Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Accepterar jag inte att min tjej har en hobby som tar tid, som hon vill fortsätta med trots barn är det jätteenkelt.

Prata med henne, få henne att minska ner tiden till hobbyn/Dumpa henne

Jag hade inte sett att ett gnällmail i ett forum för hennes hobby som en lösning.

Det är lika mycket ansvar som ligger på henne, hur tyckte hon innan barnet, lirade han då med, pratade dem överhuvudtaget om hur livet skulle bli med barn? Vad sa han då, har han brutit ett löfte?

"när jag ber om nått så är det vänta som gäller"

"dom har bråkat om detta"

Visst ligger det ansvar på henne men likväl på snubben. Tycker det är barnsligt o bara vänta sig att någon ska tala om för en vad man ska göra. När man ska göra det. Hur man ska göra det. Är man en del av en familj med kotte så ska man bannemig ta lite eget ansvar utan översyn. Som någon nämnde, det är 2006 inte år1930 (då frun förväntas sköta hem och barn).

O det där med gnällmejl i forum... 50%använder pokerformu.nu till o whina ju! ..o förhoppningsvis bli bättre pokerspelare av det! ;)

Agree, men hon verkar insett att han är ett svin, att då förvänta sig att han ska fatta det rätta beslutet att bry sig mer om barn och hem när han kanske aldrig gjort det är mycket begärt, kanske enklare om hon som stör sig på problemet löser det...

Att inte görat i hemmet är jämlikt fattar jag inte ens, vem väljer att gifta sig/skaffa barn med nån snubbe som inte är jämlik, och sen whina om det, hon MÅSTE ju vetat detta innan...

Som Myssion sa, det känns som att pokern är en liten del av problemet. Ligger nog djupare än så...