Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

har spelat på Party och Pacific (utan någon vidare inkomst men har skrapat ihop lite), så jag tänkte starta upp på ny sida med $200 och börja bygga rulle. Vad rekommenderar ni att jag gör?

Har funderat på WorldPX med 100% rakeback, är det ett bra alternativ?

Skriv gärna vad ni tycker/tänker/tror, det uppskattas.

Postad

Men gör jag verkligen det?

Spelar jag $25 NL, 3 bord typ 12h/vecka så skrapar jag ändå ihop dryga $500 på en månad (+- hur det går förståss), det måste man väl ändå påstå vara bättre än att bonushora?

Postad

Spelar jag $25 NL, 3 bord typ 12h/vecka så skrapar jag ändå ihop dryga $500 på en månad (+- hur det går förståss), det måste man väl ändå påstå vara bättre än att bonushora?

Blir det verkligen så mycket? Låter väldigt mycket. I vilket fall som helst så tror jag nog att du tjänar bättre på att ta ett gäng bonusar.

Postad

Lita inte på deras lyckoräknare. Den stämmer inte!

Postad

När jag lirade NL25 räknade jag ut en "tumregel" att 100 händer gav 1$ i rakeback, med 33% rakeback, gällande för SH 6max.

I ditt fall bör det alltså vara rimligare att räkna med:

3bord * 12h * 4 veckor * 60händer/h = 8600 händer ---> 86$ (enligt min tumregel). Gånga detta med tre eftersom du får 100% rakeback vilket ger:

C:a 260$

Sedan kan du ju justera uträkningen något beroende på hur många händer du hinner med etc.

• 2 weeks later...
Postad

Du hade ju kunnat spela mot en bonus samtidigt som du får cashback ?

Jag har precis blivit klar med en bonus på B2B (bestpoker)

Jag satte in €200 för att spela ihop 2000 vip-poäng och då få €200 i bonus.

(10x)

Jag spelade dock NL50, och har nu klarat bonusen på typ 3 dagar, + att jag kommer få rakeback på €260 redan nu..

Potraiser, som också är b2b har tydligen en bättre bonus, 7.5x istället för 10x...

Annars säger dom att Partypoker och Empirepokers bonusar är jättelätta att klara av på NL25. Fast då kanske du ska ha $500 först, för att ta del av hela bonusen..

Postad

Du kan bonushora ihop mer än det på en månad

Postad
Tänk också på att 99% av spelarna på WorldPX vet vad rake är. Folk som vet vad rake är spelar nog generellt bättre än folk som inte vet det.

Instämmer, spela på andra sajter istället och cleara bonusar. Jag tror att du kommer att backa mer på WorldPx än du kommer få i rake (såvida du inte spelar NL10, fast då får man heller ingen rake i princip)