pushat alla vid ITM osv ... så jag kände att jag hade en bra chans trodde jag men ne ....

 

 

Aja har börjat spela lite löst nu igen idag och igår ... kom inte ihåg hur det sluta igår och idag är jag lite upp, dock så har ju prima ändra avtalen plus att betholdem ska gå till bogdog ? där man hade riktig fin rate ... så vart lite frågan vart man ska spela .. så men i alla fall ska spela av bonusen som är kvar på UB nu har jag tänkt. Men där är det ngt problem som säger att jag inte kan ta ner mer HHs så jag kan inte få in dem i PT lr ha stats på folk så ja det är väl sådär med det. Ligger och blandar 50/100 $ bord ... rullen ligger på ca 3500 $ i dagsläget ... sen har jag lite pengar som ska ut online också tror jag i alla fall ca 700 € ... och dec får man ut en bit över 1k $ i alla fall så behöver inte röra rullen i alla fall för att ta ut IRL lr så så det känns bra :) ... får se vart det slutar ska försöka seriöst att få ordning på mitt spel nu innan jul så man kan grinda hårt när man är hemma över julen ... tillsammans med att plugga in en kurs :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

happ spelat två sessioner efter det ... ett där man floppar triss mot halvstack ... som man slowar turn faller A man får all-in han sitter naturligtsvis på AA blä slut session ett efter det ... -60 $ ...

 

Sen session två ser ungefär likadan ut som hela dagen ingen action när man väl har ngt osv ... sen så bustar man ett inköp med Q7 på ohöjd pott mot en blind tror jag på Q754 brädan då man får raise på turn ... såg inte stegen och satte fi på sämre tvåpar blä :x ...

 

-200 $ totalt idag typ alltså vinsten från igår aja ... kämpa kämpa ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäkla äckel dag ... slutar ändå kanske 50 $ upp lr ngt ... men ...

 

första halvan av dan går bra och man är upp till typ 250+ upp ... sen ska man spela mer ngra dåliga spel ... så halkar man ner lite ... sen då KK all-in mot fullstack AA bah ... halvstack första handen jag hittar AK UTG blir minihöjd från nya fi från mittpos jag trycler ... syn ... A på flop tror att det gick bra förstås då nej ... AA den också blä :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nattens turnering gick åt helvete ... sen spelade jag lite CG som gick bra förutom att jag blev kär i en AK på 2KXK brädan ... som jag bustade ett inköp på men slutade en 60 $ upp lr ngt ...

 

nu då jo ska se -100 $ drygt på QQ AA resp 56s ... QQ all-in pre mot KK dåligt spelat ... AA all-in flop mot 33 på 3TT brädan... drygt ett inköp och QQ ett inköp... 67s på Qx3sXx4s brädan när cp fi betar ut hårt ... halvt inköp ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så då tog en break med lite trackmania ... sen så satte jag igång igen och denna runda gick det bättre +200 $ efter att man fått en donk att syna all-in på J99XX bräda med 55 när jag super överpushar all-in ppå river... sen så plockade jag en pot också med T8s på KsTXs brädan turn A (död trodde jag om inte färgen skulle komma) river 8 vilket tydligen räckte ...

 

åkte dock på en äckel triss också ... AKs på Ks3sXAs brädan då jag pottar 75 % av stacken ... fi ställer måste syna fi har 33 suck ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

happ -100 $ till ... kan fan inte få ett jävla kort att falla rätt för mig typ ...

 

Välkommen i klubben :) pokern skiter sig just nu. Får ligga på is några dagar. Brukar ordna upp sig på min skitnivå iaf :) Kliv ner ett steg till annars då? Bara för att spela av anti-klonken? ;)

 

haha så kommer du och klankar in här på min dagbok utav alla haha :)

 

hur blir det med pokern över julen då ? jag och frej blir väl hemma ca 20:e-6:e bara :P tycker du får ta tag i det där och köra en omgång innan jul till att börja med haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lyckades inte skriva ngt igår glömde ... var i alla fall en riktig pissdag första session började fint ... sen blev det bara back back back tills man till slut på sista sessionen sista kvaten eller så äntligen fick lite händer och slutade 50 $ upp typ ...

 

Idag då ja ungefär samma förutom att jag absolut träffat/fått betalt för noll ... -70 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

happ -100 $ till ... kan fan inte få ett jävla kort att falla rätt för mig typ ...

 

Välkommen i klubben :) pokern skiter sig just nu. Får ligga på is några dagar. Brukar ordna upp sig på min skitnivå iaf :) Kliv ner ett steg till annars då? Bara för att spela av anti-klonken? ;)

 

haha så kommer du och klankar in här på min dagbok utav alla haha :)

 

hur blir det med pokern över julen då ? jag och frej blir väl hemma ca 20:e-6:e bara :P tycker du får ta tag i det där och köra en omgång innan jul till att börja med haha

 

Funkar den 21:a? Skola fram te 20:e ja med. Eftermiddan den 20:e e ingen höjdare iaf. Träning å bajs. 21:a kl x? Låter det ok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asså jag fattar inte vad jag har gjort för att förtjäna denna fruktansvärda följd av löjligt taskiga kortföljder ...

 

inom tio min händer följande ... 22 raise sen bb re-raisar jag synar ... flop 552 fi betar ut nära pot efter långt övervägande... jag väljer bara att syna för att slå om på turn på allt förutom en femma ... turn 5 check check ... river 3 ... han betar nära pott igen lägg ...

