ribberfors Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Tja! Äckligt datorokunnig pokerspelare här. Har problem att hitta de tillbehör jag behöver för att göra mina sessions mer behagliga. Någon som kan hjälpa? För det första har jag fått "tryckskador" på min mushand iom att den ligger mot skrivbordsytan 8 timmar/dag. Vad för specialare kan hjälpa mot detta? Musmattor? Specialmus? Köptips mottages tacksamt! För det andra vill jag slippa mitt tangentbord när jag lirar o vill istället ha en liten knappsats motsvarande den som e till höger på ett vanligt tangentbord. Finns d överhuvudtaget o var köper jag den i så fall? Var o suktade på datorbutiken.com men finge mig inte hitta någon... ribb Citera
Loveless Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Jag har sett nummerdelen som enskild enhet på Claes ohlson. Sen finns det även hela tangentbord som har nummerdelen separat. När du ändå är och shoppar, skaffa en musmatta med handlovsstöd. Sedan kan man rekomendera att du tittar över din arbetsplats om du sitter så länge framför datorn. Citera
RayIV Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Jag har sett nummerdelen som enskild enhet på Claes ohlson. Finns här Citera
Djens Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 En sladd som går ifrån datorn till toan så man slipper resa på sig när mang rindar, helst kombinerat med egen kock! Citera
Bobix Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Svettband rund handleden så slipper du både "tryckskador" och musarm. Citera
ribberfors Postad 2 November , 2006 Författare Rapport Postad 2 November , 2006 Tack för info! Claes ohlson var räddningen altså =) Citera
klagge86 Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Glöm inte att du kan använda grippers också (finns i diverse sportaffärer) Citera
johansen Postad 7 November , 2006 Rapport Postad 7 November , 2006 Tror nog det smartaste är att investera en ordentlig stol och ställa in den så man sitter i rätt höjd. Mus: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=831 Musmatta: http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=642 Citera
bjornufknu Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 Någon mer än jag som får ont på ovansidan handen och ovansidan pekfingret pga det ständiga klickandet av musen? Jag har handledsstöd, två möss som jag varierar mig med (en vanlig och en rullmus som jag konfigurerat så jag kan klicka med tummen) och har till och med börjat lära mig spela med vänster hand. Men det är bara en tidsfråga innan den börjar göra ont också. Någon som vet nåt sätt att bli av med själva "klick"-delen? Någon annan lösning än traditionell mus alltså? Citera
baller Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 använd knappsats till att raisa, beta osv osv.. använd ahk för det.. Citera
bjornufknu Postad 6 December , 2006 Rapport Postad 6 December , 2006 och AHK finns för Crypto? Har aldrig jobbat med det. Inte scriptat heller... Vart är bäst att leta? Citera
Agent Cooper Postad 7 December , 2006 Rapport Postad 7 December , 2006 Spelar halva tiden med vänster hand och andra hälften med höger hand. Det gör faktiskt en stor skillnad tycker jag. Hade problem tidigare med just ovansida höger pekfinger, men det är helt ok numera. Citera
Recommended Posts