Gå till innehåll

Raimos grindar poker (mellan cod3 sessionerna)


Raimo

Recommended Posts

Tjena alla pokerlirare!

 

Jag har nu bestämt mig för att starta en dagbok dels för att få lite ordning med mitt spel och bli av med tiltsessionerna som kommer några gånger i månaden och för att ha lite bättre koll på hur det går med pokern.

 

Målet med mitt pokerspel är att tjäna lite extra pengar. Jag pluggar förnärvarande till brandman i Revinge utanför Lund och har en fin månadsinkomst på hela 7000kr. Men jag kommer att försöka att låta pengarna vara kvar och bara ta ut bonusar och andra fördelar man kan få av pokersidor.

 

Jag spelade innan på Partypoker men efter att de stängde ute amerikanarna har jag letat efter nya jaktmarker och är nu på Fulltilt.

 

Bankrullen jag kommer att ha på FTP är 2000 dollar och jag kommer bara spela cashgame med dessa pengar. Jag kommer att hålla till på NL50 men om jag kommer under 1500 dollar går jag ner till NL25 och jag vill helst ha 4000 innan jag går upp till NL100 .

 

Jag kommer att börja en ny databas i PT för att kunna få en bättre överblick av mitt spel.

 

Jag kommer förmodligen att spela min förtsa session imorgon kväll/natt

 

Ha det bra så länge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag vill helst ha 4000 innan jag går upp till NL1000 .

 

 

 

Fyfan... 4 inkop kanns som lite i minsta laget... MEn har du bara riggen i ryggen sa ska val det inte vara nagra problem.

 

Ska bli VALDIGT intressant att folja denna dagbok.

 

Lycka till!!!

 

Ps. Har du ngn forebild/idol inom pokersverige? Isf vem? Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill helst ha 4000 innan jag går upp till NL1000 .

 

 

 

Fyfan... 4 inkop kanns som lite i minsta laget... MEn har du bara riggen i ryggen sa ska val det inte vara nagra problem.

 

Ska bli VALDIGT intressant att folja denna dagbok.

 

Lycka till!!!

 

Ps. Har du ngn forebild/idol inom pokersverige? Isf vem? Ds.

 

Wtf... ironi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha aha, hörde några viskningar från ett highstakes i Hamburg om "der verrückte Schwede" som satte skräck i tyska poker eliten. Kan det vara Iremark dom snacka om där med jesper?

 

 

Det ar hogst sannolikt. "The Crazy Swede" ar tydligen inte bara ett myntat begrepp i Usa. Det har tydligen etablerat sig likt en lopeld genom hela pokereuropa med. Det tisslas och tasslas om detta fenomen kring varje pokerbord tycks det.

 

Kanns som att det ar borjan pa nagot valdigt VALDIGT stort!!!

 

Men tillbaks ontopic... Nar postar du dina forsta resultat har Raimo? Ska bli VALDIGT kul att folja....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu efter efter en del"adult beverages" som min idol Tuff_fish hade sagt börjar grindet och efter som mitt lätta alkohol intag på exakt 4 red bull, 3 cider, 3 öl och en vodka lime spelar jag nog som bäst och tyvärr är jag ärlig :? har bland annat ått denna fina kommentaren redan :-D

 

Napa_Rob: son of a bitc.ch

Napa_Rob: f

det hela började med att jag satt i BB han hade knappen och höjde till 3 dollar jag var tvungen att reraisa med 5,3 till 7 dollar och han synar flopen kommer jag ej ihåg men jag vet att jag måste reraisa honom han bettar halv pott och jag bettar ut 30 dollar och han foldar och i och med det måste jag visa upp min bluff en hand efter två händer efter bettar jag pott från knappen med 9,10 i blå färg tror det ärruter och floppar färgen jag bettar pott napa ställer och jag synar han visar upp tvåpar som inte drar ut mig och han skriver det som står ovan

sen när jag kommer in till ett nytt bord ser jag!!!!!!!!!

Just det min vän napa och då skriver jag följande

LeakyR: napa wasup

Napa_Rob: fu.ck u

 

finns det något bättre än tiltande spelare?

