Gå till innehåll

NL - Monsterdrag

PokerFreddie

Recommended Posts

Har sen några veckor börjat på en "karriär" inom NL efter att ha spelat FL i två år. har spelat $25 och lite $50 Full Table och hamnade igår i en situation som jag ställer mig lite frågande inför:

jag har satt mig ner och postar dött från CO. Plockar första handen upp AJs, spader, en limper fram till mig som höjer => $2,5, (4xBB+1 för limpern, har det som grundtanke, rätt eller fel?) får syna av button, bigblind och limpern.

flopp kommer: KsQd5s

ligger 10$ i potten och när det knackas till mig väljer jag att beta ut, $7, är ju monsterdrag, 12 nötouts, och får jag med mig folk, visst, jag har ju jättechans... Då slår button om med en miniraise, alltså till $14 och de två andra foldar.

Vad göra? det är min första hand vid bordet. killen täcker mig, jag har investerat $9,5 och med syn $16,5, alltså 1/3 av stacken och i potten ligger (med syn från mig) 38$

jag valde att pusha, var detta korrekt?

Mina tankar gick: att folda finns väl inte? och med såpass mycket investerat så kommer jag knappast kunna folda turn heller, och då kan jag ju utnyttja möjligheten till fold från honom (om än liten chans).

Finns någon anledning att vänta att göra sitt drag på turn? anledningen till denna fråga är att handen slutade med att jag pushade han synade på AQ som höll upp. Hade det funnits ett spel (ett annat spel) att pusha honom av handen?

Mvh Freddie (som provar och lär i NL djungeln)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du spelar den bra. Sen att FI väljer att haka på med endast Q-träff då du trycker AI är ju lite jobbigt.

Jag tror att de flesta andra FI hade foldat mellanparet där då du trycker (ingen av er har ju någon read på varandra sedan tidigare som jag förstår det? Standardtolkningen bör därför vara att du är mkt stark, särskilt eftersom det är 1:a handen in på bordet och inte många startar med en bluff) men du verkar i korta ordlag ha gått i clinch med en tomte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser