Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Finns det något bredbandsföretag som erbjuder uppkoppling som typ aldrig drabbas av störningar? Just nu har jag Comhem. Dom har funkat problemfritt i över ett år. Men senaste månaderna har jag börjat få sporadiska 1-minutersavbrott en gång i veckan eller så. Sån tur är aldrig i någon stor hand, men förr eller senare kommer det kosta mig mycket pengar om jag inte hittar något bättre alternativ.

Postad

Garanterat är det inte. Men jag har iallafall Ip-only( kanske heter blixtvik nu ) och det fungerar smärtfritt 99% av gångerna. Haft det i några år och det är ytterst få gånger gånger det lagt ner, skulle kunna räkna på handen. Aldrig stört mej när det gäller pokern. http://www.blixtvik.se e hemsidan tror jag.

Postad

Det är det tråkigaste o bland de dyraste alternativen jag föreslår...

Men vad det gäller kvalitet så e TELIA sååå jävla bra.

2års användande i stort sett dygnet runt med ADSL = 0, zero, nada avbrott ....

"Tack för d televerket"

Säga vad man vill om telia men kvalitet är det verkligen.

Postad

"Tack för d televerket"

Det är du nog rätt ensam om, varför rekommendera telia bara för du haft turen att slippa avbrott?

Vet ju massor med folk som haft störningar.

Postad

PLz tell me hur FAN jag ska veta att jag haft tur??

För det andra, om vi ska dryga varandra...

Hur kan du ens rekommendera en tre uppkoppling??

Läser du inte vad problemet var eller??

Berätta hur det skulle hjälpa han ...??

Ska han vara ständigt uppkoplad på båda linorna då eller??

TELIA ÄR det mest pålitliga ffs.....

Postad

Svårt för någon att säga mer än vilken levernatör de har och hur de har upplevt sin uppkoppling.

Jag har iaf BBB (10 mbit) och är inte nöjd med dem. Bor mer än 1,5 km från basstationen och har haft disconnects till och från senaste halvåret. Det har varit allt från en minut till 1½ dygn (då de var tvugna att boota om basstationen under natten). De korta avbrotten kommer till och från; kan vara bra i ett par veckor för att sedan strula under ett par dagar. Har även IP-telefoni via BBB som är redigt sunkig. D-t låt--r ung-f-r s- hä- n-r -an p--tar m-d nå-o-. Särskilt om man dristar sig att surfa/ladda ner något samtidigt.

Postad

håller med Joefalk, haft Telia adsl i snart 4 år vi är 3 stycken i boendet som ALDRIG (läs noga) haft varken störningar eller avbrott. om jag bara haft tur vilket jag inte tror så är det en väldigt säker internetleverantör. bör även sägas att jag bor en bra bit från staden, rekomenderar varmt! :)

Postad

"Tack för d televerket"

Det är du nog rätt ensam om, varför rekommendera telia bara för du haft turen att slippa avbrott?

Vet ju massor med folk som haft störningar.

Skulle vilja säga det samma telia krånglar också!

Har blivit disconnectad massor med ggr ibland i mindre lyckosamma förhållanden.

Postad
PLz tell me hur FAN jag ska veta att jag haft tur??

För det andra, om vi ska dryga varandra...

Hur kan du ens rekommendera en tre uppkoppling??

Läser du inte vad problemet var eller??

Berätta hur det skulle hjälpa han ...??

Ska han vara ständigt uppkoplad på båda linorna då eller??

TELIA ÄR det mest pålitliga ffs.....

Instämmer i allt detta.

Kan tillägga att sämre än Com Hem (som trådskaparen har) får man leta efter, har själv Com hem och ska fimpa det så snart uppsägningstiden går ut eller jag spelar om större summor!

Usel kundservice har de oxå, vid ett avbrott frågade jag kundtjänst efter en och en halv timme om det var mitt modem eller deras utrustning efter att timmen innan anmmält felet...

Svaret var att det var inget fel på deras utrustning...

När jag anmälde hade de fått in en annan anmälan från mitt hus... men det "var någon som inte kom in på nätet"... say no more

Nåväl det var väl force majoure den gången(blixtnedslag) men de bör väl känna till felet efter en och en halv timme?

Sen har jag en del synpunkter på utbud priser o bindningstid hos dem oxå, men nu gällde det poker ;)

Postad

Som nämnts tidigare beror det väldigt mycket på var man bor och vad för utrustning som sitter på vägen. Jag har haft både telia och bredbandsbolagets ADSL och båda har fungerat felfritt utan avbrott (Telia 2 års tid, bbb 1 års tid). Jag har även arbetat på comhem tidigare så vet att vissa områden har större problem än andra.

Men någon uppkoppling som är 100% driftsäker finns inte. De enda tjänster internetleverantörerna har där vi kan ställa större krav på är företagstjänsterna men dessa är naturligtvis dyrare.

Postad

Som någon skrev tidigt i tråden e nog d smartaste sättet att ha dubbla uppkopplingar. En single hand i CG hinner man ju knappast rädda men ett finalbord e ju inte roligt att bli dissad från.

Postad

Jag har comhem och det är mycket stabilt.

Kan utan problem räkna ggr det gått senaste året på fingrarna på ena handen.

En sak som kanske till o med skulle kunna rädda cashgame är.

Dubbla linor ena kopplad till trådlöst andra via kabel.

Ja kan vara inne på 2 nätverk på det sättet men ena används bara för internet.

När det ena dör av-aktiverar man bara det och då borde ju den automatiskt surfa på det andra och eftersom det redan är uppkopplat så borde ju internet funka direkt.

Någon som provat?

Postad
Garanterat är det inte. Men jag har iallafall Ip-only( kanske heter blixtvik nu ) och det fungerar smärtfritt 99% av gångerna. Haft det i några år och det är ytterst få gånger gånger det lagt ner, skulle kunna räkna på handen. Aldrig stört mej när det gäller pokern. http://www.blixtvik.se e hemsidan tror jag.

Vill bara påpeka att 99% i detta fall är en på tok för låg siffra.

Postad
Jag har comhem och det är mycket stabilt.

Kan utan problem räkna ggr det gått senaste året på fingrarna på ena handen.

En sak som kanske till o med skulle kunna rädda cashgame är.

Dubbla linor ena kopplad till trådlöst andra via kabel.

Ja kan vara inne på 2 nätverk på det sättet men ena används bara för internet.

När det ena dör av-aktiverar man bara det och då borde ju den automatiskt surfa på det andra och eftersom det redan är uppkopplat så borde ju internet funka direkt.

Någon som provat?

Det hade varit häftigt om någon kunde testa det här. Jag antar att samma sak borde gälla om man hade två nätverkskort?

Postad

Jag hadde Comhem i två år och blev tokiga på dem, vet inte om många känner igen sig men jag hadde grymma problem med dem. Avbrott flera gånger i månaden ibland i flera timmar. Så jag skulle alldrig rekomendera dom till någon, dyra är dom också.

Blixtvik äger. Skaffade det för 9 månader sen och har inte haft ett ända avbrott sen dess och jag e typ uppkopplad dygnet runt. Dem är billiga som fan också, betalar 235 för 100mbit down/10 upp. Jag rekomenderar dem starkt (om du kan ha dem).