Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Bakgrundsfakta:

Öppnade idag ett konto på 24h, efter att tidigare ha lirat på prima. Är vinnande spelare på 0.25/0.5 nivån.

Bordsstämning

Blev nästan chockad av den låga nivån på spelet, folk är verkligen synstationer. Lägger aldrig tveksamma händer även fast de blir raisade.

Spelet

Game # 034,050,908 - Texas Hold'em No Limit EUR 0.25/0.50 - Table "Nacka"

Game ended Monday 2005-Jan-24 6:31:49 PM GMT

Players:

Ozzy007 (EUR 7.75 in seat 1)

Don_Mikael (EUR 26.75 in seat 2)

heltinna (EUR 76.75 in seat 3)

Krizjh (EUR 27.75 in seat 4)

Borkaxxx (EUR 35.25 in seat 5) <- JAG

wehrner (EUR 73.00 in seat 6)

fuknaces (EUR 24.25 in seat 8)

Dealer: wehrner

Small Blind: fuknaces (0.25)

Big Blind: Ozzy007 (0.50)

OpeningBetRound

Borkaxxx was dealt: Q:heart: - Q:club:

Don_Mikael Call (0.50)

heltinna Raise (2.50)

Krizjh Fold

Borkaxxx Call (2.50) //Väljer att bara syna då jag har position

wehrner Fold

fuknaces Fold

Ozzy007 Fold

Don_Mikael Call (2.00)

Flop

Dealing Flop: [J:diamond: - 9:spade: - 7:diamond: ]

(Pot = 8.25)

Don_Mikael Check

heltinna Bet (3.75) // typisk "hej jag missade"-bet

Borkaxxx Raise (13.00) Känner att jag leder och att han inte kommer betta på nästa gata, och QQ är såklart långt från stålet och måste skyddas.

Don_Mikael Fold

heltinna Call (9.25) //hmm, kanske träffade ändå? AJ? eller :diamond: -draget? JJ, KK, AA, visst, men de får jag väl betala av.

Turn

Dealing Turn: [ T:spade:]

(Pot =34.25)

heltinna Check

Borkaxxx All-In (19.75) //Happ 10:an borde inte ha hjälpt. för han kan väl ändå inte ha synat min raise med hålstegedraget? jag har ju dessutom 2 av damerna. in med degen.

heltinna Call (19.75)

River

Dealing River: [5:spade: ]

(Pot = )

Showdown

heltinna shows: Q:diamond: - K:spade: (a straight, king high)

Borkaxxx shows: Q:heart: - Q:club: (a pair of queens)

Result

heltinna wins: EUR 71.25 (with a straight, king high)

Rake: EUR 2.50

Avslutning

En sak man skulle kunna ändra vore såklart att reraisea redan preflop, hade jag inte haft postion hade jag självklart gjort detta. Raise:a mer på floppen går väl också. I Tycker jag det är svårt att inte förlora alla pengarna på denna hand.

Vad tycker ni? Vart gör jag ev. misstag/ hur skulle ni ha spelat?

Postad

just KQ känns ju inte som den mest troliga handen iom att du har två damer precis som du säger.

AJ eller färgdrag hade jag gissat på. men folk kan ju betta med vad som helst, så 88, A8 känns inte heller helt omöjligt.

Är de en callingstation kan han ju sitta med AA, KK oxå.

Postad
AJ eller färgdrag hade jag gissat på. men folk kan ju betta med vad som helst, så 88, A8 känns inte heller helt omöjligt.

Finns det någon särskild anledning att utesluta T8, JJ, J9, TT, 99, 77?

Själv tycker jag turnen är en rätt klar fold annat än mot väldigt vanemässiga bluffare. Betmönstret indikerar ju rätt tydligt att TPTK är slaget, och i så fall är ju QQ minst lika stekt. Möjligen att pottoddsen gör det till en syn, men jag är tveksam till det. Om killen nu hade AJ och tyckte så mycket om den så hade han väl tryckt på floppen.

Postad

Finns det någon särskild anledning att utesluta T8, JJ, J9, TT, 99, 77?

Inte utesluta, men känns det inte halvorimligt att man i heltinnas position raisar så pass mycket med T8?

Och Borka, varför ville du inte reraisa preflop för att du hade position? I min värld är det väl då man ska reraisa.

Postad
Inte utesluta, men känns det inte halvorimligt att man i heltinnas position raisar så pass mycket med T8?

Jo, fast jag tycker inte det känns så väldigt begåvat att spela KQo på det viset heller.

Sen med fyrstegen på bordet så krävs det ju inte mycket för att vara slagen. Och andra sidan så kanske ens egen open-ended och tvåparsdragen är tillräckligt för att möjliggöra en syn då man ofta har redraws när man är slagen.

Postad
Jo, fast jag tycker inte det känns så väldigt begåvat att spela KQo på det viset heller.

Man kan väl lättare motivera en spelares raise med KQo på den nivån, då jag kan tänka mig att det finns en stor del som tror att det är värsta stålhanden, jämtemot T8 som bara ser ful ut på alla sätt möjligt.

Postad

Jag tror ändå att mitt spel är EV+ mot motståndet på 0.25/.50, iaf som det såg ut den dagen. Att se mitt överpar som slaget pga av han synar min raise var i detta läget och mot liknande motståndare inte särskilt troligt.

Hjort, av de händer du nämnde ser jag bara JJ som troligt att raisar med och det lämnar bara KQ som tian skulle kunna hjälpa på turn.

På högre nivå må detta vara en självklar check,fold. men knappast på 0.25/0.5 nivån mot moståndare som inte visat sig kunna spela.

Postad

Själv tycker jag turnen är en rätt klar fold annat än mot väldigt vanemässiga bluffare. Betmönstret indikerar ju rätt tydligt att TPTK är slaget, och i så fall är ju QQ minst lika stekt. Möjligen att pottoddsen gör det till en syn, men jag är tveksam till det. Om killen nu hade AJ och tyckte så mycket om den så hade han väl tryckt på floppen.

Det är fi som börjar med att checka turn och vår hjälte svarar med all-in som fi sedan synar. Det finns alltså ingen möjlighet att lägga sig på turn. Checka går bra, var det det du menade?

Postad
Det är fi som börjar med att checka turn och vår hjälte svarar med all-in som fi sedan synar. Det finns alltså ingen möjlighet att lägga sig på turn. Checka går bra, var det det du menade?

Nä, om det blir check till en själv på turn med så lite pengar kvar så är det ju bara att dega in om mot någon som kan tänkas dra till färgen.