ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Hej på er! Har precis bestämt mig för att satsa en slant, 5000 skr på poker. Jag har spelat på nätet i ca ett år, mestadels sh microlimit. Jag skulle vilja ha tips om var det är lämpligt att börja, nivå och sajt. Som info kan jag nämna att jag tidigare stoppat in 500/månad men sällan lyckats bygga ngt större innan antingen badbeats (obs inget gnäll) eller tilt har decimerat rullen, skall nu försöka bli lite mer diciplinerad. Tack på förhand! MVH Ohringen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sylwester Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Svenska Spel Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 fixed eller no limit? om fixed så http://www.worldpx.com alla gånger (funkar väl bra för no limit med) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Gillar nl bäst, nivå med 5000 kr? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Gillar nl bäst, nivå med 5000 kr? Du skulle nog klara dig om du spelar 1/2 men egentligen ska man nog spela 0.5/1 med den rullen. *Psst, säg inget till Dan Glimne bara* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 lovar att inte skvallra för Glimne , men vi pratar kronor va? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 In med allt på http://www.worldpx.com där kan du också räkna ut hur mycket rakeback du skulle få. NL25 tills du närmar dig 1500 då kan du börja köra NL50 NL25 är 0.1/0.25 om du undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Chillarn7 Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 SS som har en låg rake och mest fisk av alla pokerrum. Ska du spela på nån sida som har $ som currency så skulle du nog tjäna mer på att bonushora i början istället för att spela in rakeback. WPX är ju ett alternativ som någon skrev iofs, 100% rakeback där. För att inte riskera gulning så är nog 1/2 eller 0.5/1 rätt nivå på SS och $0.10/0.20 på en sida med $ som currency. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Får man rakeback med automatik? Kanske en dum fråga men funkar visa påwxp? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Får man rakeback med automatik? Japp varje måndag kl 8 kommer den in på pokerkontot. Och varje gång du går ut från ett bord du spelar på så kan du gå in i cashiern och se hur mycket rakeback du kommer få. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Hur är spelarkvalitén på WPX, och när är det mest spelare inne? Jobbar skift så att det blir spel på varierande tider. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Hur är spelarkvalitén på WPX, och när är det mest spelare inne? Jobbar skift så att det blir spel på varierande tider. Vissa säger att spelarna är bättre på wpx men jag tycker dom är riktigt dåliga här också. På dagarna kan det vara riktigt lite folk inne men på kvällar/nätter är det väl skaplig trafik. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elninjopink Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Bör sägas att du inte kan ta ut pengar till visakortet från WPX. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Bör sägas att du inte kan ta ut pengar till visakortet från WPX. Därimot Netellet är skitsnabbt tar bara 15 min så har man pengarna på netellerkontot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_oscar Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Sluta vara så jävla WPX-kåta. Spelar man på NL25 så är det mer lönsamt att bonushora. Spelarkvalitén och spelarantalet på andra sajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
poker_oscar Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Sluta vara så jävla WPX-kåta. Spelar man på NL25 så är det mer lönsamt att bonushora. Spelarkvalitén är lägre och spelarantalet är högre på andra sajter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Öppna ett netellerkonto och bonushora. Sköna bonusar för en rulle med $500+ är: Partypoker, empirepoker, bet365, sportingbet, pacificpoker, +? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rathentox Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Öppna ett netellerkonto Tänkte öppna Neteller-konto, men neteller.com går ju knappt att komma in på. Ruskigt segt med flera bortkopplingar. Brukar det vara så bökigt eller är det en tillfällig hicka? OT: När det gäller cashgame spelar jag på en nivå där min bankrulle klarar 6-7 fulla inköp. Funkar fint, dock rekommenderas nog högre rulle om du aggrar med mycket högre varians än jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ohringen Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Tack alla för era svar, får fundera lite på det här. MVH Ohringen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 23 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2006 Är Worldpx.com europeisk(skattefri?) när det ändå var snack om det... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
seizerr Postad 24 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2006 Och när vi ändå är inne på worldpx.. på deras sida så finns det ju den där kalkylatorn "How much money will you save by playing worldpx?" Är summan som kommer fram siffran på hur mycket jag kommer få in på mitt konto varje månad eller är det någonting annat? Den säger att om jag spelar NL$25 2 bord - 12 timmar i veckan, 60händer/timme så kommer jag att få 332.64$ Är det en rimlig summa? Jättetacksam för hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts