Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja! Äckligt datorokunnig pokerspelare här.

Har problem att hitta de tillbehör jag behöver för att göra mina sessions mer behagliga. Någon som kan hjälpa? :D

För det första har jag fått "tryckskador" på min mushand iom att den ligger mot skrivbordsytan 8 timmar/dag. Vad för specialare kan hjälpa mot detta? Musmattor? Specialmus? Köptips mottages tacksamt!

För det andra vill jag slippa mitt tangentbord när jag lirar o vill istället ha en liten knappsats motsvarande den som e till höger på ett vanligt tangentbord. Finns d överhuvudtaget o var köper jag den i så fall? Var o suktade på datorbutiken.com men finge mig inte hitta någon...

ribb

Postad

Jag har sett nummerdelen som enskild enhet på Claes ohlson. Sen finns det även hela tangentbord som har nummerdelen separat.

När du ändå är och shoppar, skaffa en musmatta med handlovsstöd.

Sedan kan man rekomendera att du tittar över din arbetsplats om du sitter så länge framför datorn.

• 5 weeks later...
Postad

Någon mer än jag som får ont på ovansidan handen och ovansidan pekfingret pga det ständiga klickandet av musen?

Jag har handledsstöd, två möss som jag varierar mig med (en vanlig och en rullmus som jag konfigurerat så jag kan klicka med tummen) och har till och med börjat lära mig spela med vänster hand. Men det är bara en tidsfråga innan den börjar göra ont också.

Någon som vet nåt sätt att bli av med själva "klick"-delen? Någon annan lösning än traditionell mus alltså?