devalanteriel Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Ni kan reglerna - halvpoäng delas ut godtyckligt, svar skickas via pm, posta inte svar i tråden osv. Vi kör väl en dag eller två så att de som vill hinner svara. Valde ett ämne per fråga även om vissa tangerar varandra (oavsiktligt). 1. I vilken dancegrupp slog Björk igenom? 2. Vem var förbundskapten över det sydkoreanska fotbollslandslaget i VM 2002? 3. Hur många europeiska länder är större än Sverige? 4. Vilken språkfamilj tillhör estniskan? 5. Varför gick Roman Polanski i exil från USA? 6. Vad heter huvudpersonen i Les Misérables? 7. Hur fungerar en korsett? 8. Var bor gnomerna i brädkortspelet Illuminati? 9. Vilka är de fyra huvudingredienserna i Béchamelsås? 10. Vilket politiskt parti fick inte vara med i koalitionsregeringen under andra världskriget? 11. Nämn minst fem av de sju syskonen i familjen Endless i Sandman. 12. Vad har den ventrala och den dorsala strömmen för syfte? 13. Vilka skötte liverapporteringen från EPT Dublin för poker.se? 14. Hur många invånare har Irland? 15. Hur många filosofer omnämns i Monty Python's The Philosopher Song? 16. Vem målade Venus födelse? 17. Vad heter "pancreas" respektive "spleen" på svenska? 18. Hur lyder Konami-koden? 19. Vad hände egentligen med Lots hustru? 20. När utspelade sig franska revolutionen? Utslagsfråga: Hur många år har det i snitt gått mellan varje gång jag flyttat? Två decimaler, tack. Räkna med att jag är 22 jämnt för enkelhetens skull. Halvpoäng ges godtyckligt efter vad jag känner för. Citera
Andrew_W Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Du menar inte möjligtvis den ventrala strömmen? Citera
Skanke Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Skulle nog kunna dra hem 3-4 poäng på rak arm,,,tror jag skippar att PM:a Citera
devalanteriel Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Du menar inte möjligtvis den ventrala strömmen? Jo, jag stavar som en kotte. Citera
devalanteriel Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Skanke: Gissa på, inte så många andra korrekta svar än. Leaderboard just nu: * Joanna 0.5p Egentligen 0p men hon får ett halvt för den subtila dissen av Parre. Citera
Andrew_W Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Har skickat in mina svar nu så nu vill jag ha en massa godtyckliga 0,5-poäng. Citera
devalanteriel Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Uppdatering: ---------------------- thestonk: 10.5* Andrew_W: 10.5 eurythmech: 9 Goatse: 8.5 Albert: 5.5 Joanna: 0.5 Bäst gissning på utslagsfrågan har just nu eurythmech. Glädjande många har även gissat Leif på allt möjligt. Citera
eurythmech Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Sjuuukt att det går så dåligt. Frågorna kändes ju lätta. Tänka tänka! Citera
Albert Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 devalanteriel: btw hur visste du vem IM Pei var? Läst arkitektur? Citera
devalanteriel Postad 31 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Nja. Jag är mest allmänt väldigt kulturintresserad, så jag har läst om lite allt möjligt inom musik, konst, tv-spel, böcker, serier osv. Arkitektur är inte något jag är jätteintresserad av direkt men jag har snuddat vid ämnet lite. Citera
Hockbole Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Större till ytan eller till folkmängd? Citera
eurythmech Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Postad 31 Oktober , 2006 Större till ytan eller till folkmängd? större Citera
devalanteriel Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 thestonk: 10.5* Andrew_W: 10.5 Björnerik 9.5* Hjort 9.5 eurythmech: 9* Loveless: 9 Hockbole: 8.5* Goatse: 8.5 Waggho: 8 Albert: 5.5 QoS: 3 Bluwajt: 2 Joanna: 0.5 Myssion: 0 Hockbole närmast på utslagsfrågan. Citera
Myssion Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Fan helt sjukt att inte Leif var rätt svar på en enda jäkla fråga... Citera
