Gå till innehåll

Nybörjarrulle hur starta?


ohringen

Recommended Posts

Hej på er!

Har precis bestämt mig för att satsa en slant, 5000 skr på poker. Jag har spelat på nätet i ca ett år, mestadels sh microlimit. Jag skulle vilja ha tips om var det är lämpligt att börja, nivå och sajt. Som info kan jag nämna att jag tidigare stoppat in 500/månad men sällan lyckats bygga ngt större innan antingen badbeats (obs inget gnäll) eller tilt har decimerat rullen, skall nu försöka bli lite mer diciplinerad.

 

Tack på förhand!

 

MVH Ohringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SS som har en låg rake och mest fisk av alla pokerrum.

Ska du spela på nån sida som har $ som currency så skulle du nog tjäna mer på att bonushora i början istället för att spela in rakeback. WPX är ju ett alternativ som någon skrev iofs, 100% rakeback där.

För att inte riskera gulning så är nog 1/2 eller 0.5/1 rätt nivå på SS och $0.10/0.20 på en sida med $ som currency.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är spelarkvalitén på WPX, och när är det mest spelare inne? Jobbar skift så att det blir spel på varierande tider.

 

Vissa säger att spelarna är bättre på wpx men jag tycker dom är riktigt dåliga här också.

 

På dagarna kan det vara riktigt lite folk inne men på kvällar/nätter är det väl skaplig trafik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppna ett netellerkonto

Tänkte öppna Neteller-konto, men neteller.com går ju knappt att komma in på. Ruskigt segt med flera bortkopplingar. Brukar det vara så bökigt eller är det en tillfällig hicka?

 

OT: När det gäller cashgame spelar jag på en nivå där min bankrulle klarar 6-7 fulla inköp. Funkar fint, dock rekommenderas nog högre rulle om du aggrar med mycket högre varians än jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när vi ändå är inne på worldpx.. på deras sida så finns det ju den där kalkylatorn "How much money will you save by playing worldpx?" Är summan som kommer fram siffran på hur mycket jag kommer få in på mitt konto varje månad eller är det någonting annat? Den säger att om jag spelar NL$25 2 bord - 12 timmar i veckan, 60händer/timme så kommer jag att få 332.64$

 

Är det en rimlig summa? Jättetacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...