Gå till innehåll

Sluta tilta...


laban333

Recommended Posts

Man kan göra rätt mycket för att sluta tilta, jag håller helt med om att det är den enskilt viktigaste åtgärden du kan göra för att bankrullen ska växa.

 

Själv har jag infört: Tvång att lämna bordet efter en badbeat. Helst ut en liten sväng, annars åtminstone göra något annat i hemmet under 10 minuter.

När jag komer tillbaka brukar jag ofta byta från NL till limitspel för att inte frestas att ställa in allt jag har....

 

Dagar när jag åker in i flera badbeats eller upprepade förlorade 50-procentare lämnar jag pokern och gör nåt helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självdisiplin. Att lämna bordet för att man åkt på en bad beat känns väldigt drastiskt iaf för mig. Måste arbeta på att inte blanda in känslor i spelet. Att tänka rätt tankar är extremt viktigt för att hålla bort tilten. Finns ju ingen anledning att tilta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan göra rätt mycket för att sluta tilta, jag håller helt med om att det är den enskilt viktigaste åtgärden du kan göra för att bankrullen ska växa.

 

Själv har jag infört: Tvång att lämna bordet efter en badbeat. Helst ut en liten sväng, annars åtminstone göra något annat i hemmet under 10 minuter.

När jag komer tillbaka brukar jag ofta byta från NL till limitspel för att inte frestas att ställa in allt jag har....

 

Dagar när jag åker in i flera badbeats eller upprepade förlorade 50-procentare lämnar jag pokern och gör nåt helt annat.

 

Det är faktiskt den enskilt viktigaste faktorn om man är en någorlunda god spelare. Jag har inget speciellt knep, jag har helt enkelt bestämt mej för att inte tilta. Jag har hållit mej kall åtskilliga gånger nu då jag förlorat mot t.ex. 2-outare på turn eller river. I och med att jag inte tiltar så stannar jag kvar vid bordet och förvånansvärt ofta tar jag tillbaks pengarna med råge eftersom att det finns tomtar som synar all in med hålstege osv. Jag skulle gissa att de flesta bra spelare som förlorar mycket någongång gör det pga tilt ( varians till en viss del också men).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha...det var så lätt alltså...varför har ingen sagt det till mej tidigare..

 

Jag kan gissa att alla vet om det men inte tar det på allvar. Jag har inte gjort det. Men det är helt otroligt hur mycket man SPARAR på att inte tilta. En dollar sparad är ju som bekant lika mycket värd som en dollar vunnen...

 

Nu med facit i hand har jag mångdubblat rullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag grinda som mest , hade jag värsta tiltkontrollen. Spelade ingen roll hur många bad beats jag fick. Jag spelade mitt A-spel hela tiden.

Men på sista tid, har jag tiltat mycket mer. Mycket är för att jag verkligen är sugen på pengarna och sitter och räknar om det till SEK efter en kväll, och ser att jag är -7000 SEK och inser att det är en fet jävla DVD-spelare eller en vecka på gran canaria. Har insett att jag nästan bara spelar för pengarna nu, innan var det mycket för att jag älskade poker och ville utvecklas, pengarna var en bonus.

 

Jag måste tänka om och bara rå-grinda som en jäkla robot!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man Sparar en jävla massa på att inte tilta. Och den enda egentliga anledningen att tilta det finns är ju om man vet att man spelar fel men ändå gör det.Men en bad beat är ju bara en bad beat. Vafan har han fyrtalet så är det väl så. dom andra 40 gångerna har han det inte och då vinner jag. För övrigt läs Zen and the Art of Poker.

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Självdisiplin. Att lämna bordet för att man åkt på en bad beat känns väldigt drastiskt iaf för mig. Måste arbeta på att inte blanda in känslor i spelet. Att tänka rätt tankar är extremt viktigt för att hålla bort tilten. Finns ju ingen anledning att tilta

 

Vet inte hur man ska kunna få något spel gjort då heller. En normal dag torskar man 1-3st 95%, 4-5 70-30, nån KK/QQ/AK mot AA plus ett antal antal andra utdragningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker verkligen hålla tilten borta just nu.

 

Har tappat 6-7 inköp senaste timmarna efter riktigt vidriga utdragningar, men jag lyssnar bara på sköna sommarlåtar, tänker positiva tankar och småflinar åt hur pokerklienten försöker blåsa mig gång på gång. Man riktigt märker hur den försöker locka in en i små fällor. Man floppar triss, eller kanske två par, men det finns alltid ett potentiellt färg- eller stegdrag för någon. Försöker komma så billigt undan som möjligt.. Folk kan inte det där med potodds på NL20.

 

Är inte direkt överraskad att denna period kom direkt efter att jag cashat ut en slant, men hoppas det vänder snart då jag spelat underbar poker senaste dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha...det var så lätt alltså...varför har ingen sagt det till mej tidigare..

 

Jag kan gissa att alla vet om det men inte tar det på allvar. Jag har inte gjort det. Men det är helt otroligt hur mycket man SPARAR på att inte tilta. En dollar sparad är ju som bekant lika mycket värd som en dollar vunnen...