Nu hoppas jag bara att min vän napa lär sig köpa in för fullt inköp :-)

som min mentor hade sagt Ha det guda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt klassisk grind natt med ett litet plus i som resultat tror det var 20 dollar eller något sånt skulle egentligen varit mer man spelar fortfarande vissa händer mycket dåligt. Jag ska kolla igen PT sen och lägga upp någon hand men jag måste först få tag i mina HH som är på en kompis dator. Har för övrigt varit uppe i över 24 h så nu blir det liet sömn PEACE OUT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni här?

 

FullTiltPoker Game #1126167684: Table Liberty View - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 19:59:52 ET - 2006/10/20

Seat 1: Moto ($77.90)

Seat 2: PearlPlayer ($9.25)

Seat 3: bmwvz02 ($37.10)

Seat 4: Hero ($50.45)

Seat 5: YOUBEENFELTED ($68.05)

Seat 6: NDFAN58 ($28.80)

Seat 7: PATR111OTS ($5.40)

Seat 8: Grand Nux ($21.20)

Seat 9: DFrazier ($49.25)

LeakyR posts the small blind of $0.25

YOUBEENFELTED posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Qc Qd]

NDFAN58 folds

PATR111OTS folds

Grand Nux folds

DFrazier folds

Moto raises to $2

PearlPlayer folds

bmwvz02 folds

Hero calls $1.75

YOUBEENFELTED folds

*** FLOP *** [7c Td 4h]

Hero checks

Moto bets $3

Hero raises to $6

Moto raises to $15

 

Är man slagen här eller ställer man? Vad tror ni är vanligast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med eller utan stats?

 

Utan stats kanns det som att du ar slagen i de flesta fall med tanke pa hans raise preflop, och hans tre-bet pa flopp.

 

Din check-raise pa flopp maste visa pa styrka fran din sida, men det verkar han inte bry sig om. Kanns som att den enda handen du slar i det har laget ar JJ (eventuellt ocksa A10) eller en bluff. Jag hade nog lagt om jag inte hade vetat att det var en slaskpelle du ar uppe mot.

 

 

Det enda jag kanske hade gjort annorlunda i denna handen ar att raisa honom lite mer an minimum pa flopp... Kanske upp till 9 eller 10. Kostar dig iofs 3 dollar mer, men det kanns som att du far en lattare laggning mot en eventuell raise isf, samtidigt som du far battre foldequity an vad en minraise ger dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan stats men spelaren har inte imponerat på mig innan skulle nog klassa honom som en liten slaskpelle. Men någon direkt read kan jag inte säga att jag har på honom.

 

Jag borde kanske ha reraisat honom mer på floppen men sen tycker jag att miniraisen är farlig att få mot sig. De flesta minireraisar med set på denna nivån. Men nu när jag får en raise tillbaka känns det ju lite som om han kan ha ett högt PP men kommer han syna om jag ställer? Jag tror inte jag har bästa handen här men är det värt att ställa om jag tror att han foldar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan förstå att man inte ska ställa mot en spelare som är slaskig men jag kanske överdrev i mitt beskrivande. Men om det är mot en average grinder som typ går lite plus är det inte möjligt att kunna få honom att lägga aa,kk om man ställer? Eller tar de flesta synen? Jag hade iaf fått tänka på det

 

Jag kommer att lägga upp en hand där jag tycker att jag gör en tveksam syn med KK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FullTiltPoker Game #1131237002: Table Chris Ferguson - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 21:38:38 ET - 2006/10/21

Seat 1: mrfriendly2 ($9.30)

Seat 2: tgrshark13 ($122.90)

Seat 3: Mutant4361 ($50.60)

Seat 4: pasystem ($73.95)

Seat 6: Hero ($50)

Seat 7: musanman ($78.35)

Seat 8: grouchy7 ($47.45)

