Gå till innehåll

123


sulla

Recommended Posts

EDIT: blev lite osäker på om det var edsf eller thorn som förespråkar openlimp med AA som standard, tills jag vet ska jag inte såga thorn

 

Att handen skulle vara skitdåligt spelad är ju ren nonsens, den är på sig höjd inte optimalt spelad. Mot denne motspelaren var den det och jag hade säkert kunnat få med en hel del skräphänder i hans synrange. En shoverange pre hade möjligen fått honom att vika dem.

 

lol jag såg inte ens att du hade openlimpat den :shock: nu tycker jag att du spelade den ännu sämre.

 

Att spela 66 för setodds kan man möjligtvis göra med 100bb+ men även då föredrar jag openraise. Postflop är det väldigt självklart att du aldrig kan folda och då försökte jag förklara hur du gör för att få syn av så bred range som möjligt av fi. Att minireraisa är inte bästa sättet.

 

En sak till... Om du vet det själv och säger att en hand inte är optimalt spelad kan du inte säga att du spelade den "OK". Kan lova dig att om du spelade alla händer "OK" istället för optimalt så skulle du inte vara en vinnande spelare vilket alltså betyder att "OK" = dåligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

freroll, vi är de enda online på bordet...

 

 

PokerStars Game #21244161784: Tournament #110283152, Freeroll Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2008/10/16 14:23:24 ET

Table '110283152 215' 9-max Seat #7 is the button

Seat 1: bachelor_80 (2930 in chips)

Seat 2: Patron142 (1310 in chips) is sitting out

Seat 3: addetroll (1320 in chips) is sitting out

Seat 4: kill_em25 (1320 in chips) is sitting out

Seat 5: jerkas (1320 in chips) is sitting out

Seat 6: sessangirl (1320 in chips) is sitting out

Seat 7: Pelle-A (1290 in chips) is sitting out

Seat 8: jeftic (1370 in chips)

Seat 9: ukebanan (1320 in chips) is sitting out

jeftic: posts small blind 10

ukebanan: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to bachelor_80 Ace of DiamondsAce of Spades

bachelor_80: raises 40 to 60

Patron142: folds

addetroll: folds

kill_em25: folds

jerkas: folds

sessangirl: folds

Pelle-A: folds

jeftic: calls 50

ukebanan: folds

*** FLOP *** 8 of Spades3 of Diamonds2 of Clubs

jeftic: checks

bachelor_80: bets 80

jeftic: raises 80 to 160

bachelor_80: raises 2710 to 2870 and is all-in

jeftic: calls 1150 and is all-in

Uncalled bet (1560) returned to bachelor_80

*** TURN *** 8 of Spades3 of Diamonds2 of Clubs9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of Spades3 of Diamonds2 of Clubs9 of DiamondsQueen of Hearts

*** SHOW DOWN ***

jeftic: shows Queen of Spades8 of Hearts (two pair, Queens and Eights)

bachelor_80: shows Ace of DiamondsAce of Spades (a pair of Aces)

jeftic collected 2760 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2760 | Rake 0

Board 8 of Spades3 of Diamonds2 of Clubs9 of DiamondsQueen of Hearts

Seat 1: bachelor_80 showed Ace of DiamondsAce of Spades and lost with a pair of Aces

Seat 2: Patron142 folded before Flop (didn't bet)

Seat 3: addetroll folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: kill_em25 folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: jerkas folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: sessangirl folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: Pelle-A (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: jeftic (small blind) showed Queen of Spades8 of Hearts and won (2760) with two pair, Queens and Eights

Seat 9: ukebanan (big blind) folded before Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att spela 66 för setodds kan man möjligtvis göra med 100bb+ men även då föredrar jag openraise.

!

Lol

 

En sak till... Om du vet det själv och säger att en hand inte är optimalt spelad kan du inte säga att du spelade den "OK". Kan lova dig att om du spelade alla händer "OK" istället för optimalt så skulle du inte vara en vinnande spelare vilket alltså betyder att "OK" = dåligt!

 

Nix, allt är inte svart eller vitt, att spela dåligt hade vart att openpusha den med 100+BB eller att dega halva stacken för att sen vika på flopp eller så. Jag spelade den ok, hade inte jag och han träffat monster hade spelet varit ytterst marginellt -EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thorn, berätta gärna hur du hade lirat 66 där, gata för gata. Jag är ärligt intresserad

 

Hade ju inte blivit samma scenario om man raisat den pre. Anta iaf att jag raisar pre till 600 och får 2 syn då kan vi säga, av 43an och BB kanske. Nu ligger det 1900 i poten på flopen, BB checkar och då bettar jag kanske 1425 typ. Antagligen kommer 43an slå om eller dega och oavsett hur mycket han slår om degar jag tillbaka på honom på flop så han kan inkludera kombodrag och sånt i min range och inte bara stål.

 

Vill du veta hur jag lirar i andra scenarion så är det bara att ställa upp något.

 

Angående dom marginella misstagen man kan göra så anser jag att man bör sträva efter perfektion och i min värld existerar inte dom där 100BB-shovesen med AA så stora misstag för mig kanske är jättesmå för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ju inte blivit samma scenario om man raisat den pre. Anta iaf att jag raisar pre till 600 och får 2 syn då kan vi säga, av 43an och BB kanske. Nu ligger det 1900 i poten på flopen, BB checkar och då bettar jag kanske 1425 typ. Antagligen kommer 43an slå om eller dega och oavsett hur mycket han slår om degar jag tillbaka på honom på flop så han kan inkludera kombodrag och sånt i min range och inte bara stål.

 

Vill du veta hur jag lirar i andra scenarion så är det bara att ställa upp något.

 

Angående dom marginella misstagen man kan göra så anser jag att man bör sträva efter perfektion och i min värld existerar inte dom där 100BB-shovesen med AA så stora misstag för mig kanske är jättesmå för dig.

 

Ok, floppen kommer KJ4 istället, hur spelar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betfold, om jag betar och får syn checkfoldar jag turn eller river om inte 6a kommer

 

 

Låter exploaterbart tycker jag, hittar man någorlunda rätt i din raiserange bör man ju kunna få ut rätt bra värde . För raisar man 66 här spelar man ju 22 lika också. Borde vara bra lönsamt att trebetta dig pre eller reraisa post flopp.

 

Min limprange i läget som spelat kan vara alla SC´s, 22-AA och nån gång KJ, KQ om bordet är tajt pre men löst post. Så balanseringen på mitt spel kontra ditt borde vara ungefär samma. Jag får kanske inte betalt fullt lika mycket som dig vid träffar men sparar en del slantar och slipper vika jobbiga floppar med mycket investerat i superjobbig position. Mina QQ-AA borde också betala sig bättre med limp, kanske inte på 500$ nivån men definitivt på 10-100$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter lite väl resultatsorienterat, utan att säga vad jag tycker om handen.

 

Äsch, jag säger bara att jag kastar 66 lätt efter bet om jag får motstånd utan träff och hamnar inte i jobbig sits då. Med träff får man ju oftast måttlig action eller så leder man oftast när man väl får action.

 

Säger bara att jag ofta förlorar väldigt lite på låga/mellanpar just pga limp och att jag inte gillar att spela flopp med två tre överkort där jag har hunnit investera en del.

 

 

Med "fel" stackar viker jag denna handen ur pos pre även om jag nu får kritik av er LAG-lirare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsch, jag säger bara att jag kastar 66 lätt efter bet om jag får motstånd utan träff och hamnar inte i jobbig sits då. Med träff får man ju oftast måttlig action eller så leder man oftast när man väl får action.

 

Säger bara att jag ofta förlorar väldigt lite på låga/mellanpar just pga limp och att jag inte gillar att spela flopp med två tre överkort där jag har hunnit investera en del.

 

 

Med "fel" stackar viker jag denna handen ur pos pre även om jag nu får kritik av er LAG-lirare

 

ROFL, du _förlorar_ väldigt lite säger du. :roll: Personligen vinner jag pengar med mina mellanpar men du kanske fortf tycker limp är bättre.

