andpet Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Jag hade tagit fram en handgranat och kört ner den i halsen på fienden. Sedan hade jag bitit av öronen alá Mike Tyson. Sedan hade jag tagit en hammare och förstört min dator. Just ja, jag hade synat fiendens all in innan jag hade gjort detta. Citera
FiSherman63 Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Fold är uteslutet. Invänta bättre läge. Fold alltså. Det här är ett cashgame. Målet är att fatta beslut som är +EV. Menar du att vi ska strunta i vissa +EV-situationer (och därmed förvandla dessa till -EV, relativt sett) eftersom det kan dyka upp situationer i framtiden som är kraftigare +EV? Citera
Memory Postad 30 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Han som betar rakt ut i potten är oftast tom och betar ut för att han tror att duockså är det (typ AK) eller att du är precis så vek att du kan släppa händer som leder. Vet inte själv hur ofta dom betade rakt ut med sina drag med, man raisar och dom släpper. Tänk så.. Varför skulle han beta rakt ut med ett set? Hur ofta betar dom rakt ut mot PFraisaren med ett set? Typ aldrig... Dom går på checkraisen. Så inget att vara rädd för, bara ta the gamb0l mot shortstacken som kan ha vad som helst. Set till Överkort till fan t o m underkort. Tack för ett bra svar. (känns som man kan låsa denna tråd nu) Citera
cOP Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Fold är uteslutet. Invänta bättre läge. Fold alltså. Det här är ett cashgame. Målet är att fatta beslut som är +EV. Menar du att vi ska strunta i vissa +EV-situationer (och därmed förvandla dessa till -EV, relativt sett) eftersom det kan dyka upp situationer i framtiden som är kraftigare +EV? Menar att vi kan strunta i situationer där vi är osäkra på om det är + eller -ev att syna och vänta på situationer där vi är mer säkra. Citera
EL_FishkO Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 Fold är uteslutet. Invänta bättre läge. Fold alltså. Det här är ett cashgame. Målet är att fatta beslut som är +EV. Menar du att vi ska strunta i vissa +EV-situationer (och därmed förvandla dessa till -EV, relativt sett) eftersom det kan dyka upp situationer i framtiden som är kraftigare +EV? Menar att vi kan strunta i situationer där vi är osäkra på om det är + eller -ev att syna och vänta på situationer där vi är mer säkra. menar du att det någonsin är rätt att folda överpar på everest? aggresivitet på everest=bluff. standardspel med set på Everest är att checksyna till river och där beta 1bb. Syn Citera
finnish_fox Postad 30 Oktober , 2006 Rapport Postad 30 Oktober , 2006 jag hade synat. hade första snubben slagit om igen hade jag lagt mig. annars hade jag nästan förväntat mig vinna potten. tror inte det är nåt vanligt spel på den här nivån att en snubbe som synat en höjning pottar som första man på floppen. snarare en CR, antingen på floppen eller turn om floppen verkar ofarlig. Citera
Recommended Posts