Gå till innehåll

Klyka utvecklar "PT" för Svenska Spel


Klyka

Recommended Posts

  • Svars 66
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har jag fel eller slutat inte SS skriva handhistoria när man lägger sig? Så det händer man inte spelar finns inte med. Det ger väl sne statistik som satan? Tänker jag fel?

 

Det ger felaktiga stats för dina motståndare. Din egen statistik blir dock helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Btw, jag hoppas att det är okej att jag lånat din ide?

Ja, givetvis. :) Jag har egentligen bara i min tur vidareutvecklat en idé som lfx hade (han gjorde något liknande för Sportingbet). Hehe, så nu är det helt plötsligt tre olika program på gång här ... Jag ska faktiskt se om jag kan lösa problemet i HHM (det är ev. enklare än jag trodde från början, fick en idé idag).

 

F ö tog jag ett snack med killen som utvecklade PT och berättade om SS och frågade om de skulle stödja denna sajt i framtiden. Eftersom Boss Media-sajter, som sagt, inte sparar informationen om händerna när du inte är med i handen, ville han dock avvakta. Han hade hört ett rykte om att handhistoriken i framtiden skulle bli mer lik andra sajters historik, som sparar all information. Det vore ju trevligt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GL!

Nu vet jag ju inte exakt vad du har kvar att fixa, men för min egen del så krävde hanteringen av allinsituationer och sidopotter en rätt omfattande kod..

Problemet är ju att viktig information saknas i historiken samt att party hanterar det hela annorlunda.

 

Vi kanske borde diskutera våra program i en annan tråd dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom då att de som skickar in händer är d kommer finnas mest stats på, men vill man gärna dela med sig av sina svagheter så ...

 

Precis vad jag tänkte.

Skickar jag in mina HH's så visar ju dom mest korrekta stats för mig själv iom att jag är med i varje hand. Med andra ord ger jag mina motståndare infomation om hur jag spelar vilket jag givetvis inte vill.

 

En möjlighet för den blyge är ju att köra search&replace innan man sänder iväg sina händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixa att man måste regga sig på siten och skriv in i avtalet att de godkänner att du hänger ut dem offentligt som spelare.

Jag tänkte faktiskt att man ska kunna skydda sina egna uppgifter genom att man slipper hänga ut sitt eget nickname.

 

Dock, om PUL är ett problem så är det snarare för att alla andra spelare som man lägger ut information om kan ha något emot det. Dvs de som inte har en aning om att de läggs ut på internet. Men jag tror som sagt inte att detta är ett problem då det bara handlar om nicknames.

 

Kommer det finnas nåt bra alternativ till att tanka upp en stor fil med HH's?

Tyvärr tror jag inte det.

 

förutom då att de som skickar in händer är d kommer finnas mest stats på, men vill man gärna dela med sig av sina svagheter så ...

Det har jag tänkt på. För att ingen ska känna att de inte vill posta händer så kan man skydda sitt nick, så ingen kan koppla din statistik till dig. Dvs du delar inte med dig av dina svagheter, bara dina motspelares.

 

Problemet är ju som sagt hur HH sparas och då att informationen inte sparas om man foldar.

 

Jag funderade på att om man istället kan plocka den informationen från dataströmmen istället?

Det är en bra idé och säkert inte omöjligt. Det ligger dock utanför det här projektet. Ärligt talat har jag inte en aning om hur man kan göra ett sånt program. :)

 

Drömde jag eller var det inte någon som gjorde ett program som sparade all HH automatiskt åt dig ner i en fil på HD,n så att du slapp sparar var 1000:e hand?

Ja, här. Det kan säkert underlätta.

 

Har jag fel eller slutat inte SS skriva handhistoria när man lägger sig? Så det händer man inte spelar finns inte med. Det ger väl sne statistik som satan? Tänker jag fel?

 

Det ger felaktiga stats för dina motståndare. Din egen statistik blir dock helt korrekt.

