Gå till innehåll

NLT - AK floppar ess och tvingas folda

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Spelar SH 0,25/0,5 NL. Händer inte så mkt, jag ar ganska tajt

Bordsstämning

Tajt bord, har inte så mycket reads på spelarna.

Spelet

OpeningBetRound

p-kungen posted small blind ($0.25)

david_58 posted big blind ($0.50)

P-kungen was dealt A:spade: K :diamond:

Game # 223,666,802 starting.

Dealing Hole Cards

B-G-G called for $0.50

Tordyvel folded

Softich called for $0.50

henke_trance folded

p-kungen raised for $1.50 ( vill raisa mer, men men senaste raisen med KK, så foldade alla för 4BB)

david_58 folded

B-G-G called for $1.25

Softich called for $1.25

Flop

Dealing Flop: [ A :club: 4 :heart: 2 :spade: ]

(Pot = 5,75$)

p-kungen bet for $3.50 ( TPTK, mot en rätt bra flop i övrigt)

B-G-G called for $3.50

Softich folded

Turn

Dealing Turn: [4 :spade: ]

(Pot= 12,75$ )

p-kungen bet for $4.50 (En till 4, känns inte som han har nått av de låga paren..Sätter han på ess med sämre kicker och vill ha med han, lite klent bett)

B-G-G called for $4.50

River

Dealing River: [ 3 :heart: ]

(Pot =21,75$)

p-kungen bet for $6 (inget bra kort, tror dock fortfarande jag har bästa handen)

B-G-G raised for $24

p-kungen folded (men icket, enkel fold?)

B-G-G mucked

Result

B-G-G wins $50.25

Avslutning

Vad tycker ni jag skulle gjort? Dragit på mer på flop och turn? Vet inte om jag gillar det spelet riktigt eftersom jag inte vill ha allt för stora potter med TPTK. Dock så har jag ju ingen information var jag står i handen genom detta spel.

Postad

Du måste raisa mer preflop, jag lirar själv på samma bord och en höjning på $2.5 är okej, då blir inte folk skrämda med AXo osv, händer som du vill lira mot.

Dina bets generellt är svaga, men om jag ska vara ärlig så är jag jävligt säker på att du är slagen, 55 är den hand jag skulle tippa på A5 låter inte helt otroligt.

Postad

Spelade du på samma bord? Spelade rätt tajt och sen när jag fick hyffsat på handen, så foldade dom mina 4bb raise 2 av 3 gånger. Normalt brukar ju sådana raise funka bra..

Sen tror jag inte A5 och 55 är är det troligaste, att han då isåfall satt och vänta på en inside.. En fyra skulle jag tro..

Postad
Sen tror jag inte A5 och 55 är är det troligaste, att han då isåfall satt och vänta på en inside.. En fyra skulle jag tro..

Jo, självklart, glömde bara skriva den för den är så självklar, men 55 och A5 är inga händer som man kan utesluta; fast det spelar ingen roll, för du är slagen i båda fallen ;)

Postad

Varför är ni så säkra på att han är slagen? När han agerat sådär svag på alla gator skulle jag helt klart bluffa ut honom där. Vad jag kommer ihåg av min tid på den nivån så är folk väldigt sugna på att bluffa ut en ur potter. Med tanke på storleken på sin raise på river så indikerar det mer bluff än t ex stege.

Fast visst kan han ha varit slagen. Men att utesluta bluff eller att han rasiar med en sämre hand är lite dumt.

Postad

För det första utesluter jag inte bluff, men jag är ganska säker på att han inte bluffar. Eftersom jag spelar dagligen på den här nivån så vet jag att spelare inte är speciellt sugna på att bluffa.

Postad

När folk (på den nivån) synar ner till rivern och där höjer rejält betyder det allt som oftast slöspelat monster eller att draget gått in. Nån gång kan det var nåt bustat drag som tiltar men i detta fall vet jag inte vad det skulle ha varit. De flesta tänkbara "dragen", typ A3, A5, 33 och 55 slår dig, och inget färgdrag fanns ute. Därför tror jag att folden var korrekt.