bossbaver Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 inga reads, första blindsrundan, men skapligt överbet preflop, vad brukar det betyda? höga PP, halvhöga PP eller typ AKs ? hur spela på floppen??? och är det ok att syna preflop??? Hand #143501208 vid bordet: Flundra Startad: Sun Nov 05 00:46:07 2006 charlton sitter på plats 1 med 1080.00 Steady 777 sitter på plats 3 med 920.00 Tomahawk sitter på plats 4 med 850.00 Zacce sitter på plats 5 med 2120.00 Zacce satsar s mörken 20.00 Tomahawk satsar l mörken 10.00 Tomahawk: Jh, Jc nice Zacce: --, -- charlton: --, -- Steady 777: --, -- Pre-flop: charlton: Höj 220.00 ooooj, 11BB rejs??? whatta? Steady 777: Lägger mig Tomahawk: Syna 220.00 hmm, whatta fok, JJ är alltid JJ Zacce: Lägger mig Flop (Board: 3h, 7c, 3c): bra flop för mig, hur spela? Tomahawk: XXXXStandard och beta typ pott eller strax under? Ska jag checka och folda vid fet bet, vart går smärtgränsen, och ska jag ge honom chansen att sno potten??? charlton: XXXX Citera
brut Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Om du tror att han som sämst har AKs varför synar du då pre? Jag hade i praktiken checkraisat honom all in på flopp eller turn om inte A landar då jag inbillar mig att han oftare har en sämre hand än din om han bettar floppen eller turnen. Säkert är det marginellt och mot en bra fi är det nog bäst att checkfolda. Citera
bossbaver Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Om du tror att han som sämst har AKs varför synar du då pre? typ 50 50 läge pre flop jag tror han kan vika utan träff på floppen... (ak alltså) Citera
brut Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Om du tror att han som sämst har AKs varför synar du då pre? typ 50 50 läge pre flop jag tror han kan vika utan träff på floppen... (ak alltså) Syna pre med ett 50/50 läge och sedan potta floppen låter inte som en vinnande strategi. Tänk på att det här var en bra flopp för dig och även då så är det en förlorande strategi. Citera
emilio_15 Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Allin pre, checkraise allin på flop. Citera
eurythmech Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Du tänker syna >20% av stacken för att check/folda en gynnsam flop? Given push pre. Citera
bossbaver Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Du tänker syna >20% av stacken för att check/folda en gynnsam flop?Given push pre. tack för tipsen alla.... folda pre flop finns inte då på kartan tycker ni eller? (jag ställde på floppen och fick syn av KK) Citera
bossbaver Postad 19 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Februari , 2007 Syna pre med ett 50/50 läge och sedan potta floppen låter inte som en vinnande strategi. Tänk på att det här var en bra flopp för dig och även då så är det en förlorande strategi. 50% + vinst% vid fold av fi på floppen borde väl bli EV+? (ok, sen att fi inte alltid har AK här, men väldigt ofta iallafall, finns ändå en hel del händer jag slår med JJ... ) Citera
Snabelguy Postad 19 Februari , 2007 Rapport Postad 19 Februari , 2007 Jag tycker att den stora höjningen pre skriker AA eller KK. Jag hade nog inte kunnat lägga pre. Check-syn eller check-fold (även om man investerat 25% av stacken pre) på floppen, beroende på storleken på bet. Skulle iofs kunna göra som du gjorde och ställa in, men den kraftiga höjningen pre hade nog fått mig lite tveksam. Citera
Recommended Posts