Hjort Postad 26 Oktober , 2006 Rapport Postad 26 Oktober , 2006 Hur definierar du optimalt? Den konventionella definitionen är att man försöker optimera största möjliga värde mot värsta möjliga motstrategi. Det är vad spelteoretiker brukar jobba med eftersom de inte utgår från att de kan motståndarens strategi särskilt väl. Citera
Myssion Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Risken för overcalls är inte inkluderad i SNGPT för att den är negligerbar, iaf enligt eastbay (som kanske inte har tittat i någon databas men däremot räknat på det). Citera
Myssion Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Gillar att göra tvärtom (alltså bara raisa 2x bb med AA och ställa med 88) och det fungerar otroligt bra faktiskt. Hur har du utvärderat det, och på vilket sätt har du jämfört med de andra alternativen? Citera
Aeis Postad 27 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Gillar att göra tvärtom (alltså bara raisa 2x bb med AA och ställa med 88) och det fungerar otroligt bra faktiskt. Hur har du utvärderat det, och på vilket sätt har du jämfört med de andra alternativen? Har inget bevis utan bara den uppfattningen jag fått. Jag har alltså fått uppfattningen att folk generellt lägger sig oftare mot mig om jag raisar all in än om jag raisar 2.5x bb. Alltså chansen att jag får syn med AA känns större om jag bara raisar. Sedan träffar han t.ex. Q med KQ. Jag bettar och han raisar mig all in. I detta läget kanske han hade lagt sig om jag ställt från början. Det är min tanke iaf. Förklara gärna var jag tänker fel om det är fel. Citera
eurythmech Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Risken för overcalls är inte inkluderad i SNGPT för att den är negligerbar, iaf enligt eastbay (som kanske inte har tittat i någon databas men däremot räknat på det). Det positiva EV:t i exemplet är också mkt marginellt. Jag skulle inte kalla det negligerbart, men litet är det... Citera
eurythmech Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 Vilket EV är marginellt? push-EV, eller missar jag nåt? Citera
Myssion Postad 27 Oktober , 2006 Rapport Postad 27 Oktober , 2006 +0.4 som sämst, och det är väl inom gränserna för vad som kan klassas som marginellt, men mot en lite vidare är det absolut inte marginellt. Citera
Recommended Posts