Bjorn_ Postad 25 Januari , 2005 Rapport Postad 25 Januari , 2005 Ritz $1/2 Hold'em (8 handed) Fortsätter bonushorandet på crypto. Bordet har ca 35-40% flops seen och är på typiskt cryptovis loose-weak. Preflop: Hero is CO with 6 6 UTG folds, MP1 folds, MP2 folds, MP3 calls, CO folds, button raises, SB folds, Hero reraises, MP3 folds, button calls. Försöker ta initiativet mot vad jag uppfattar som en potentiellt sett ganska lös raise från knappen. Lyckas jag få MP3 och lägga sig är ju det också en bonus. Flop: A Q K (7 SB) (2 players) Hero bets, button folds Bättre floppar har man ju sett, men jag vet å andra sidan att killen på knappen har tendenser till att vara vek postflop och drar därför till med en semibluff (på gränsen till ren bluff) med förhoppningen att floppen ser potentiellt läskig ut för honom också. Så här i efterhand känns det rätt osannolik att det gick hem... Results: Hero: doesn't show hand Hero collected 3½BB from Main pot /Bjorn Citera
Ector Postad 25 Januari , 2005 Rapport Postad 25 Januari , 2005 Jag tror aldrig jag varit med om att en snubbe limpar och sedan lägger sig preflop på 1-2 men har man en read att han kan göra det samtidigt som man tror att buttons raise är lös (varför skulle den vara det med en limpare före?) så är det ju ett givet spel IMO. Men med tanke på hur jag sett folk spela 1-2 förut så skulle jag nog snarare syna och sen folda floppen i det här läget. Är det mot bara knappen så trebettar jag och bettar ut med 66, precis som du gjorde nu. Citera
Bjorn_ Postad 25 Januari , 2005 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2005 Jag tror aldrig jag varit med om att en snubbe limpar och sedan lägger sig preflop på 1-2 men har man en read att han kan göra det samtidigt som man tror att buttons raise är lös (varför skulle den vara det med en limpare före?) Att folk limpar för att sedan folda händer rätt ofta på crypto $1/2, här är det ju i ett läge där han måste syna två små kallt (vilket kanske kan finnas visst vett i) men då och då görs det även mot en enkelraise och det känns ju bara tomtedåligt. Att knappens höjning är lös grundar jag på att det är just EN limpare, många höjer med marginella händer där för att isolera mot limparen och få potten heads up. /Bjorn Citera
Recommended Posts