dr_kvist Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Jag har statistiktenta om ett par dagar och satt idag och övade på en gammal tenta. Dom två inledande uppgifterna var väldigt basic, men jag klarade ändå av att misslyckas med bägge, mest pga slarv. Jag svor lite åt mig själv och gick vidare. Uppgift 3 var även den en sån jag borde klara, men grejen var att läraren formulerat den på ett sätt som lätt kunde missuppfattas, lite av en kuggfråga kan man säg. Efter 10 minuters stirrande i facit och formelsamling utan att fatta var felet låg började jag bli riktigt sur. Till slut fattade jag vad grejen var, men det gjorde mig nästan mer förbannad eftersom det som sagt bara var en kuggfråga och egentligen inte testade kunskap överhuvudtaget. När jag sen inte kunde lösningen till fråga 4 vid första anblicken blev jag lack och mest bläddrade runt i böcker o tabeller utan nåt konstruktivt mål. Allmänt sur satt jag o stirrade på frågan utan egentligen att läsa den, jag letade efter svårigheter som inte fanns och bara var allmänt okonstruktiv. "Jag kan ju det här egentligen, det är den här jävla skittentan det är fel på" Och då slog det mig! Den här känslan känner jag igen!! TILT!! Man låter en dålig händelse sabba för en genom att bli så (negativt)känslomässigt engagerad att man inte kan tänka klart. "Hela världen är emot mig så det spelar ingen roll vad jag gör, det blir ändå fel!!" När jag väl insett att jag satt o tiltade på en gammal tenta började jag skratta. Kände dock att jag behövde en liten paus o skrev av mig här. Ingen jätteintressant post kanske, bara lite reflektioner.... Känns det igen? Andra exempel? Citera
Bein Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Efter rättning från Oracas får vi berätta hur de var, jag minns tydligen fel. Sitter i skolan med han, arbetet ska vara inne snart. Svenska läraren lackar jämnt om man är försenad med något. Försöker logga in på datorn för att göra klart det. Efter typ 5 försök så blir man ju lite lätt irriterad (alla datorer är jämnt cpiga på skolan som man är jämnt lätt irriterad på dem) och lyfter knät och sätter emot tangentbordet, var rätt skön känsla att se de gå i 2 bitar. Svenska arbetet kom aldrig in i tid. Ungefär samma irriterade känsla som att förlora en fetting all in. Citera
ulaf Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Knäckte du det verkligen på mitten? Citera
EL_FishkO Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Knäckte du det verkligen på mitten? lol...fattade inte ens när jag läste Citera
ulaf Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Svenska arbetat kom aldrig in i tid. Kanske lika bra det =) Citera
Bein Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Svenska arbetat kom aldrig in i tid. Kanske lika bra det =) haha, skrivit om texten ungefär 5 gånger nu och de blir fortfarande fel. Citera
fl0w Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Svenska arbetat kom aldrig in i tid Lika bra det? EDIT: läs genom tråden innan ni postar. Dagens tips. Citera
Bein Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Svenska arbetat kom aldrig in i tid Lika bra det? Japp, fortfarande.. Citera
ulaf Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Svenska arbetat kom aldrig in i tid Lika bra det? EDIT: läs genom tråden innan ni postar. Dagens tips. PWNED!!! too slow. Citera
ulaf Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Undrar fortfarande; knäckte du tangentbordet paw rihkteet? Citera
Bein Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Undrar fortfarande; knäckte du tangentbordet paw rihkteet? jaeh heaelt äaerligt, fraega Oracas. Fniss Citera
Recommended Posts