Gå till innehåll

När är man mogen för att spela flera bord samtidigt?


CFJLarsson

Recommended Posts

Svar: Aldrig.

Du kommer gula.

Det har alla flerbordare gjort. Tricket är att kunna fixa ihop en ny rulle och ta nya tag.

 

 

Hej.

Spelar NLT25-SH och SnG's. Spelar alltid ett bord i taget och har gjort så sedan jag började spela (7 månader sedan). Vad jag förstår så spelar de allra flesta flera bord samtidigt och jag ser ju självklart vinsten med detta.

 

Men till frågan: När är man mogen för att spela flera bord samtidigt? Har testat kanske 3 gånger å spela 2-3 bord samtidigt och har då tyckt att det kändes mkt jobbigt och stressande...Hur spelar ni annorlunda då ni lirar flera bord samtidigt jämfört med då ni enbart spelar på ett bord?

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tyckte det var oerhört stressigt första gången jag 2-tablade. Fattade inte att folk hann med!!

 

Efter ett par försök var det inga problem alls och ökade sedan på till 3 bord, tyckte det var stressigt som fan, men vande mig. Nu spelar jag 4 samtidigt och tycker det är helt lugnt.

Väldigt sällan man har två svåra beslut samtidigt (åtminstonde preflop är helt automatiskt) och autofoldat har jag aldrig gjort.

 

Tycker snarare att jag spelar bättre när jag multitablar eftersom jag lätt blir rastlös och söker action med skräphänder om jag spelar bara ett bord.

 

Jag hinner ju inte göra lika mycket anteckningar om motspelare längre, men det kompenseras (nästan) av PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att detta är väldigt individuellt, du känner själv om du klarar av att hänga med om du spelar flera bord samtidigt. Börja med att testa två samtidigt och om detta går bra så fortsätt ett tag och öka sen successivt. Men som sagt det är väldigt individuellt min farsa kan tex inte spela poker på ett bord och skriva på msn samtidigt.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...