Gå till innehåll

NLT - SnG, 33 UTG med 10bb

Recommended Posts

Postad
Ok en fråga ang HD som jag skulle vilja ha svar på.

Säg att jag som spelar har HD´n som ni presenterat, men jag synar ALLTID på mina PP och bara ibland på mina Ax. Kan inte detta göra att procent-talen sviktar ganska mycket?

Jag förstår att den bedömning man gör är ett genomsnitt, men i detta läge tycker jag faktiskt att man nog oftare får syn av PP än av höga kort.

Nånting i stil med alla par 99+, AQo var fjärde gång, AQs tre gånger av fyra, AK varje gång?

Typ så ja, plus att man slänger in typ 2/10 any other hand

Postad
Ok en fråga ang HD som jag skulle vilja ha svar på.

Säg att jag som spelar har HD´n som ni presenterat, men jag synar ALLTID på mina PP och bara ibland på mina Ax. Kan inte detta göra att procent-talen sviktar ganska mycket?

Jag förstår att den bedömning man gör är ett genomsnitt, men i detta läge tycker jag faktiskt att man nog oftare får syn av PP än av höga kort.

Håller med här. Det är 5 spelare som kan syna en AI och då får man väl ta en HD för varje. Jag tror inte UTG+1 synar med AT när han har 4 bakom sig utan kommer syna med minst AK. Synar då ytterligare en så har den spelaren med all säkerhet ett PP. Man kommer i bästa fall ha en coinflip och det vill då inte jag ha först in med 33 på hand.

Postad
Om inte annat så bör det ju försämra ditt EV.

Låt höra, vilka händer pushar DU, i detta läge UTG, och hur agerar du de kommande varven som standard om du bara får iskalla kort?

Samma taktik som Eury? Steal från SB o knapp? Krävs ju en lyckad steal/varv för att hålla nivån. Bör inte målet vara att dubbla upp vid ett procentuellt överläge snarast för att kunna stjäla utan att riskera re-steal?

Postad

Jag föredrar att pusha när det är $EV+ att pusha helt enkelt, och det har ju väldigt lite att göra med hur kalla eller varma kort du får. Är det inte nyttigt att pusha i ett givet läge så kan man stöldhöja vid rätt lägen, dvs oftast i sen position. Jag förstår verkligen inte varför du ska in och joxa med en massa sunkiga händer.

I just den här situationen är det nog mest medelhöga par+ och starka/semistarka Ax som gäller.