Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Frågan är väl om man vill flippa mynt här? Tror inte hawker gör en miniraise här med ett par under QQ så det är antagligen cointoss. Plus att man har 2 pers bakom sig också.

Vad gör ni, väntar på bättre tider eller testar lyckan?

Table '34288043 1' 9-max Seat #9 is the button

Seat 2: PokerFlashy (5175 in chips)

Seat 6: bimmerM3 (2500 in chips)

Seat 7: hawker2006 (4270 in chips)

Seat 9: HERO (1555 in chips)

PokerFlashy: posts small blind 100

bimmerM3: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Leconte [3s 3h]

hawker2006: raises 200 to 400

HERO: Push/Fold?

Postad

Har han gjort liknade saker innan, PUSH.

Har han varit stilla, ask yourself do U feel lucky, do U punk....

JAg pushar förmodligen vilketsom då jag tycker miniraisare borde få äta sågspån....

Postad

Tror du han har QQ som sämst är det ju ingen svår läggning direkt. Svårt att få det till en coinflipp. I övrigt är det ju helt beroende av hur han har spelat innan. Brukar han sno blindsen med en miniraise är det blixtställ.

Postad
Du tror inte han gör en miniraise med ett par under QQ. Alltså tror du han sitter på KK eller AA, och du frågar om du skall ställa eller lägga 33. Har jag fattat rätt då?

//Matte

Jag tror INTE han gör en miniraise med ett par under QQ, jag tror att han kan göra det med AA/KK, däremot tror jag också han kan göra det med en jävla massa andra händer som inte är ett par, sannolikheten att han har en av dessa "massa andra händer" är större än att han har KK/AA, därav frågan om ni ställer med 33. Sorry om jag var vag i min beskrivning.

Postad

Du kommer få bättre läge än så här att få in degen. Coinflips är inte så svåra att hitta ;). Tror inte så många Fi lägger specielt ofta där när de får 1:2 på sina pengar. Går blindsen upp till 200/400 tills de når dig så tycker jag inte en flip är katastrof men annars (tror/tycker jag att det) är en rätt lätt fold.