Seat 9: shhhkicker ($85.95)

pasystem posts the small blind of $0.25

LeakyR posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Ks Kh]

musanman calls $0.50

grouchy7 folds

shhhkicker raises to $1

mrfriendly2 folds

tgrshark13 calls $1

Mutant4361 folds

pasystem folds

Hero raises to $6.50

musanman folds

shhhkicker calls $5.50

tgrshark13 folds

*** FLOP *** [9s 9h Jh]

Hero bets $14.75

shhhkicker raises to $79.45, and is all in

Hero calls $28.75, and is all in

shhhkicker shows [Th Ah]

Hero shows [Ks Kh]

Uncalled bet of $35.95 returned to shhhkicker

*** TURN *** [9s 9h Jh] [Jc]

*** RIVER *** [9s 9h Jh Jc] [8s]

shhhkicker shows two pair, Jacks and Nines

Hero shows two pair, Kings and Jacks

Hero wins the pot ($98.75) with two pair, Kings and Jacks

 

Gör jag egentligen en bra syn när han ställer? Är det inte bara QQ som jag är favorit mot? (Förutom draghänder) I denna handen är jag 59% mot 41% sitter FI med 10,8 i hjärter är det cirka 55-45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KAnns som ett ganska enkelt stall dar tycker jag.... Raisar han dig direkt pa floppen allin, efter att ha synat din raise preflop sa kanns det inte som han ar JJ, J9 eller 99 iaf... Sa den enda handen som slar dig ar AA eller mojligtvis en singelnia. Men jag hade forsokt fa in min stack pa en sadan har flopp alla dagar i veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite SH igår och det kan bli det idag igen. Känner att har man inte riktigt tid att sätta sig för jättegrinden passar sh bättre än vad fullring gör. Kommer lägga upp en HH efter det att jag har kommit hem från skolan (3 1/2 juridik i skydd mot olyckor :-( kvar, tur att man fick pokermagazine igår sa att tiden går lite fortare iaf)

 

Sen fick jag en mycket fin nyhet när jag såg att de hade ändrat release daturmet på COD3 till den 10 november. Detta kommer förmodligen innebära att det kommer bli mindre pokerlir efter den 10 Nov dock kommer jag att försöka grinda ihop 1000 dollar i bonus och andra fördelar som man kan få av pokersidor så att jag kan sticka på en sista minuten resa vid jul & nyår

 

Och om Jesper ser detta kan det mycket väl bli Caranten med M1 vid 21:00 ikväll :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ullTiltPoker Game #1142581390: Table Rainbow (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 12:03:32 ET - 2006/10/24

Seat 1: Hero ($35.50)

Seat 2: MattATDI ($41.30)

Seat 3: BigDizzle4 ($37.65)

Seat 4: Kent Hrbek ($50)

Seat 6: wtsetz ($38.10)

LeakyR posts the small blind of $0.25

MattATDI posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [Ks 7s]

BigDizzle4 raises to $2

Kent Hrbek folds

wtsetz folds

Hero calls $1.75

MattATDI folds

*** FLOP *** [Qs 7c 2s]

Hero checks

BigDizzle4 bets $4.50

Hero raises to $33.50, and is all in

BigDizzle4 calls $29

Hero shows [Ks 7s]

BigDizzle4 shows [Ad Jd]

*** TURN *** [Qs 7c 2s] [6s]

*** RIVER *** [Qs 7c 2s 6s] [8d]

Hero shows a flush, King high

BigDizzle4 shows Ace Queen high

Hero wins the pot ($68.50) with a flush, King high

*** SUMMARY ***

Total pot $71.50 | Rake $3

Board: [Qs 7c 2s 6s 8d]

Seat 1: Hero (small blind) showed [Ks 7s] and won ($68.50) with a flush, King high

Seat 2: MattATDI (big blind) folded before the Flop

Seat 3: BigDizzle4 showed [Ad Jd] and lost with Ace Queen high

Seat 4: Kent Hrbek didn't bet (folded)

Seat 6: wtsetz (button) didn't bet (folded)

 

BigDizzle4: #@%%ed me with a K,7 draw %@

%#&& me here yet?

BigDizzle4: I suppose getting %&$@ed out of 100

is enough

 

De flesta spelarna kring bordte klagade när jag gjorde spelade så här, är det verkligen så fel? Det är är ju han syn som är helt hemsk enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...