Gå till innehåll

heltok - en NLT400böckling på äventyr i Thailand


heltok

Recommended Posts

  • Svars 609
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

kan bara hålla med Ziccos e sååå jävla gott.

Enda stället i hela thailand som jag äter salladen :-D

Och jag är über rädd för att bli magsjuk.

Så jävla fräsch o go restaurang så det finns inte.

 

men lol. orka inte äta allt det goda i stånden på gatorna. sluta var rädd för maten och isen och salladen och toaletterna och hundarna och katterna och allt annat och njut av allt det goda som finns i det här landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena åker till Thailand imorron. Vad tycker du är det smidigaste att åka med, stor ryggsäck eller?

 

Liten ryggsäck (typ 30-35 l) är utan tvekan det smidigaste. Men flyger man till Bkk och tar in på ett hotell och stannar där en månad och sen flyger hem så är det nästan lika smidigt med en stor resväska.

 

Vill du inte veta ungefär hur mycket man gör av med per månad i Thailand också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena åker till Thailand imorron. Vad tycker du är det smidigaste att åka med, stor ryggsäck eller?

 

lyssna inte på kolli. han kan resa på 30L ibland, men alla andra pokerspelare behöver minst en stor rygga. vissa har 3 väskor. själv kör jag 70+ L från haglöf och en laptopryggsäck. man hittar alltid massa skit som man tvingas släpa runt på typ ipodhögtalare, skor, böcker, musmatta etc. bättre för mycket än för lite.

 

Är det typ svenska för Pyttipanna?

 

näh.

 

är typ papaya, chili, död liten fisk-sås, och rå krabba. detta hackas och mosas till en sörja som till och med thailändare tycker luktar värre än durian. men flikkorna från isaarn älskar det.

 

PICT0120l.jpg

 

äh, bilden ovan ljuger lite. en till:

somtam.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där varianten med rå krabba har jag aldrig testat, men den vanliga Som Tam:en är trevlig. Gissningsvis skulle jag dö om jag fick en riktig phet maak (eller hur det nu heter) från isaarn.

 

jag testade lite råa räkor med vitlök igår och magen är fortfarande inte sämre än innan, så rå krabba är kanske inte så farligt som jag ibland har föreställt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig i stort med din lista. Perhentian är i toppen hos mig också. Ser fram emot en tripp tillbaka dit i slutet av april. Vill bara skjuta in Koh Lipe också som hade sagolik snorkling 9/10 samt Ko Chang's grannöar där det var mycket bra sikt o friska koraller (8.5/10). Sedan undrar jag var du har gjort av Borneo? En tia eller?

 

Är just nu Chiang Mai och hårdtestar mina luftrör. Viangbua Mansion är sjukt nice för övrigt - Tack för tipset!

 

snorklade inte på borneo så kan inte uttala mig. dykningen var bra, inte överdrivet bra. naturlivet var iaf sjukt bra. men sikten småkass. var nog där fel säsong.

 

Sorry för bump och sökningen var svår att hitta det jag sökte.

 

heltok: Du har inte spelat in nån film när du spelar FL?

 

en del film ja. vet inte om de finns kvar, isåfall är det nog min gamla dagbok eller något som gäller.

 

När var du på Perhentian? Jag var där för exakt ett år sedan och det var riktigt bra dykning/snorkling. Men det har ju precis blivit säsong där? öppnar väl i februari eller nått? Sen lät det nycjet ned 100tals stora sköldpaddor? Jag såg typ 3.4 stycken jättesköldpaddor och en haj som stack iväg nästan direkt... Men det gäller väl att ha tur antar jag...

 

var där sommaren 2004 +- något år. har för mig att de har stängt sep-feb ja. jag såg säkert 100 sköldpaddor där. som mest kanske 30st på samma dykställe, och kanske 10st synliga samtidigt. såg några semistora hajjar och en hel del små också. detta på en vanlig snorklingstrip från simfony där jag bodde. helt överbra snorkling på perhentian sommartid. såg även en 2m stor ödla bakom min bungalow. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena åker till Thailand imorron. Vad tycker du är det smidigaste att åka med, stor ryggsäck eller?

 

Lyssna inte på varken kolli eller heltok. Som pokerspelare kommer du naturligtvis att köpa en skärm på minst 22 tum det första du gör, så ta med dig den största resväska du hittar. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssna inte på varken kolli eller heltok. Som pokerspelare kommer du naturligtvis att köpa en skärm på minst 22 tum det första du gör, så ta med dig den största resväska du hittar. ;-)

 

Jag antar att det var precis det du gjorde direkt när du kom till Bkk.

 

Iofs, om man inte fyller den med en skärm kan man ju alltid stoppa bläckfiskar eller ålar i den...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var precis det du gjorde direkt när du kom till Bkk.

 

Iofs, om man inte fyller den med en skärm kan man ju alltid stoppa bläckfiskar eller ålar i den...

 

För min del föll det på att jag ändå inte klarade av att spela 12 bord samtidigt i Bkk p.g.a all god Singha o Mekong. Inte heller klarade jag av att ha ett dussin personer railandes över axeln.

 

Fylla den med ålar antar jag att du redan har gjort. Jag får väl bli först att ladda den med bläckfisk på nästa resa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var i singapore och hittade madklonken. har slaskat lite nya livsnödvändiga böcklingprylar.

 

denna rakhyveln är nöten. "gilette super fusion mega ultra power riggad klonk"

 

img2015bj9.th.jpg

 

blev även en flaska amarula. jag är kärring jag vet!

 

Yes you are! 8-)

 

Kör el!

 

Hoppas du har det bra i Thailand ;):heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

emilio:

jag tycker det är skillnad. den är mycket mer distingt än mach3. mach3 känns mer mjuk på något sätt. gillar den iaf, lätt värd pengarna iaf.

 

iaf jag har bokat hemresa nu. 1april på kvällen börjar jag flyga hemåt. så mitt äventyr i thailand är över för denna gången.

 

kan sammanfatta vad som hänt:

plussat massa på nl200

tagit steget till nl400

börjat känna på nl600

 

nu när jag kommer hem så jävlar. ska bli seriös jag med. köra mycket och hårt och försöka att:

1. äga sönder nl400 lite i smyg

2. bli regular på nl500-nl800

3. ta steget till nl1000 på sikt

 

hur ska jag göra detta?

1. massor med filmer

2. mer hh, posta 1-2/dag och läsa 1-10/dag. försöka iaf...

3. läsa mycket teori

4. spela koncentrerat

5. orka lyssna på vad andra säger

 

övrigt:

1. gå ner i vikt

2. ta upp kampsportträningen

3. köpa prylar i mängder

 

iaf tackar för denna dagboken. allt snack om thailand kan ni väl ta i skitsnackstråden i fortsättningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gg, wp :D Med massa filmer, menar du då att du ska spela in filmer eller se på massa filmer? Hoppas att du ska göra massa filmer, var i princip dina filmer som gjorde att jag gick från en breakeven eller marginelt vinnande spelare till en kraftifgt vinnande spelare :h:

 

Och ändå har du inte gett honom en spänn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...