Gå till innehåll

NLT - Trn, djupstackat, AA långt före/efter?

Recommended Posts

Postad

200-dollars-turnering. djupa stackar(200 bb 20 min perioder).

Första handen:

EP slår upp till 75 och får 3 syner. 300 +blinds så 325 i pottem.

Hero tittar ner på AA, får en orgasm och slår sedan om till 500.

den som först höjrde synar. 10% av stackarna inne preflop alltså.

fi bör här ha AA-JJ och AK med andra ord. bettar någon JJ eller AK här? jag kan ju då lägga motsvarande händer men vi kan nog utesluta det eller?

flopp: Q-2-2 regnbåge.

fi pottar in i Hero.

fi bör ha andra AA, KK eller QQQ med andra ord. kan fi ha ett lösare range?

finns väl tomtar som sitter med AQ här med...

vad är planen här?

syn och isåfall vad om fi ställer turn?

allin på flopp? eller kan fi lägga KK då?

vi leder stataisitskt sett mot fi:s HD(han kan ha annat än QQ på fler sätt) men floppen känns ju väldigt jobbig för KK givet preflopspelet(långt före/långt efter).

så hur maximerar vi värde här? betalar vi av till QQ eller kan vi folda här någon gång?

Postad

Det här går ganska lätt att lösa givet de premisser som du ger. Jag har en känsla av att det kommer att visa sig bero på hur ofta fi fortsätter att betta med en hand sämre än din.

Postad

jag kan inte tänka mig att fi skulle sitta på QQ och potta ut nästnöten i det läget. Jag skulle tro att han sitter antingen naket eller har KK/AQ.

Jag hade stekt en stund o sen synat för att söka all in på turn.

Postad
jag kan inte tänka mig att fi skulle sitta på QQ och potta ut nästnöten i det läget. Jag skulle tro att han sitter antingen naket eller har KK/AQ.

Jag hade stekt en stund o sen synat för att söka all in på turn.

varför skulle han inte betta QQ där? missar c-bett från AK eller JJ men orkar man c-betta de händerna där?

fast eftersom jag är ganska committad om jag bettar så är väl c/r allin bättre kanske.

fast han kanske inte orkar se en turn med K eller A...

Postad

finns ju inte på kartan att lägga AA någonsin där. inte ens mot kompetent motstånd kan man helt utesluta pocketpar och suited connectors än mindre mot en helt okänd lirare. frågan är väl snarare hur man ska få mest värde när man har bäst hand och mitt spel är syn på flopp och raise allin eller bet på turn, jobbit om det kommer K på turn bara då får man nog tänka om.

Postad

Default är att aldrig lägga AA om du fått in 10% mot en motståndare pre. Det behövs alltså synnerligen starka skäl för att ge upp. Och det kan du knappast ha mot en okänd motståndare.