Gå till innehåll

Fler moderatorer sökes!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

No mikä ettei, jos nyt ei joka päivä tarvitse olla täälä 8 tuntia Smile

Pikku juttujen hoidossa voisin auttaa.

 

 

Äh fan, han ovan hann före -.-

 

samma ord och allt.. otroligt

 

No mikä ettei, jos nyt ei joka päivä tarvitse olla täälä 8 tuntia :)

Pikku juttujen hoidossa voisin auttaa.

 

Kirjoitusvirhe molemmilta.

 

Ban them.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara trevligt med någon som blixtbannar andra moderatorer som röjer lite här & där på mycket olämpligt sätt.

 

Är själv varken så värst intresserad eller lämplig pga mycket sådant här (tyvärr finns det även överlevande vittnen från forumet):

 

http://www.kerrolisaa.com/kuvat/def-nazimod.jpg

 

http://www.kerrolisaa.com/kuvat/now_banned.jpg

 

Jag lägger en röst var för a_o_s & cheunce.

XoteR får en minus däremot.. det ska vara ok att rövknulla (svenska) språket så länge man gör det på ett bra sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där får mig att vilja gå tillbaka i tiden så att jag kunnat lägga till det efter alla mina moddningar.

 

Det var den stilen vi körde i Finland i mitten av 90-talet på min "gamla goda" SysOp-tid..

 

Det med hälsningar av Stalin/Ryzjkov och kommentarer likande det här brukade lugna ner de flesta...

 

http://www.kerrolisaa.com/kuvat/finishhim!.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhh... jag sade inget förra gången, men nog vore det tänkbart att hjälpa till med modererandet, om det är ont om intresserade. Vilket iofs inte verkar vara fallet.

 

Nåväl, jag får väl särskilja mig genom meriten att jag talar och skriver japanska, hjälpligt åtminstone. Det lär ehh... bli användbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finnar eller finskor, snälla...

 

Kanske Cyntax?

Han lär väl kunna finska och verkar väldigt vettig i huvudet att döma av vad jag läst av honom.....

För det första så heter det finländare eller finländskor. För det andra så hänger det knappast speciellt många finländare/finländskor här, men dock finlandssvenskar. Fast_Teddy är finlandssvensk och pratar/skriver finska utan anmärkning. Om det behövs en moderator som kan finska så är han mitt val.

Skogis: Jag är svensk, 100% svensk. Jag kan inte ens be någon dra åt helvete på finska eller ens beställa en öl på finska. Jag är lika mycke/lite finsk som du är marsian. ;) (När Sverige vann OS- och VM-finalerna i ishockey jagade man mig till gränsen. Sen fick jag smugglas in i Finland igen, via Haparandra/Torneå.)

Jag moderator? För länge-länge-länge sedan frågade jag vad en moderator hade för lön. Fick som svar att det kostade (mutor) att bli moderator. Då tackade jag nej... men nu kan jag tänka mig att vara moderator. (bara inte avgiften är för hög)

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så heter det finländare eller finländskor. För det andra så hänger det knappast speciellt många finländare/finländskor här, men dock finlandssvenskar.

Fel på båda punkterna om man ska tro på Nationalencyklopedin:

 

finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar.

 

Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi.;)

 

Jag pratar finska flytande (mitt modersmål).

 

Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt?

 

Eller kan man få bli en vinnande spelare på poker för att man är moderator så räcker det. (jobbar på det, tror jag är för agressiv och CB och synar för mycket... :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt?

 

Som det sades tidigare är modereringen idéellt arbete. Ja vi har fått lite giveaways men räkna inte med att få någon fast ersättning som moderator...

 

Men vill du ha ersättning i form av någon pokertischa eller kanske framförallt pokerkepsar så lär du få mer än vad du behöver (eller vill ha ;) ) som Pokerforum.nu moderator :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi.

 

Varmaan löytyy, pitäis vaan löytää joku jolla olis kova kiinostus, ei mullakaan oikeen ole aikaa, eikä oikein kiinosta noita delete ja ip nappeja painella mitkä tulee moderaatori statusken mukana. Mutta ainahan sitä voi yrittää auttaa muilla tavoilla. Tuntuu vähän siltä että suurin osa täälä vaan haluaa päästä käsiks noihin edellä manittuihin nappeihin :D

(kirjoitus virheitä varmaan tulee, kun ei oo suomen kieltä moneen vuoteen käyttänyt, ruotsi kumminkin on mun äidinkieli)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi.

