Jake Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Hej, vet ni om det finns något enkelt program där man kan spara streamat ljud som en ljudfil på datorn, i t.ex. mp3 format. /Jake Citera
tetris Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 du kan ju alltid använda windows inbyggda sound recorder, sedan komprimerar du ner det med något program, kan inget i huvudet.. detta är bara en gissning, men jag är tveksam om det går att streamspara och komprimera samtidigt, dvs spara i mp3 direkt. sound recorder, (ljudinspelaren på svenska?) finner du i startmenyn under accessories -> entertainment. på svenska tillbehör -> underhållning Använd google och sök på: mp3 to wav converter eller liknande för att hitta något som komprimerar filen Citera
zajm Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag gissar att Jake inte menar att han ska spela in på det viset.. Om du menar att spela in ljud från tex webbradio, en film eller liknande som du lyssnar på i datorn så är Loop Recorder ett utmärkt program. Citera
tetris Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Jag gissar att Jake inte menar att han ska spela in på det viset.. Om du menar att spela in ljud från tex webbradio, en film eller liknande som du lyssnar på i datorn så är Loop Recorder ett utmärkt program. du har förmodligen rätt... jag använder DAP (Download Accelerator). Här kan jag ställa in vilka filer-typer jag vill ska laddas ner, tex på filmklippssidor break.com osv. Sen har även dap andra fördelar som möjligheten att pausa en download samt mirror downloading (för snabbare dl). Dock finns det vissa undantag där det inte går att ladda ner filen utan du måste se/höra den i realtid, exempel på detta är webbteve, webbradio. Då får du använda program som zajm tex rekomenderade alt göra som i min första post. Citera
Skadast Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 Borde inte vilket ljudinspelningsprogram som helst kunna spela in streamat ljud? Koppla ljud ut till ljud in eller nåt... Använd google och sök på: mp3 to wav converter eller liknande för att hitta något som komprimerar filen "mp3 to wav" borde väl snarare vara en dekomprimering Citera
tetris Postad 29 Oktober , 2006 Rapport Postad 29 Oktober , 2006 så sant så sant... "wav to mp3" ska det givetvis vara Citera
Recommended Posts