Gå till innehåll

NLT - SH, slänga eller tröcka KK?


sandis84

Recommended Posts

Tjaba!

 

Jag lirar mest 1/2 på SS, men är nu uppe å skottar på 2,5/5. Det går bra och jag har kammat hem några hundra då denna handen inträffar. Så här i efterhand antar jag att han satt på QJ då han ej höjde pf. Han har varit ganska dålig såvitt jag har märkt, och har varit väldigt sparsam med överslag. Hur skulle ni spelat den? Borde jag tröckt in keramiken?

 

Hand #144004575 vid bordet: TURBO Beata 2

Startad: Sun Nov 05 18:47:04 2006

 

stoffe0078 sitter på plats 1 med 329.75

Sandis84 sitter på plats 2 med 794.35

daduck sitter på plats 3 med 371.15

ängeln min sitter på plats 4 med 115.00

hainfrem sitter på plats 5 med 193.56

 

daduck satsar s mörken 5.00

Sandis84 satsar l mörken 2.50

 

Sandis84: Kd, Kc

daduck: --, --

ängeln min: --, --

hainfrem: --, --

stoffe0078: --, --

 

Pre-flop:

 

ängeln min: Syna 5.00

hainfrem: Lägger mig

stoffe0078: Syna 5.00

Sandis84: Höj 20.00

daduck: Lägger mig

ängeln min: Lägger mig

stoffe0078: Syna 20.00

 

Flop (Board: Qh, Js, 5d):

 

Sandis84: Satsa 30.00

stoffe0078: Höj 60.00

Sandis84: Höj 120.00

stoffe0078: Höj 200.00

Sandis84: Lägger mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minihöjningar på floppen betyder allt som oftast stål på de här nivåerna, du kan lägga dig med gott samvete här. Särskilt med tanke på att du har read på fi som ganska dålig och sparsam med omslag. Om en dålig fi går all-in direkt eller gör en gigantisk höjning kan du syna och bli utdragen istället :?

Du måste också tänka på att fi har ca 100kr kvar, som han kommer ställa in hur du än gör, dvs leder fi så är allt annat än fold groteskt mkt EV-.

Jag tycker det är onödigt att reraisa på floppen. Låt honom bluffa ut sig på turn och river ifall du tror att du leder. Brädan är ganska torr, så oddsen att dra ut mot dig är nog rätt höga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minihöjningar på floppen betyder allt som oftast stål på de här nivåerna, du kan lägga dig med gott samvete här. Särskilt med tanke på att du har read på fi som ganska dålig och sparsam med omslag. Om en dålig fi går all-in direkt eller gör en gigantisk höjning kan du syna och bli utdragen istället :?

Du måste också tänka på att fi har ca 100kr kvar, som han kommer ställa in hur du än gör, dvs leder fi så är allt annat än fold groteskt mkt EV-.

Jag tycker det är onödigt att reraisa på floppen. Låt honom bluffa ut sig på turn och river ifall du tror att du leder. Brädan är ganska torr, så oddsen att dra ut mot dig är nog rätt höga.

 

EV-?

 

Räkna om och kolla vad vi investerat i potten och hur många ggr den måste sitta för att vi ska plussa. Såg att jag skrivit fel i tidigare inlägg, är ju push eller fold som gäller här. FI´s sista pengar kommer ju åka in oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...