jackbalsam Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 En intressant hand från igår. Suttit länge på ett riktigt roligt bord. Vi spelade länge samma spelare med en hög snittpott och djupa stackar. Den här hadnen utspelar sig alla utom jag och fi av dom "första spelarna" lämnat. Fi är ganska aggro men inte jättebra, inte heller dålig. Har vunnit de flesta stora potter vi spelat bl a synade jag ~$75 på rivern med toppar som han gnällde lite över. Precis innan den här handen pottade han $150 på rivern vilket kändes som ett till missat drag. Jag skrev "bluff igen?" i chatten men foldade och han visade det missade draget. Aja, mycket prat om ingenting. Här är handen: ** Game ID 1005967521 starting - 2006-10-27 01:36:48 ** King Hrauding [Omaha] (1.00|2.00 Pot Limit - Cash Game) Real Money - riverkick sitting in seat 1 with $296.20 - Arnando112 sitting in seat 2 with $4.48 - nummer21 sitting in seat 3 with $113.00 - Totti500 sitting in seat 4 with $775.16 - jackbalsam sitting in seat 5 with $934.75 [Dealer] - A-love sitting in seat 6 with $283.26 A-love posted the small blind - $1.00 riverkick posted the big blind - $2.00 ** Dealing card to jackbalsam: 8:diamond: J:heart: Q:club: K:heart: Arnando112 called - $2.00 nummer21 called - $2.00 Totti500 raised - $11.00 jackbalsam called - $11.00 A-love folded riverkick called - $11.00 Arnando112 went all-in - $2.48 nummer21 folded ** Dealing the flop: A:heart: 2:heart: T:club: riverkick checked Totti500 bet - $40.48 Floppar ett monsterdrag! I de flesta potter så är det ju ett enkelt beslut att potta om på floppen. Här finns det dock lite grejer som talar emot. Dels är det en person allin vilket gör att jag bara vinner Tottis floppbet om jag får alla att lägga sig men missar mitt drag. Dels är det en spelare kvar bakom som har mer än ett inköp i stacken. Om jag får med honom är det ju såklart bra. Framförallt så ökar det variansen tokmycket om jag pottar om. Jag får nog inte action av något annat än set och dår är jag knapp favorit. Jag känner inte för att spela en pott på $1500 där jag har ett EV på +$50. Det som talar för är såklart att jag är favorit mot alla händer. Mina färgkort är actiondödare. Stegoutsen kan jag nog få action på dock. Tror nog jag kan stacka honom med dom. Ja frågan är alltså, potta om eller syna ner? Citera
Djens Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 edit: Vill nog inte skriva det här om hur jag spelar =) Citera
jackbalsam Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 edit:Vill nog inte skriva det här om hur jag spelar =) Haha, kom du på dig själv med att avslöja ett jättehemligt spel. Eller rent av jättefiskigt? Citera
Recommended Posts