 

Att vika den pre ÄR fel. Ledsen men du MÅSTE spela 66 först in oavsett stackdjup då den leder över resterande spelares ranges oavsett i vilken pos du sitter. Att du ens kallar "oss" för LAG säger rätt mycket om dina pokerkunskaper...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter exploaterbart tycker jag, hittar man någorlunda rätt i din raiserange bör man ju kunna få ut rätt bra värde . För raisar man 66 här spelar man ju 22 lika också. Borde vara bra lönsamt att trebetta dig pre eller reraisa post flopp.

 

Min limprange i läget som spelat kan vara alla SC´s, 22-AA och nån gång KJ, KQ om bordet är tajt pre men löst post. Så balanseringen på mitt spel kontra ditt borde vara ungefär samma. Jag får kanske inte betalt fullt lika mycket som dig vid träffar men sparar en del slantar och slipper vika jobbiga floppar med mycket investerat i superjobbig position. Mina QQ-AA borde också betala sig bättre med limp, kanske inte på 500$ nivån men definitivt på 10-100$.

 

Nej det är inte lönsamt varken pre eller post. Garanterat inte på en KJ4 flop.

 

Nej det blir ingen superjobbig position postflop då ingen är så dum att slå om på en KJ4 flop om dom inte har något så när jag väl får omslag är det bara att släppa.

 

Nej dina QQ-AA kommer inte betala bättre med limp då du ger händer som 77-JJ och AQ en chans att limpa bakom istället för att dega (om dom har runt 15-25BB). Skulle dom välja att höja din limp och du degar är det ganska uppenbart att vad du har och dom kan släppa rätt starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte lönsamt varken pre eller post. Garanterat inte på en KJ4 flop.

 

Nej det blir ingen superjobbig position postflop då ingen är så dum att slå om på en KJ4 flop om dom inte har något så när jag väl får omslag är det bara att släppa.

 

Nej dina QQ-AA kommer inte betala bättre med limp då du ger händer som 77-JJ och AQ en chans att limpa bakom istället för att dega (om dom har runt 15-25BB). Skulle dom välja att höja din limp och du degar är det ganska uppenbart att vad du har och dom kan släppa rätt starka händer.

 

Hur ser du på att det blir grymt lätt att trebetta dig pre i position oavsett stackdjup då du öppnar väldigt många veka händer i dålig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du på att det blir grymt lätt att trebetta dig pre i position oavsett stackdjup då du öppnar väldigt många veka händer i dålig position.

 

Jag öppnar bara de händer som leder över kvarvarande spelares ranges i dom olika positionerna eller kan spelas profitabelt pga stackdjup osv. Ditt påstående är alltså fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag öppnar bara de händer som leder över kvarvarande spelares ranges i dom olika positionerna eller kan spelas profitabelt pga stackdjup osv. Ditt påstående är alltså fel.

 

Det här är ju bara ren smörja, handen vi pratar om förespråkar du raise UTG vilket innebär att du har sämst pos och du har inte en aning om några ranges. För allt vad du vet kanse du bara får syn av bättre händer, men det spelar ingen roll.

 

Faktumet är väl snarare så att om folk fattar din öppningsrange UTG eller annan tidig pos kommer de kunna trebetta mycket profitabelt med typ any hand mot dig. Och även om de inte fattar kommer de sällan förlora pengar på flopp då om de träffar slår de dig och om de inte träffar viker de. Du å andra sidan får ofta ut mycket chips i en pott du inte vet var du står och tvingas vika om nån visar motstånd oavsett om det är en bluff eller värdebet.

 

Du måste tänka lite på detta, med djupa stackar ur pos är låga par o mellanpar riktigt sunkiga att lira. Visst, vi leder oftast pre, men vi har typ alltid jättesvårt att veta var vi står på flopp. Och att infobeta eller betfolda som du förespråkar känns ju värdelöst. Är ju bra mycket enklare att se flopp så billigt som möjligt för att sedan vika om man inte settar.

 

Enda anledning till att betta som jag ser det är att man ska göra det för att balansera upp de gånger man har nötter i samma pos, eller att bordet inte ofta låter en se limpfloppar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett sånt stackdjup där de flesta på bordet har över 50 bb känns det väl som en ganska marginell skillnad om man höjer eller limpar? Om man balanserar det gör det detsamma imo.