Som jag ser det så ger det sned statistik i de fall där fi spelarannorlunda mot den som postat HH:n än mot andra. I övrigt så leder det bara till ett mindre urval.

 

En möjlighet för den blyge är ju att köra search&replace innan man sänder iväg sina händer.

Det ska inte behövas, då funktionen är tänkt att vara inbyggd.

 

Ang. resultatmått och BB/100, etc. Spontant så tror jag inte att man kan se nån skillnad mellan turnering och cash game i HH:erna. Det gör att det är problematiskt att mäta resultat.

 

Att mäta motståndarnas resultat är omöjligt, då man inte får se resultatet i de händer där man lägger sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den är i klartext kanske man kan göra ett program (eller t.ex. använda netstumbler) för att samla in data som behövs. Sen kör man ett litet hjälpprogram vid sidan av som mappar ihop HH med bord osv. Bara en tanke.

 

För ordningens skull:

 

Lyckades givetvis skriva fel, självklart ska det vara "ethereal" och inte Stumbler.

 

Gjorde ett test med ethereal och lyckligtvis är all data krypterad med SSL (TLS-protokollet) så den idén blir inte helt lätt att implementera. Skönt att datan är krypterad dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F ö tog jag ett snack med killen som utvecklade PT och berättade om SS och frågade om de skulle stödja denna sajt i framtiden. Eftersom Boss Media-sajter, som sagt, inte sparar informationen om händerna när du inte är med i handen, ville han dock avvakta. Han hade hört ett rykte om att handhistoriken i framtiden skulle bli mer lik andra sajters historik, som sparar all information. Det vore ju trevligt. :)

Så här säger de på sportingbet-delen av forumet:

Nyheter och förbättringar i pokerrummet

 

Förbättrad Hand History-funktion

HH-funktionen har förbättrats på många sätt. Informationen sparas nu direkt på din dator och dessutom i ett ”exportvänligt” format. Det finns inte längre några gränser för hur många händer som sparas och handhistorierna redovisar hur samtliga spelare agerat, även de gånger du lagt din hand.

Så förhoppningsvis är det mer än rykten, och kanske till och med på fler sajter med klienten?! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F ö tog jag ett snack med killen som utvecklade PT och berättade om SS och frågade om de skulle stödja denna sajt i framtiden. Eftersom Boss Media-sajter, som sagt, inte sparar informationen om händerna när du inte är med i handen, ville han dock avvakta. Han hade hört ett rykte om att handhistoriken i framtiden skulle bli mer lik andra sajters historik, som sparar all information. Det vore ju trevligt. :)

Så här säger de på sportingbet-delen av forumet:

Nyheter och förbättringar i pokerrummet

 

Förbättrad Hand History-funktion

HH-funktionen har förbättrats på många sätt. Informationen sparas nu direkt på din dator och dessutom i ett ”exportvänligt” format. Det finns inte längre några gränser för hur många händer som sparas och handhistorierna redovisar hur samtliga spelare agerat, även de gånger du lagt din hand.

Så förhoppningsvis är det mer än rykten, och kanske till och med på fler sajter med klienten?! ;)

Oj, detta är alltså implementerat där idag? Trevligt. Då tycker man ju att det borde komma till SS vid nästa uppdatering av den klienten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Det är en värdelös idé. Lata fiskar som inte orkar studera motståndare är vinnarna av ett sånt program.

 

Lägg ner

 

Det kan vara trevligt med lite hjälp på travet för att analysera sitt eget spel med...

 

Har lirat lite texas no fold'em hold'em (PL & FL) idag & skulle inte ha något emot att få fram lite statistik om mitt spel.

Det enda jag har koll på är att jag gick "lite" back :oops:

 

Förresten resten.. brukar bara hålla koll på andra mupparna & hur mycket jag vinner/torskar.

Men... skulle inte ha emot ett analysverktyg som kan bekräfta att jag spelar muppigt när jag gör det och tvärtom.

 

muppeti mupp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en värdelös idé. Lata fiskar som inte orkar studera motståndare är vinnarna av ett sånt program.

