sulla Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Ok en fråga ang HD som jag skulle vilja ha svar på. Säg att jag som spelar har HD´n som ni presenterat, men jag synar ALLTID på mina PP och bara ibland på mina Ax. Kan inte detta göra att procent-talen sviktar ganska mycket? Jag förstår att den bedömning man gör är ett genomsnitt, men i detta läge tycker jag faktiskt att man nog oftare får syn av PP än av höga kort. Nånting i stil med alla par 99+, AQo var fjärde gång, AQs tre gånger av fyra, AK varje gång? Typ så ja, plus att man slänger in typ 2/10 any other hand Citera
LiftWaffe Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Ok en fråga ang HD som jag skulle vilja ha svar på. Säg att jag som spelar har HD´n som ni presenterat, men jag synar ALLTID på mina PP och bara ibland på mina Ax. Kan inte detta göra att procent-talen sviktar ganska mycket? Jag förstår att den bedömning man gör är ett genomsnitt, men i detta läge tycker jag faktiskt att man nog oftare får syn av PP än av höga kort. Håller med här. Det är 5 spelare som kan syna en AI och då får man väl ta en HD för varje. Jag tror inte UTG+1 synar med AT när han har 4 bakom sig utan kommer syna med minst AK. Synar då ytterligare en så har den spelaren med all säkerhet ett PP. Man kommer i bästa fall ha en coinflip och det vill då inte jag ha först in med 33 på hand. Citera
Myssion Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Sluta prata coinflippar, prata $EV, hur svårt kan det vara. Citera
eurythmech Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Det Myss sa. Och om vi har 66 är 99+, AJs+, AKo = 36 par och 24 Ax, dvs 60% överpar Om vi har AT så är samma range = 30 har och 18 Ax, dvs 62.5% överpar. Kan det vara därför vi oftast får syn av överpar? Citera
sulla Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 any other hand? Mmm, precis, lägg till KQ,KJ,89,22, eller liknande hand 2ggr på 10, det bör förbättra våra odds med bägge händerna. Citera
Myssion Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Om inte annat så bör det ju försämra ditt EV. Citera
sulla Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Om inte annat så bör det ju försämra ditt EV. Låt höra, vilka händer pushar DU, i detta läge UTG, och hur agerar du de kommande varven som standard om du bara får iskalla kort? Samma taktik som Eury? Steal från SB o knapp? Krävs ju en lyckad steal/varv för att hålla nivån. Bör inte målet vara att dubbla upp vid ett procentuellt överläge snarast för att kunna stjäla utan att riskera re-steal? Citera
eurythmech Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 1. Vad är "procentuellt överläge"? Att ha 50/50 och overlay från blindar räcker inte. 2. Det finns ingen risk för resteals då vi har 10bb Citera
Myssion Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Postad 24 Oktober , 2006 Jag föredrar att pusha när det är $EV+ att pusha helt enkelt, och det har ju väldigt lite att göra med hur kalla eller varma kort du får. Är det inte nyttigt att pusha i ett givet läge så kan man stöldhöja vid rätt lägen, dvs oftast i sen position. Jag förstår verkligen inte varför du ska in och joxa med en massa sunkiga händer. I just den här situationen är det nog mest medelhöga par+ och starka/semistarka Ax som gäller. Citera
Recommended Posts