Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Suttit och spelat PLO på låga nivåer då jag inte har någon kunskap eller erfarenhet.

Nu till frågan...

Alla som spelat PLO på lägre nivåer och på FR (då det är det enda alt. på sars?!?) vet om man sitter i sen pos. och raiasar pott att typ ALLA hänger med och då blir det lotteri.

Vad anser ni är en riktigt bra starthand?

Jag har enbart pottraisat på AKs med ett par ex: A :club: K :club: 6 :club: 6 :club::heart: Eller 2-parshand...

Jag vill veta mer om vad en Bra hand kan vara och VAD SYNAR NI en pottraise med på preflop?

mvh

Postad

Händer som är bra i omaha är främst händer som har många stegmöjligheter, som 6789, 89TJ, men även 4678, 5679 osv. Låga par är händer som man ofta förlorar pengar på, om man floppar triss är det ofta någon lätt floppar en högre triss, och man förlorar ofta en stor pott. Låga färger är samma sak.

Ett bra tips är att när man får handen tänka vad man behöver för bräda för att få nöten, samt hur sannolikt det är med denna flopp.

Kolla gärna in denna artikeln av Ola, som är bra mycket bra läsning. Länk till Poker Magazine