Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har precis satt mig vid bordet och endast spelat runt 20 händer. Jag har inga reads på Fi. Jag undrar vad som bör vara standardspelet i liknande situationer.

MP ($618.50)

Hero ($210.80)

SB ($179.45)

BB ($209.40)

UTG ($197.20)

Preflop: Hero is Button with Jheart.gif, Tspade.gif.

1 fold, MP calls $2, Hero raises to $10, 2 folds, MP calls $8.

Flop: ($23) Qdiamond.gif, Tclub.gif, Jdiamond.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $17, MP calls $17.

Turn: ($57) 4diamond.gif(2 players)

MP bets $20, Hero bets $60

Jag kan väl inte lägga mig bara för att Fi bettar ut en möjlig färg på turn. Syna känns inte bra heller då det är större chans att Fi sitter på ett högt ruter än att han redan satt sin färg. Jag väljer att höja. Rätt spelat? Storleken på bettet?

Postad

Raisar han igen på turn hamnar jag i en jobbig situation då det kostar mig mycket att syna en förmodad sämre hand, och mister mina nötdrag om jag foldar. Fold känns ändå som bästa spelet då fyra outs ger mig dåliga odds och personligen ser jag väldigt få spelare reraisa liknande turn tomma på den här nivån.

Men det känns som du antyder att en syn är bättre på turn än min raise eftersom jag undviker att hamna i ovanstående situation. Sedan syna Fi bet på river om inget mer ruter kommer, eller?