Hjort Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Fan helt sjukt att inte Leif var rätt svar på en enda jäkla fråga... Det var Björks andra grupp, inte hennes första. Kuggfråga. Citera
devalanteriel Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 ts67 går upp i ledningen med 15.5 poäng, samt guldstjärna som den första som hittills klarat Konamikoden. Citera
devalanteriel Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 ts67: 15.5 thestonk: 10.5* Andrew_W: 10.5 Björnerik 9.5* Hjort 9.5 eurythmech: 9* Loveless: 9 Hockbole: 8.5* Goatse: 8.5 Waggho: 8 Albert: 5.5 Plala: 3.5 QoS: 3 Brumpa: 2* Bluwajt: 2 Joanna: 0.5 Myssion: 0 Hockbole närmast på utslagsfrågan. Svaren avslöjas runt kl 20 irländsk tid i kväll. Citera
Albert Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Nice. Kommer inte sist. Jag börjar pilla på ett Quiz v2.0 Citera
thestonk Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Är det kö? Jag har ett klart annars... Nice. Kommer inte sist. Jag börjar pilla på ett Quiz v2.0 Citera
Waggho Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Är det kö? Jag har ett klart annars... Det är hög tid för ett nytt - lägg ut det! Citera
Albert Postad 1 November , 2006 Rapport Postad 1 November , 2006 Är det kö? Jag har ett klart annars... Nice. Kommer inte sist. Jag börjar pilla på ett Quiz v2.0 Kör på! Jag kan vänta med mitt. Citera
devalanteriel Postad 1 November , 2006 Författare Rapport Postad 1 November , 2006 Awright! Vinnare ts67, grattis! 1. I vilken dancegrupp slog Björk igenom? The Sugarcubes. 2. Vem var förbundskapten över det sydkoreanska fotbollslandslaget i VM 2002? Guus Hiddink. 3. Hur många europeiska länder är större än Sverige? Fyra - Ryssland, Ukraina, Frankrike och Spanien. Jag har gett rätt för tre om man specat att man inte räknar Ryssland. 4. Vilken språkfamilj tillhör estniskan? Familjen heter uraliska språk, men jag har gett rätt för finskugriska också. 5. Varför gick Roman Polanski i exil från USA? Han våldtog mha droger/hade sex med (beroende på vem man tror på) en 13-åring. 6. Vad heter huvudpersonen i Les Misérables? Jean Valjean, för det mesta. 7. Hur fungerar en korsett? Man drar i snörena så att magen åker in och några övriga kroppsdelar framhävs. 8. Var bor gnomerna i brädkortspelet Illuminati? I Zürich. 9. Vilka är de fyra huvudingredienserna i Béchamelsås? Ingen fick alla fyra som jag tänkte på rätt, så vi nöjer oss med tre - antagligen är det mitt hemmagjorda recept som är lite annorlunda. Matfett, mjöl och mjölk är iaf basen. 10. Vilket politiskt parti fick inte vara med i koalitionsregeringen under andra världskriget? Kommunisterna. 11. Nämn minst fem av de sju syskonen i familjen Endless i Sandman. Delirium, Death, Despair, Desire, Dream, Destiny, Destruction. Delight och Daniel hade också gett rätt. 12. Vad har den ventrila och den dorsala strömmen för syfte? Formbestämning och syn. 13. Vilka skötte liverapporteringen från EPT Dublin för poker.se? Jag och Ola. 14. Hur många invånare har Irland? Klantigt formulerad fråga eftersom det inte framgår om Nordirland ska med... så 4 och 6 miljoner godkänns båda två (4.2 och 5.9 mer exakt). 15. Hur många filosofer omnämns i Monty Python's The Philosopher Song? 14. 16. Vem målade Venus födelse? Sandro Botticelli. 17. Vad heter "pancreas" respektive "spleen" på svenska? Bukspottskörtel och mjälte. 18. Hur lyder Konami-koden? Upp, upp, ned, ned, vänster, höger, vänster, höger, B, A, Start. Det här är en viktig fråga enbart exakta svar godkänns. 19. Vad hände egentligen med Lots hustru? Hon vände sig om och blev en saltstod. "Hon dog" har INTE godkänts. 20. När utspelade sig franska revolutionen? 1789 och framåt, de flesta svar i de krokarna har godkänts. Utslagsfråga: Hur många år har det i snitt gått mellan varje gång jag flyttat? Två decimaler, tack. Räkna med att jag är 22 jämnt för enkelhetens skull. Jag har flyttat elva gånger, så svaret är 2. Citera
Recommended Posts