 

Varmaan löytyy, pitäis vaan löytää joku jolla olis kova kiinostus, ei mullakaan oikeen ole aikaa, eikä oikein kiinosta noita delete ja ip nappeja painella mitkä tulee moderaatori statusken mukana. Mutta ainahan sitä voi yrittää auttaa muilla tavoilla. Tuntuu vähän siltä että suurin osa täälä vaan haluaa päästä käsiks noihin edellä manittuihin nappeihin :D

(kirjoitus virheitä varmaan tulee, kun ei oo suomen kieltä moneen vuoteen käyttänyt, ruotsi kumminkin on mun äidinkieli)

Я не понимаю ничего. :( Почему вы не говорите по-шведски?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finländare, invånare i Finland. Finländarna utgörs i huvudsak av finnar och finlandssvenskar.

 

Ei helvetissäkään, Suomalaisia ne on! Kyllä minä luulen että täältä löytyy suomalaisia vähän sieltä sun täältä, jos vain käännetään joka kivi.;)

 

Jag pratar finska flytande (mitt modersmål).

 

Har dock inte helt astok-övermycket tid till moderering. Men det beror väl på vad man kan få betalt?

 

Eller kan man få bli en vinnande spelare på poker för att man är moderator så räcker det. (jobbar på det, tror jag är för agressiv och CB och synar för mycket... :( )

 

Samahan tuo jos joksikin näppyläksi kutsutaan..

Tuskin siitä kukaan suomalainen rupeaa kenenkään naamalle hyppimään :P

 

Att efterlysa folk som kan finska känns lite bortkastat. Det finns gott om engelskspråkiga forum och några finska med.

 

Det kanske finns 500000 som kan svenska (hyffsat bra) och en hel del har stor motvilja för allt med Sverige och svenska språk att göra.

 

Har tillräckligt med personliga erfarenheter när jag spelat på nätet.

Samma sak på finska pokerforum.

Alltid kul att tysta ner på "rätta" språket.

 

Bättre hålla fokus på "hemmamarknaden" tycker jag.

Norge & Danmark känns lite vettigare språk att kunna om man ska moderera om man nu ska ha någon språkkunskap överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har dykt upp lite finskapropåer angående kryssningarna, speciellt någon som kan klödda ihop lite infosnack för dessa gäster.

 

Ska göra ett försök att fixa ihop ngt, är dock inte blixtsnabbt med sådant så om någon annan tar det här så kan jag göra en insats på pokeritieto.fi (Aki Pyysing & co:s sajt) istället.

 

Skrev där inför förra kryssningen & länkade kors & tvärs mellan sajterna men har inte varit så himla aktiv senaste månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som det sades tidigare är modereringen idéellt arbete. Ja vi har fått lite giveaways men räkna inte med att få någon fast ersättning som moderator...

 

Jaså? Nä, när forumet håvar in miljoner på affiliate deals känner jag ingen lust att arbeta för forumet mot lön i form av en keps. ;)

 

Det känns liiite lustigt! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ, nåt som skall översättas bara?

Som jag skrev på finska innan: inte direkt pigg på att sitta o leta elaka inlägg o svordomar o banna folk på ett forum... så några del o ip knappar behöver jag inte...

Men nån översättning kan jag väl kanske göra. Sedan kan tex jm_j kika igenom det på stavfel osv(länge sedan man skrivit finska ju), och nån moderator kan posta det sedan, eller vart det nu ska...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ, nåt som skall översättas bara?

Som jag skrev på finska innan: inte direkt pigg på att sitta o leta elaka inlägg o svordomar o banna folk på ett forum... så några del o ip knappar behöver jag inte...

Men nån översättning kan jag väl kanske göra. Sedan kan tex jm_j kika igenom det på stavfel osv(länge sedan man skrivit finska ju), och nån moderator kan posta det sedan, eller vart det nu ska...

 

Att korrekturläsa låter som schysst deal för mig.

Är ganska van vid korrekturläsning och letande av språkliga konstigheter bara jag får koncentrera mig en liten stund.

 

Skriver t.ex sådana här inlägg lite slarvigt och rättar inte alla småfel men huvudsaken är att jag blir förstått.

 

Försöker också hålla mina meningar korta då :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmäler mig också som frivillig... min finska är obefintlig däremot så är norska inget problem (nåja.. skrivandet på norska behöver finputsas lite.. inte använd på 4 år ca)... Danska är bara grötigt däremot =)

 

Dessutom är jag en utmärkt bounty då jag aldrig vinner något och då betalas ju alltid bountyn ut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...