 

Med det givna stackdjupet är det väl ändå bara set vi spelar vidare med och då kan det ju vara bra att ha med så många som möjligt. Ett alternativ är miniraise också imo. :shock:

 

Med kortare stackar är det fold imo eller raise mot dåliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med ett sånt stackdjup där de flesta på bordet har över 50 bb känns det väl som en ganska marginell skillnad om man höjer eller limpar? Om man balanserar det gör det detsamma imo.

 

Med det givna stackdjupet är det väl ändå bara set vi spelar vidare med och då kan det ju vara bra att ha med så många som möjligt. Ett alternativ är miniraise också imo. :shock:

 

Med kortare stackar är det fold imo eller raise mot dåliga.

 

Tack, helt min uppfattning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju bara ren smörja, handen vi pratar om förespråkar du raise UTG vilket innebär att du har sämst pos och du har inte en aning om några ranges. För allt vad du vet kanse du bara får syn av bättre händer, men det spelar ingen roll.

 

Faktumet är väl snarare så att om folk fattar din öppningsrange UTG eller annan tidig pos kommer de kunna trebetta mycket profitabelt med typ any hand mot dig. Och även om de inte fattar kommer de sällan förlora pengar på flopp då om de träffar slår de dig och om de inte träffar viker de. Du å andra sidan får ofta ut mycket chips i en pott du inte vet var du står och tvingas vika om nån visar motstånd oavsett om det är en bluff eller värdebet.

 

Du måste tänka lite på detta, med djupa stackar ur pos är låga par o mellanpar riktigt sunkiga att lira. Visst, vi leder oftast pre, men vi har typ alltid jättesvårt att veta var vi står på flopp. Och att infobeta eller betfolda som du förespråkar känns ju värdelöst. Är ju bra mycket enklare att se flopp så billigt som möjligt för att sedan vika om man inte settar.

 

Enda anledning till att betta som jag ser det är att man ska göra det för att balansera upp de gånger man har nötter i samma pos, eller att bordet inte ofta låter en se limpfloppar.

 

Jag har visst en aning om folks ranges. Jag vet att alla som inte har agerat ännu kan ha any two cards, dvs 100% av alla händer. Då är det bara att räkna på hur 66 står sig mot säg 8 st 100% ranges och nu är det så att den leder så alltså måste vi spela den.

 

Nej dom kommer inte kunna trebeta profitabelt med anytwo när dom fattat min range. Hur tror du det skulle se ut om jag varje gång jag raisade blev instatrebetad av killen direkt till vänster om mig? Svårt för mig eller andra att börja fyrbeta idioten då och anpassa våra ranges lite. Tänk lite innan du skriver snälla.

 

Tror inte riktigt du inser hur ofta man träffar flop med typ 87s. Garanterat inte tillräckligt ofta för att jag ska kunna beta 50-80% av pot på semischyssta brädor och det ska vara profitabelt.

 

Det här är vad som är standard. Börjar någon gå out of line mot mig så anpassar jag mig givetvis och straffar dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visst en aning om folks ranges. Jag vet att alla som inte har agerat ännu kan ha any two cards, dvs 100% av alla händer. Då är det bara att räkna på hur 66 står sig mot säg 8 st 100% ranges och nu är det så att den leder så alltså måste vi spela den.

 

Nej dom kommer inte kunna trebeta profitabelt med anytwo när dom fattat min range. Hur tror du det skulle se ut om jag varje gång jag raisade blev instatrebetad av killen direkt till vänster om mig? Svårt för mig eller andra att börja fyrbeta idioten då och anpassa våra ranges lite. Tänk lite innan du skriver snälla.

 

Tror inte riktigt du inser hur ofta man träffar flop med typ 87s. Garanterat inte tillräckligt ofta för att jag ska kunna beta 50-80% av pot på semischyssta brädor och det ska vara profitabelt.