 

Lägg ner

 

Det kan vara trevligt med lite hjälp på travet för att analysera sitt eget spel med...

 

Har lirat lite texas no fold'em hold'em (PL & FL) idag & skulle inte ha något emot att få fram lite statistik om mitt spel.

Det enda jag har koll på är att jag gick "lite" back :oops:

 

Förresten resten.. brukar bara hålla koll på andra mupparna & hur mycket jag vinner/torskar.

Men... skulle inte ha emot ett analysverktyg som kan bekräfta att jag spelar muppigt när jag gör det och tvärtom.

 

muppeti mupp

 

Jag förstår att du vill ha det programmet eftersom det skulle hjälpa dig spela mindre muppeti muppit. MEN, de som vet hur ett muppspel ser ut undviker det utan hjälp av program och då förlorar man lite av sin edge när mindre bra spelare får hjälp på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du vill ha det programmet eftersom det skulle hjälpa dig spela mindre muppeti muppit. MEN, de som vet hur ett muppspel ser ut undviker det utan hjälp av program och då förlorar man lite av sin edge när mindre bra spelare får hjälp på det sättet.

Det är verkligen tråkigt att PT försämrar för fullblodsproffs som du.

 

Om du visste vad du snackade om så skulle du veta att de bra spelarna är förmögna att dra relevanta slutsatser av statistiken meden de dåliga spelarna inte har nån nytta av siffrorna då de inte förstår hur de ska använda dem.

 

Så jag antar att du tillhör den senare kategorin, fast med vanföreställningen att du är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår att du vill ha det programmet eftersom det skulle hjälpa dig spela mindre muppeti muppit. MEN, de som vet hur ett muppspel ser ut undviker det utan hjälp av program och då förlorar man lite av sin edge när mindre bra spelare får hjälp på det sättet.

Det är verkligen tråkigt att PT försämrar för fullblodsproffs som du.

 

Om du visste vad du snackade om så skulle du veta att de bra spelarna är förmögna att dra relevanta slutsatser av statistiken meden de dåliga spelarna inte har nån nytta av siffrorna då de inte förstår hur de ska använda dem.

 

Så jag antar att du tillhör den senare kategorin, fast med vanföreställningen att du är bra?

 

Värst vad defensiv du blev. Vadå "vanföreställningen att du är bra"? Lågvattnemärke, vad vet du om mig förutom att jag inte behöver något stat. program för att dra in pengar?

 

Det jag skrev är sant. Spelare som förr bara satt och spelade samtidigt som de kollade på tv kan få nästan samma information som en seriös spelare som studerar sina motståndare när han spelar.

 

Försök undvika att uttrycka dig som en tonåring som är satt under press nästa gång. Jag tycker jag var fair i mitt sätt att uttrycka min kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad defensiv du blev.

Nej då, jag reagerade på hur du svarade jm_j.

 

Vadå "vanföreställningen att du är bra"? Lågvattnemärke, vad vet du om mig förutom att jag inte behöver något stat. program för att dra in pengar?

Nej, jag vet väl inte särskilt mycket om mig. Grundlösa och onödiga spekulationer från min sida. Beklagar.

 

Det jag skrev är sant. Spelare som förr bara satt och spelade samtidigt som de kollade på tv kan få nästan samma information som en seriös spelare som studerar sina motståndare när han spelar.

Det stämmer inte riktgt att PT och liknande ersätter reads. Men visst kan du få en del bra information från liknande program. Kärnan i mittsvar till dig var dock att den duktiga spelaren tjänar relativt sett mer på det än vad den dåliga spelaren gör, därför att den bra spelaren förstår hur han ska kunna använda siffrorna.

 

Försök undvika att uttrycka dig som en tonåring som är satt under press nästa gång. Jag tycker jag var fair i mitt sätt att uttrycka min kritik.

Det handladesom sagt inte om din kritik mot mig, utan ditt sätt att uttrycka dig gentemot jm_j. Typ "jag förstår din tanke, men jag som till skillnad från dig är bra på poker tycker såhär".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...