Gå till innehåll

Neteller nere igen, Scheduled maintenance!


Luca

Recommended Posts

...The Open Account, Sign In, and Transaction Processing portions of the NETELLER site are temporarily unavailable due to routine system maintenance and enhancements.

We apologize for the inconvenience.

 

Ska det vara så j*a svårt att skicka ut ett mail till kunderna någon eller några dagar innan man stänger ner för ett planerat uppehåll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som inte kunnat logga in senaste dagarna? Är det fortfarande nere? Neteller svarar inte på mitt mail heller.

 

Kunde logga in idag, flera ggr. Däremot svarar de numera inte på mail, överhuvudtaget verkar det som. Jag har väntat en vecka. Kontaktade deras sk live-support, som inte är värd namnet. Där hänvisade de mig till deras tel.nr. man kan ringa - men det lär ju kosta kanske 100:- - dessutom kom jag inte fram när jag testade deras nummer. Jag tycker inte man kan betrakta de som seriösa längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fler än jag som får upp ett medelande att kontot är stängt, och att man måste kontakta admin@neteller.com?

 

Det hände mig. Jag dels mailade och satt sen i evigheter och väntade på deras live support. När live supporten väl dök upp så frågade de bara några säkerhetsfrågor och aktiverade sedan kontot.

 

Nästa dag hade jag också fått svar på mailet, där de skrev att problem verkade ha löst sig.

 

Så ha hopp! Det löser sig! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är sidan uppe igen.

 

och nu är sidan nere igen.

 

Andra gången på kort tid som mitt konto är spärrat. Gick ju bra att få upp förra gången, men fy fan så segt det är att sitta och vänta på live chatten! !

 

Mitt konto är också spärrat. Suck. Måste man vänta på chatten? Kan de inte fixa det om man drar iväg ett mail till dom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto är också spärrat. Suck. Måste man vänta på chatten? Kan de inte fixa det om man drar iväg ett mail till dom...

 

Det går säkert via mail också. Jag hade chatten öppen medan jag såg på teve och till slut fick jag hjälp.

 

Vad jag inte riktigt förstår är varför kontot blivit spärrat två gånger inom så kort tid. Hoppas att inte NETeller fortsätter att strula så här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man lita på internetbankerna? Läste om Tommy Södergren (gammal hockeymålis) fått sitt konto länsat

på 9000$ från sitt moneybrokerkonto. moneybroker var sedan inte särskilt hjälpsamma. Kan ni rekomendera

ngn seriös aktör? Försökte själv ta ut pengar på mitt

netellerkort och fick meddelandet att "your issuer has declined you transaction". Har mailat supporten

så vi får se vad dem säger om dom hör av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt konto är också spärrat. Suck. Måste man vänta på chatten? Kan de inte fixa det om man drar iväg ett mail till dom...

 

Det går säkert via mail också. Jag hade chatten öppen medan jag såg på teve och till slut fick jag hjälp.

 

Vad jag inte riktigt förstår är varför kontot blivit spärrat två gånger inom så kort tid. Hoppas att inte NETeller fortsätter att strula så här...

 

Fick tag på dem via chatten. Tydligen så låser de kontot om du accessar det från nån publik terminal. Jag gjorde det från jobbet och därför var det låst. Men de fixade det snabbt. Väntade max tre minuter på live chatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen så låser de kontot om du accessar det från nån publik terminal. Jag gjorde det från jobbet och därför var det låst.

 

Jag går ju bara in via hemmet eller från jobbet, så det borde inte ringa några varningsklockor hos dom i mitt fall. Men, bättre med för bra säkerhet än tvärtom. Synd bara att live chatten tar sån tid på kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...