FiSherman63 Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Fi är ungefär 22/14 över kanske 130 händer. Har inga speciella reads men han är troligen en vinnande spelare. Jag har spelat lite LAGigare, typ 32/24/4. Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) UTG ($761.40) MP ($284.70) CO ($128.50) Button ($514.20) SB ($117.18) Hero ($734.60) Preflop: Hero is BB with A, A. SB posts a blind of $2. UTG raises to $16, 4 folds, Hero raises to $52, UTG calls $40. Flop: ($114) 3, T, 2(2 players) Hero bets $80, UTG calls $80. Turn: ($274) 5(2 players) Hero checks, UTG checks. River: ($274) 5(2 players) Hero bets $190, UTG calls $625.40 (All-In), Hero ???? Citera
Mr.Tony Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Han missa flushen Vilket du förstod och tog alla hans $ grattis Citera
brut Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Viktigt att betta turnen här. Eftersom stackarna är djupa ökar chansen förståss att han har en 5a. Det finns trotts allt 13 komb som piskar upp dig 45s/(56s)/22/33/TT som är rimliga att han kan ha. Hade han haft ett set så kanske han hade aggerat lite tidigare för att skydda handen mot färgerna och få di komittad med ett förmodat överpar. Om han inte floatade floppen så bör han ha ett drag som gick in(dubbel träff på 5an) eller som han nu bluffar med. Och det skulle i så fall vara färgdraget som han nu är ute på turne med. Den troligaste handen är nog 45s möjligen har han fiskat med 56s efter hålpipan. Det finns en del klöver komb han kan ha men eftersom du har klA så är det inte så många kvar. Han måste således göra så här ganska ofta med dem om det ska vara värt att ta synen här. Tror att det är rätt att kasta. Edit: 2 par komb 23s har jag inte ens nämnt men den finns nog förmodligen inte kvar, skulle inte spela enligt den här linjen. Citera
Gyre Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 1000kr på 45 Tror varken 45s eller 56s är speciellt troliga händer som höjer UTG med, inte med 14 i PFR, givetvis händer det säkert att han höjer dem UTG men jag tror inte det är något han gör varje gång. Jäkligt jobbigt läge. Ett set borde ha hittat på något på floppen eller turn. Han borde verkligen betta turn med ett set eftersom du väldigt ofta har ett A på handen och således plockade upp hålpipan på turn. Nej, tror på det missade draget här faktiskt. Syyyyn! Citera
brut Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 1000kr på 45 Tror varken 45s eller 56s är speciellt troliga händer som höjer UTG med, inte med 14 i PFR, givetvis händer det säkert att han höjer dem UTG Så är det. Detta påverkar helt klart rätt mycket. Citera
andpet Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Med tanke på att du underrepresenterar din hand på turn får du ta denna syn, tyvärr. Sedan kan fienden absolut ha 45s/56s. Beroende på stämningen på bordet kan jag personligen spela på samma sätt. Sedan är det enkelt att hitta synen på din raise då ni har så djupa stackar. Citera
Samedi Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Sedan kan fienden absolut ha 45s/56s. Beroende på stämningen på bordet kan jag personligen spela på samma sätt. Sedan är det enkelt att hitta synen på din raise då ni har så djupa stackar. Skulle syna höjningen med dem också? Du får visserligen position, men de implicita oddsen är ju inte direkt kanonfina. Citera
andpet Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Sedan kan fienden absolut ha 45s/56s. Beroende på stämningen på bordet kan jag personligen spela på samma sätt. Sedan är det enkelt att hitta synen på din raise då ni har så djupa stackar. Skulle syna höjningen med dem också? Du får visserligen position, men de implicita oddsen är ju inte direkt kanonfina. Japp. Jag gillar inte att vika raisar preflop, inte bra för imagen. Citera
Rabarberpaj Postad 5 November , 2006 Rapport Postad 5 November , 2006 Har svårt att tänka mig att fi "bluffar". FiSherman63, tror du att fi kan spela JJ-KK så här? Citera
FiSherman63 Postad 5 November , 2006 Författare Rapport Postad 5 November , 2006 Tack för svar. OBS! Omvänd handanalys, jag är fi (UTG). Resultat: BB steker länge, frågar om jag har lust att visa min kåk, säger att han har AA och foldar. Jag satt med luft (AK). Även om jag givetvis är nöjd med resultatet kände jag mig jävligt tveksam till spelet - därav denna tråd. Jag kan ju lägga till att jag var tiltad... (vilket fi inte kunde veta då det berodde på sjuka utdrag på andra bord) Den här gången hade mitt tiltmonster till hjärna rätt i att han skulle folda AA, men det gör det ju inte automatiskt till ett bra spel. Och den här tråden har inte ändrat min tveksamhet till bluffen, då de flesta vill syna. Men iofs, han slår ju bara en bluff. För svaret är nej, Rabarberpaj - jag skulle aldrig spela så här med JJ-KK. Dvs inte för värde iaf (vilket jag tolkade din fråga som). Måste lägga in en liten brasklapp också. Jag vet inte med säkerhet att fi har , även om det är sannorlikt (67% rent matematiskt). Har han klöveresset är det knepigare att sätta mig på missat drag. Ergo: Utan klöveresset hittar han troligen synen lättare. Hmm undra om det här blev jävligt rörigt..? Oh well. Citera
Recommended Posts