MacDaddy Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Hur hanterar ni när ni hamnar i total kortdöd Fullring FL casgame. Ni får inte en hand. Det är de sessionerna jag backar mest på. Jag blir inte särskilt wild n crazy o börjar spela 2nd best hands utan blindar ner mig rejält helt enkelt o sen är det ju alltid händer i blindsen man vinner lr förlorar lite på oxå. Citera
bossbaver Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 kör en "all-in-poker" heads up match och spelar som en lunetic, är mitt förslag Citera
Notbadatall Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 I cashgame så är det bara att vänta vidare eller lämna om det påverkar en negativt. I en turnering däremot är det ju kört och det är nog det absolut värsta man kan göra i pokersammanhang att utsätta sig för! Det kan kosta otroligt mycket pengar efter turneringen eller under turneringen om man inte har ett väldigt starkt pokerpsyke. Jag har som regel att jag inte får spela någon annan poker undertiden som jag spelar en limit turnering. Det är nog den bästa diciplinträning som finns faktiskt. Citera
Miami Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Ja...grind it out tror jag är den enda du kan göra. Kolla Stoxvideos på andra skärmen under tiden kanske? Citera
Smygaren Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Hur hanterar ni när ni hamnar i total kortdöd Fullring FL casgame. Ni får inte en hand. Det är de sessionerna jag backar mest på. Jag blir inte särskilt wild n crazy o börjar spela 2nd best hands utan blindar ner mig rejält helt enkelt o sen är det ju alltid händer i blindsen man vinner lr förlorar lite på oxå. Jag förlorar mer de sessioner jag får bra kort men motståndaren får ännu bättre, och allra mest förlorar jag de sessioner motståndaren träffar tvåoutaren på river. Nä, nu blev jag dryg, men vad jag ville säga var att ditt problem är litet. Naturligtvis backar man under en session i vilken man bara får skitkort, men att folda bort blindsen är billigt. Citera
vetgirig Postad 2 November , 2006 Rapport Postad 2 November , 2006 Spelar man fullring med 50 händer per timme så kostar det 5 gånger 1.5 SB per timme eller 3.75BB per timme. Citera
Andrew_W Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 blindar ner mig rejält Vad är ditt problem här? För lite pengar vid bordet till att börja med? Citera
Hjort Postad 3 November , 2006 Rapport Postad 3 November , 2006 Vad är ditt problem här? För lite pengar vid bordet till att börja med? Något som få människor känner till är att shortstack generellt är bra i FL. Citera
okocha Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Vad är ditt problem här? För lite pengar vid bordet till att börja med? Något som få människor känner till är att shortstack generellt är bra i FL. Kan du utveckla? Citera
brut Postad 4 November , 2006 Rapport Postad 4 November , 2006 Hur hanterar ni när ni hamnar i total kortdöd Fullring FL casgame. Ni får inte en hand. Det är de sessionerna jag backar mest på. Jag blir inte särskilt wild n crazy o börjar spela 2nd best hands utan blindar ner mig rejält helt enkelt o sen är det ju alltid händer i blindsen man vinner lr förlorar lite på oxå. Multitabla Citera
Recommended Posts