Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Här kommer en hand från NL100 på WorldPx. Fi har inte suttit så länge på bordet, men verkar ordentligt aggressiv och har tagit en del lite större potter utan showdown. Själv har jag spelat hyffsat LAG, men utan någon större framgång hittils.

***** Hand history (v1.2) *****

Hand ID 69169443

NL $100 Texas Hold'em (No Limit) - 08:47:00 02-11-2006 ET

Table 'Progressive (5 max)', 5 seats max, Real money

Seat 2 is the button. Small Blind $0,50, Big Blind $1

Note: seat IDs range from 0 to 4

Seat 0 (playing) : Player 0 (188936), amount $182,25, amount bet $0, penalty (None)

Seat 1 (playing) : Player 1 (178480), amount $50, amount bet $0, penalty (Dead)

Seat 2 (playing) : Player 2 (176031), amount $42,90, amount bet $0, penalty (None)

Seat 3 (playing) : Bogust (203592), amount $103,55, amount bet $0, penalty (None)

Seat 4 (playing) : Player 4 (154899), amount $14,65, amount bet $0, penalty (None)

Bogust: Small Blind ($0,50)

Player 4: Big Blind ($1)

Player 1: Big Blind ($1) + Dead ($0,50)

** Dealing Down Cards **

Dealt to Bogust: [Jh, Js]

Player 0: Raise ($2) --- UTG minraisar. Han har störst stack på bordet och spelar riktigt aggresivt.

Player 1: Fold

Player 2: Call ($2)

Bogust: Raise ($9) --- Hittar JJ och raisar upp till 9. Alla lägger sig utom UTG:

Player 4: Fold

Player 0: Call ($7)

Player 2: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [6s, 5s, 4s] ---- Inga överkort till mig, men floppen är i sekvens och dessutom enfärgad. Har en spader så jag väljer att beta ut 18$, just under pottens storlek alltså.

Bogust: Bet ($18)

Player 0: Raise ($173,25) --- Fi tänker ett tag innan han ställer. Hur gör jag nu? Tycker hans minraise + syn preflop är riktigt äcklig och har ingen aning vad jag ska sätta han på. Tycker det kan betyda alltifrån små pockets till AA el. KK.

Tror iaf att han sätter mig på ett överpar och tror att jag viker mot en push.

Finns ju också chans att han har set eller nåt. De händer jag ligger riktigt risigt till mot är ju QQ-AA och dom kan man ju inte heller räkna bort.

Hur som helst tycker jag inte det verkar som att han vill ha syn. Så hur hade ni gjort? Överpar + färgdrag borde väl räcka för att dega in här?

Postad

fold, alldeles för små marginaler. Antingen är din hand redan död, eller så kommer den bli död i samband med turn/river. Som du påpekar så har du svårt å sätta honom på något kort, mao kan han ha allt från färdig färg till set, till färgdrag.. din hand blir slagen av alla :(

Postad

Jag synade och han visade upp K4o, han råbluffade alltså. Mot 90% av alla spelare hade jag nog lagt mig, men mot han kändes det rätt eftersom han hade pushat runt med så många innan.