 

Nu med facit i hand har jag mångdubblat rullen.

 

 

tillåt mig skratta.. ok du har rätt i det du säger..men kom tillbaka om några månader efter rushen är över och berätta hur det går..förmodligen är du inte lika benägen att berätta då

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tappat 6-7 inköp senaste timmarna efter riktigt vidriga utdragningar,

 

Man floppar triss, eller kanske två par, men det finns alltid ett potentiellt färg- eller stegdrag för någon. Försöker komma så billigt undan som möjligt.. Folk kan inte det där med potodds på NL20.

 

Förstår jag rätt så verkar det som att du bjuder in FI till de vidriga utdragningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha...det var så lätt alltså...varför har ingen sagt det till mej tidigare..

 

Jag kan gissa att alla vet om det men inte tar det på allvar. Jag har inte gjort det. Men det är helt otroligt hur mycket man SPARAR på att inte tilta. En dollar sparad är ju som bekant lika mycket värd som en dollar vunnen...

 

Nu med facit i hand har jag mångdubblat rullen.

 

 

tillåt mig skratta.. ok du har rätt i det du säger..men kom tillbaka om några månader efter rushen är över och berätta hur det går..förmodligen är du inte lika benägen att berätta då

 

Jag kan komma tillbaks, gärna. Har suttit och räknat och kommit fram till att de dagar jag gått back är de dagar jag tiltat. Hade jag aldrig någonsin tiltat, så skulle min BR förmodligen räcka till betydligt högre nivåer än jag spelar på nu. Jag vinner ju sålänge jag inte tiltar och sålänge jag inte tiltar så vinner jag. Kort fattat: Jag skulle nästan aldrig gått back någon månad om det inte vore för tilten, så jag vet inte vad du snackar om för rush...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tappat 6-7 inköp senaste timmarna efter riktigt vidriga utdragningar,

 

Man floppar triss, eller kanske två par, men det finns alltid ett potentiellt färg- eller stegdrag för någon. Försöker komma så billigt undan som möjligt.. Folk kan inte det där med potodds på NL20.

 

Förstår jag rätt så verkar det som att du bjuder in FI till de vidriga utdragningarna.

 

Nja, vet inte om jag riktigt lirar mitt A-game just nu, då jag spelar ganska aggro i vanliga fall när jag vet att jag har bäst hand, men för tillfället känns det lönlöst när folk verkligen inte vill släppa sina mellanpar, drag etc och träffar hela tiden. Höjer fortfarande tillräckligt för att avskräcka från fiskeri om man går efter potodds, men försöker att inte potcommitta mig, om jag inte sitter med nötterna. Hade jag inte dragit ned på tempot skulle jag säkert ligga 10-15 inköp back nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

laban nu får du ge dig..

 

vad du fortfarande gör på NL20 med din talang har jag svårt att förstå

 

Laban333

Skrivet: 2005-12-11 05:13:32 Tråd: Är alla vinnare i poker?

"Hur kan det komma sig att alla man pratar med är vinnare i längden på poker...Har aldrig snackat med nån som förlorat....vart e alla förlorare då? Någon måste ju betala mej eftersom jag vinner i längden....

peace..."

 

Laban333

Skrivet: 2005-12-11 06:42:34

"Jag gör ju nån tusenlapp i månaden plus...så jag är mer haj än fisk=) Jag brukar då berätta om då jag har förlorat ( iaf så hör min sambo det då musen flyger i väggen efter en bad beat). Tja...9 av 10 spelar ca går väl back men jag tillhör iaf den stolta skaran som vinner....måånga månader utan minus nu..."

 

Laban333

Skrivet: 2006-02-28 05:32:20

"Jag vet att jag lätt kan förlora en stor summa likväl som vinna, tro mej, jag har tiltat och förlorat många inköp, men ändå lyckats snitta plus 3 inköp per dag i över ett halvår. Allt från 3 back till 10 plus på en dag ungefär=), Jag har dock inga planer på att börja spela NL200, däremot har jag tankar kring att byta upp mej till NL50"

 

 

På de här två tre månaderna måste du alltså vunnit brutalt mycket för att få upp snittet från 1000 sek i månaden..till 60 euro per dag i snitt.. och vad man kan utläsa av den tråden spelade du alltså 20 dagar i månaden och plussade i snitt 60 euro per dag.. impressiv!!!!

 

och sen dyker denna tråd upp när man tror du precis blivit miljonär:

 

 

Laban333 Tråd: äntligen vinst i turnering

Skrivet: 2006-06-12 03:33:20

"

deltagare 434...

Jag va vinnare=)

103 euro endast menmen.... "

 

 

varför du skulle vilja förbättra ditt postflopp spel som du frågar om den 15 oktober nu har jag ingen förståelse för nu när du krossade NL20 så brutalt redan för ett år sedan

 

http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=35216&highlight=

 

 

min slutsats:

mytoman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...