Gå till innehåll

3G kort


PaleRider

Recommended Posts

168kr/mån inklusive 1GB trafik (räcker långt om man inte tankar filmer typ...) Använder det mest som alternativ uppkoppling då min ordinarie dyker - och när jag är ute på resor.

Funkar helt OK tycker jag. Dock inte speciellt stabilt när man är i rörelse (i.e. spelar i bilen).

Skulle 3G-täckning saknas så kopplas du automatiskt om till GPRS vilket är långsammare, men funkar dugligt till poker.

Har Tele2/Comviq och tog nåt paket med 3G-kort till datorn och dubbla SIM-kort (1 t. telefonen och 1 t. datorn) på ett och samma abbonemang.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har både Telenor och Tele2.

 

Telenor (Vodafone) - via jobbet, 500 kr/månaden obegränsat.

Funkar bra med senaste programvaran. Bra täckning, funkar bra på X2000 mellan GBG och Sth.

Kör även med LINKSYS WRT54G3G som funkar väldigt bra. Dock är det ibland problem med routern att få IP-adress, brukar hjälpa med en reboot.

 

Tele2 - privat, 169 kr/mån, max 1 GB sedan kostar det mer. Jag har aldrig gått över den begränsningen så jag vet inte vad det kostar.

Tele2 3G

Har inte provat tåg/buss ännu. Täckning i orter och städer inga problem hittils.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har två varianter som jag kör med, båda funkar strålande, en har jag i jobbet som säljare och en privat.

 

1: Bredbandsbolaget

I jobbet kör jag på Bredbandsbolagets trådlösa 3G kort som man kör in i den bärbara, har aldrig prövat poker på detta men tankat en del saker och aldrig upplevt disconnection.

 

Pris: 1000:- startkostnad inkl 1GB, efter det 500:-/GB, fungerar som ett kontantkort. OBS, man måste till detta ha ett annat abbonemang i bredbandsbolaget.

 

 

2. Tele2

Kör deras lilla trådlösa apparat som man kopplar in via USB porten, världens enklaste installation, funkar oerhört bra, ingen vidare snabb uppkoppling men tillräckligt för poker. Inga disconnect vad jag märkt här heller.

 

Pris: 1300 startkostnad, 170:-/månad inkl 1 GB

länk till tele2

 

 

 

Skulle jag rekommendera nån skulle det vara Tele2, jävligt smidig grej den USB3G-modemet och skulle man vilja finns ju även med PC-kort om det föredras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån förresten som har en uppfattning av hur mycket poker man kan lira för 1GB? Har heller aldrig överskridit den, men heller inte spelat så mycket ännu.

 

Räknade på det för ett tag sen, kom fram till att det är ingen risk att överskrida 1GB. Tror man kunde lira ca 300h om man körde fyra bord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror ju på hur mycket info text/bilder som skickas fram och tillbaka. Tar du aftonbladets wap-tjänst som ex där det bara står rubriker o få bilder drar det ju bara några kb.

 

Kan tänka mig att när pokersidan rullar så är det ju bara lite text samt bilder på korten som rullar. Borde väl inte dra så mycket.

 

 

Eller så har jag helt fel som vanligt och ni kan glömma allt jag skrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också konstaterat att megabitarna bara skenar iväg på Svenska Spel. Betfair är en annan "ekonomisida" i sammanhanget, och Party var okej (men där kan man ju knappast spela längre).

Även när jag har spelat flera timmar varje dag en hel månad har jag haft rätt mycket kvar av gigabyten. Jag har inte kort utan använder min 3g-mobil som modem, har 3s nät och det har funkat allt bättre de sista månaderna. För ett år sedan var det mer frustrerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skaffade mobilt bredband med tele2, började lira igår.

Dum som jag var lämnade jag datorn så farsan och brorsan suftade medan ja käkade. Kom tilbaka och vips var 100mb borta av 1g. kul.

 

När jag satte mig för att lira (4-6 bord / Tain ) Trodde jag det inte skulle dra iväg så mycket. drar 6-7mb i timmen cirkus. Det gör att jag kan spela max 30 timmar i veckan utan surfing.

 

Kommer överstiga den gränsen och gör man det får man betala 1.49:- mb LOL. Finns inte en chans man kan gå över det om man räknar lite snabbt på kostnaden.

 

Så vettte fan hur jag ska ta mig ur den här sitsen. Har inget annat bredband hemma förövrigt.

 

Ni som spelar med detta som har erfarnhet så tar ja gärna emot tips på siter. Prima drog lite men vill inte spela där. Ongame var okej hörde jag? hur mkt mg/h 4 bord cirka?

 

Förresten hur är det med spelrna på ongame efer lagen? Mycket eller lite amerikaner där`? ingen koll på ongame alls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder 3g kort från 3. Kostar 199 SEK i månaden och då ingår 1 GB. Använder det minst ett par timmar varje dag till poker+surf och har aldrig kommit över 1GB. Det varierar en hel del på åtgången beroende på vilken klient man använder...men det är ändå lugnt. Efter 1GB kostar det typ 1.5 SEK per MB med ett pristak på 449 SEK per månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här finns lite mer info om datamängd (gammal PF-tråd): Datamängd för poker med mobil uppkoppling?

.

 

Där kan man t.ex. läsa vad SweCyrus säger:

Det räcker långt, mycket långt. Vi satt tre personer och spelade 4-6bord/person 5-8h/dag på ett 3G-kort när vi var uppe i Åre på "skidsemester" och det funkade riktigt bra. Så länge du inte sitter och surfar tunga sidor kommer du aldrig över 1Gb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle 3G-täckning saknas så kopplas du automatiskt om till GPRS vilket är långsammare, men funkar dugligt till poker.

 

Hm blir sugen att skaffa en bärbar och 3G, fast bor långt upp i norr så 3G fungerar ej än. Men om det kopplas om från 3G till GPRS blir det någon skillnad i pris då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...