Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Prefloplimpen är ok, men du måste släppa mot Pinstas räjs.

Limpa in, syna en minraise och sen folda för en minreraise när man avslutar betingen och får 14:1 i potodds :roll:

Postad
Prefloplimpen är ok, men du måste släppa mot Pinstas räjs.

Limpa in, syna en minraise och sen folda för en minreraise när man avslutar betingen och får 14:1 i potodds :roll:

Ja det är ju uppenbart att han har sämst hand när det är sån action preflop och att det inte kommer räcka med floppad fjärde bästa möjliga hand för att vinna :roll:

Postad

Preflopspelet måste jag ändra på. Men är det alltid fel att limpa med problem händer som K-Q, K-J??

KQ är väl ingen trubbelhand på 6-manna bord?

Om du prickar toppar så finns det bara en hand med bättre kicker.

Postad

Alltså om AHMANOSEEK spelar dumt här (som det verkar av kommentarerna här) så tyder ju det på retorik läste situationen korrekt och då kan man väl inte klandra honom för folden. Den genomsnittliga uppfattningen här är att retorik borde ha ställt in. Det betyder ju då att man skulle låta AHMANOSEEK få betalt för sin tokbet. Om det är korrekt att syna en sådan bet så gjorde väl AHMANOSEEK rätt eftersom han gjorde den bedömningen att hans fi skulle agera som rådgivarna här rekommenderar.

Som jag ser det gjorde AHMANOSEEK en bra bet. Han betar stort efter en bet plus en raise. Han gjorde tydligen bedömningen att åtminstone någon måste ha en dam som de aldrig släpper, för ingen kan väl tro att han sitter på 22. Sannolikheten att någon skall träffa färgen är nog betydligt mindre än att han skall få syn på sin tokbet. Så min bedömning är att det är bra spel från både AHMANOSEEK och retorik. Men så är jag väl en tomte.