 

Det här är vad som är standard. Börjar någon gå out of line mot mig så anpassar jag mig givetvis och straffar dom.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 11.062% 10.65% 00.42% 207596 8142.13 { 66 }

Hand 1: 09.899% 08.91% 01.00% 173616 19436.97 { random }

Hand 2: 09.873% 08.88% 01.00% 173059 19501.30 { random }

Hand 3: 09.878% 08.88% 01.01% 172981 19664.80 { random }

Hand 4: 09.844% 08.85% 01.00% 172520 19471.05 { random }

Hand 5: 09.887% 08.89% 01.00% 173288 19541.72 { random }

Hand 6: 09.901% 08.90% 01.01% 173509 19586.13 { random }

Hand 7: 09.878% 08.89% 01.00% 173166 19489.13 { random }

Hand 8: 09.900% 08.90% 01.01% 173476 19606.63 { random }

Hand 9: 09.878% 08.88% 01.01% 172992 19663.63 { random }

 

 

Det är inte att du leder pre som stör mig, det är snarare att du bygger pott i en hand som du typ aldrig vet var du står på flopp. För att kunna få ut värde på flopp måste vi trissa annars kommer vi antingen få betfolda, checkfolda eller betta o vinna liten pott.

 

Vi får dessutom anta att de flesta du får syn av pre har minst 50% mot dig, men de får ofta ett lättare beslut på flopp. Ta 78s eller KJ som exempel, de kommer snabbt kunna vika om floppen inte ser intressant ut, och är det bara det spelet du förespråkar, att du ska betta pre och betta flopp för att få fi att vika kan du ju lira så med any two.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant är ju att 22 inte står sig lika bra även om det är marginellt, här ligger vi ju faktiskt trist till

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 09.997% 10.13% 00.13% 6042 75.47 { 22 }

Hand 1: 09.884% 09.01% 01.13% 5375 674.30 { random }

Hand 2: 10.074% 09.17% 01.17% 5467 699.22 { random }

Hand 3: 09.846% 08.97% 01.14% 5348 678.63 { random }

Hand 4: 09.904% 09.03% 01.14% 5384 678.72 { random }

Hand 5: 10.026% 09.16% 01.13% 5463 674.22 { random }

Hand 6: 10.218% 09.34% 01.15% 5570 684.88 { random }

Hand 7: 09.924% 09.08% 01.10% 5418 656.38 { random }

Hand 8: 09.898% 09.00% 01.15% 5370 688.72 { random }

Hand 9: 10.229% 09.37% 01.12% 5591 670.97 { random }

 

 

 

 

...och vi ser att 89 står sig bättre i multipott

 

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 13.112% 12.05% 01.08% 132380 11900.08 { 98s }

Hand 1: 09.619% 08.65% 00.99% 94995 10850.08 { random }

Hand 2: 09.657% 08.67% 01.00% 95293 10971.92 { random }

Hand 3: 09.681% 08.70% 00.99% 95602 10922.42 { random }

Hand 4: 09.661% 08.68% 01.00% 95357 10947.25 { random }

Hand 5: 09.651% 08.67% 00.99% 95284 10915.67 { random }

Hand 6: 09.653% 08.68% 00.99% 95363 10855.33 { random }

Hand 7: 09.641% 08.66% 00.99% 95185 10902.58 { random }

Hand 8: 09.668% 08.70% 00.99% 95526 10864.58 { random }

Hand 9: 09.657% 08.67% 01.00% 95259 11001.08 { random }

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså det handlar inte bara om hur du ska spela 66 bäst, detta är i princip botten av din range, utan genom att spela många händer likadant kommer du få betalt så mkt lättare när du har en bra hand, dessutom kommer du plocka potten både pre och post ganska ofta, om du träffar set är dessutom din hand ganska dold.

 

att limpa alla händer utg och bara spela vidare om man träffar är sjukt lätt att spela mot om man har lite hjärna, på visssa nivåer funkar detta säkert ganska bra men det spel thorn förespråkar funkar på alla nivåer och funkar dessutom bättre.

 

och om du höjer rätt mängd händer utg kommer du inte bli 3betad sjukt mkt, inte profitabelt iaf..

 

dessutom har folk mkt respekt mot cbet efter utghöjning, så de kommer att släppa många marginella händer ganska lätt.

 

Det är inte att du leder pre som stör mig, det är snarare att du bygger pott i en hand som du typ aldrig vet var du står på flopp. För att kunna få ut värde på flopp måste vi trissa annars kommer vi antingen få betfolda, checkfolda eller betta o vinna liten pott.

 

med 66 vet man alltid var man står efter flopp i princip, hur ska du få ut värde om du inte träffar set?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...