 

ngra få händer senare re-fyllat stacken 99 igen sen position ... samma fi + en till med i handen flopp 674 med två i klöver ... jag betar nära pott syn syn ... turn 9 i klöver ... jag synar beten från fi1 på nära pott efter att fi2 också synat ... river X check bet samma som på turn syn .. fi1 slår om all-in lägg fi2 synar visar nötfärgen...

 

pga av detta på ett annat bord samtidigt så har jag A4 floppen kommer 4XX låga alla i min färg för A pottar flop ... fi syn ... turn 8 blankt betar nära pott ... fi raisar jag pushar fi tänker länge med massa möjliga skit ett par stegar lär ha vart möjligt ... synar river blank fi har 85 för tvåpar ...

 

pga av denna hittar AKo i sb på ytterliggare ett annat bord knappen standard raisar jag re-raisar typ 4-5x ... kommer HU med knappen flop ... KXX alla igen i min färg för A .. pottar fi höjer till all-in (typ 2x min bet) syyn ... turn blank river blank ... fi visar upp KK ...

 

- 130 $ på världens mest jävla äckliga kortföljder jävla piss spel detta ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har funderat på det här länge nu... borde inte nicket vara "benknackarn"? Eller är det ett helt annat ord?

 

hmmm borde väl vara benknackaren till och med ? ... kanske blev slö och inte skrev hela lr ngt kommer inte ihåg längre :P blivit att man använt det sen högstadie tiden nu heh ett tag alltså, men från början var det väl en längre variant sen var jag (och är kass) på grammatiken så det kan hänga ihop en del med det också :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-70$ på tilt dåligt spel och oflyt ... flyttar över alla pengar till neteller just nu och ska ge mig ett försök på tribeca igen började sågär ... med -40 $ ... ska ta beslut snart när jag har koll på exakt hur mycket jag har hur jag ska lägga upp det kommande året

 

Paus till nyår is the shit! Eller kom ner te min nivå :D Rätt enkla pengar när klonken inte är tokmot dig. Är klonken mot dig så förlorar du iaf bara ltie smått ju 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pausaktigt sen mitten av sep är inte kul nej ...

 

vägrar gå ner lägre än NL50 i alla fall aja får se spelade session nyss fick betalt för ngra händer men sen kommer skiten som spön i backen spelade en hand over the top fel annars är jag rätt nöjd med spelet ... slutar -6 $ typ efter leggat nästan +100 $ ett tag men ja som sagt klart skit ska komma förstöra ... höll på att tilta sönder när min lillastege blev slagen på turn när större delen av stackarna var inne mot Top två som såklart klonkar ... :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Älska mitt nötflyt... :

Table Name Hand ID Game Stakes

Ticks 10475029-129957 Holdem No Limit $0.25/$0.50

[Dec 12 16:13:26] : Hand Start.

[Dec 12 16:13:26] : Seat 1 : docgoody has $17.56

[Dec 12 16:13:26] : Seat 3 : TeeRae22 has $24.59

[Dec 12 16:13:26] : Seat 4 : MARTIN29 has $15.23

[Dec 12 16:13:26] : Seat 5 : TMNSWE has $56.46

[Dec 12 16:13:26] : Seat 6 : BagiZ has $24.35

[Dec 12 16:13:26] : BagiZ is the dealer.

[Dec 12 16:13:26] : docgoody posted small blind.

[Dec 12 16:13:27] : TeeRae22 posted big blind.

[Dec 12 16:13:27] : Game [129957] started with 5 players.

[Dec 12 16:13:27] : Dealing Hole Cards.

[Dec 12 16:13:27] : Seat 5 : TMNSWE has As 6h

[Dec 12 16:13:30] : MARTIN29 called $0.50

[Dec 12 16:13:32] : TMNSWE called $0.50 and raised $2

[Dec 12 16:13:35] : BagiZ folded.

[Dec 12 16:13:37] : docgoody folded.

[Dec 12 16:13:30] : TeeRae22 folded.

[Dec 12 16:13:33] : MARTIN29 called $2

[Dec 12 16:13:34] : Dealing flop.

[Dec 12 16:13:34] : Board cards [Ts 6s 2s]

[Dec 12 16:13:43] : MARTIN29 bet $12.73 and is All-in

[Dec 12 16:13:45] : TMNSWE called $12.73

[Dec 12 16:13:45] : Showdown!

[Dec 12 16:13:45] : Seat 5 : TMNSWE has As 6h

[Dec 12 16:13:48] : Seat 4 : MARTIN29 has 4h 9h

[Dec 12 16:13:48] : Seat 5 : TMNSWE has As 6h

[Dec 12 16:13:53] : Board cards [Ts 6s 2s 3c 5c]

[Dec 12 16:13:53] : Seat 4 : MARTIN29 has 4h 9h

[Dec 12 16:13:53] : MARTIN29 has Straight 65432

[Dec 12 16:13:53] : Seat 5 : TMNSWE has As 6h

[Dec 12 16:13:53] : TMNSWE has Pair: 6s

[Dec 12 16:13:53] : MARTIN29 wins $29.65 with Straight 65432

[Dec 12 16:14:03] : Hand is over.

 

-50 $ denna session på massa jävla pisshänder denna ^^ fick mig att sluta palla ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...