Gå till innehåll

Regelfråga om syn all-in?

Ost

Recommended Posts

Jag är lite förvirrad angående specialscenariot med all-in-syner som är större än föregående satsning, men inte tillräckligt stora för att vara legitima höjningar. Det inträffade i en live-turnering i NLT nyligen, och jag var övertygad om att en regel gällde, men hur saken sköttes i turneringen gav helt andra signaler. (Jag är också förvirrad gällande var den här tråden skall placeras, och ber om ursäkt om den hamnade fel.)

Alla foldar till knappen, som höjer till 1,200 (3 x BB). SB synar. BB (jag, nere på skit och inget efter en förödande pott ett par händer innan) ställer in de sista slantarna, 1,450 totalt, vilket jag då såg som varandes endast syn och ingen höjning efter vad jag har lärt mig. Så då hade de andra i mina ögon bara att komplettera med 250 vardera och starta med en tom sidopott på floppen.

Men för de andra i potten och även för turneringsledaren (som iaf själv hävdade att han var en rutinerad räv) tycktes det helt naturligt att det var öppen action igen efter att min deg åkt in. Knappen ställde så också in över SB för att isolera mig i BB, och jag var förbryllad men protesterade inte högljutt - jag var nöjd att bara möta en och inte två i potten (även om jag hade vunnit 250 extra på min nötfärg om "min" regel fått gälla). Men jag undrar alltså:

* Hade knappen egentligen rätt att reraisa all in, enligt rådande normer för satsningsregler?

* Beror turneringsledarens godkännande till detta på att han har rätt, eller för att han jobbar för Betway (Prima), där sådant tydligen tillåts i klientprogramvaran och han följer deras system?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar ni att "egentligen" skulle knappen bara fått syna de sista 250 och inte re-raisa sig själv all-in?

Ja (eller folda).

Vi hade en likadan situation vid mitt bord på Student-SM i Lund. Det blev lite diskussion om handen runt bordet och jag påpekade att det inte var en "korrekt" höjning, men för säkerhets skull tillkallade vi turneringsledaren. Han sa som jag, att de övriga spelarna i handen endast kunde syna eller folda och sen spela vidare efter floppen.

Skumt att de har olika bedömningar i olika städer.

Länk till kommentar

Menar ni att "egentligen" skulle knappen bara fått syna de sista 250 och inte re-raisa sig själv all-in?

Ja (eller folda).

Vi hade en likadan situation vid mitt bord på Student-SM i Lund. Det blev lite diskussion om handen runt bordet och jag påpekade att det inte var en "korrekt" höjning, men för säkerhets skull tillkallade vi turneringsledaren. Han sa som jag, att de övriga spelarna i handen endast kunde syna eller folda och sen spela vidare efter floppen.

Skumt att de har olika bedömningar i olika städer.

Snarare olika bedömningar på olika pokerklienter online.

Länk till kommentar

Ja, du gör inte en komplett höjning, räknas därför endast som syn, han kan komplettera eller folda, så han kan inte reraisa sig själv, men betway har väl en bugg även i livespelet.

Att turneringsledaren kallar sig gammal räv verkar i detta fallet betyda att han inte kan reglerna eftersom det var längesen han läste dem. Skandalöst.

Länk till kommentar

Hej det är jag som är turneringsledare för Student-SM för Betway.

Det är solklart att knappen inte får öppna igen och jag kan säga att jag, om jag dömde att knappen fick höja igen, inte hade fått den informationen som du beskrev för mig på bordet, utan fått en annan beskrivning av spelarna. som gjorde att jag dömde det som ett öppnande av bettingen igen.

jag minns tyvärr inte själv denna händelse.

//Niclas (en gammal räv :D) Turneringsledare för Betway Student-SM 2006

Länk till kommentar