Gå till innehåll

NL - Primas NL200, värde?


Janoh

Recommended Posts

Såg posten om NL100 så tänkte jag kunde ställa samma om NL200.

Inte spelat mycket på prima då jag varit bannad sen november

och spelade bara NL40 back då. Men funderar starkt på att flytta tillbaka lite

smått och undrar över kvaliten på Primas Nl200.

 

Generellt sätt, tighta nötgrinders eller lösaggro maniacs?

 

Några regulars? Bra, dåliga?

 

Donatorer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg posten om NL100 så tänkte jag kunde ställa samma om NL200.

Inte spelat mycket på prima då jag varit bannad sen november

och spelade bara NL40 back då. Men funderar starkt på att flytta tillbaka lite

smått och undrar över kvaliten på Primas Nl200.

 

Generellt sätt, tighta nötgrinders eller lösaggro maniacs?

 

Några regulars? Bra, dåliga?

 

Donatorer?

 

NL100 - på kvällen finns det över 70 sh bord att välja mellan o där finns d definitivt pengar att plocka

 

NL200- kanske 30 bord på kvällen men det är givetvis lite bättre spelare där men kolla bara på punkrockkids dagbok.. visst e han bra men d visar oxo att d finns goda möjligheter till bra betalt.

 

edit, bättre om han svarar på den här frågan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för förtroendet Lost :)

 

Ska försöka att sammanställa några saker som kan vara värt att tänka på. Jag spelade sammanlagt 16099 händer enligt Pokertracker och även fast jag inte spelade jättebra alla gånger hade jag en PTBB/100 på 5,25.

 

Först och främst så ska jag säga att NL200 generellt är TIGHT. Sägs det annat så är det fel. Som på alla andra nivåer så finns det vissa regulars som man försöker undvika. Inte för att de på något sätt är jättebra spelare utan för att det blir så enormt lite värde mot dessa spelare eftersom de ständigt nötförsäljer och vägrar att betala ifall de inte har stål. Dessa spelare lär man sig känna igen med tiden. Kan dra några namn längre ner.

 

Anyway, Självklart finns det spelare som man kan få betalt av även fast spelet är tight. De flesta är så otroligt genomskinliga just därför att de enbart raisar när de har stål så när man får syn kan det ofta vara värt att värdebetta ganska hårt när man har hyfsade träffar, såsom t.ex. TPTK. Det betyder att man inte ska hålla alltför hårt i händer som TPTK om man möter motstånd i form av reraisar för då är man slagen 9/10.

 

Hur ska du då spela på nivån. Mja, Blindsteals blir ganska viktigt så om du märker att spelarna släpper sina blinds relativt enkelt så är det bara fortsätta sno från sen position först in.

 

Hitta de veka spelarna(dessa finns det gott om) och slå om mot dem med marginella händer efter att de höjt. Om de i princip aldrig höjer kanske det inte är någon höjdare att försöka trebetta hem potten pre eftersom de i regel sitter på en premiumhand men om de slår upp då och då så slår jag om med ganska marginella händer.

 

Detsamma gäller då du sitter i blindsen och märker att någon notoriskt höjer när de är först in på knappen eller CO. Tveka inte att slå om med händer du i vanliga fall överväger att folda, Man får fold väldigt ofta och vid syn så brukar ofta ett halvpotbet räcka för att betta hem potten på floppen.

 

Sammanfattningsvis skulle man kunna säga att det handlar om att inte betala av med skräp när man får hårt motstånd (Ja, Jag räknar TPTK som skräp här) samt värdebetta sina hårda träffar HÅRT mot de som man vet kan betala. Våga utnyttja att de flesta är veka, Tveka inte att ibland skjuta bårde två och tre skott ifall du känner att motståndaren är svag.

 

Några spelare som inte är så mycket värde i att spela mot

 

P-son

UrFish2Me

Leinad77

Minucci (spelar kanske inte kvar?)

Challe50(spelar mycket NL300 nu)

Utkopt

TicTocDoc

 

Hoppas det hjälpte något iaf, Har kanske glömt något viktigt men skriv ifall du har några mer funderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
han leinad77 e kul. hade 10k händer av honom på 200nl och han hade ALDRIG blivit stackad. go figure..

 

Då kan han ju knappast plussa.

 

Som på alla andra nivåer så finns det vissa regulars som man försöker undvika. Inte för att de på något sätt är jättebra spelare utan för att det blir så enormt lite värde mot dessa spelare eftersom de ständigt nötförsäljer och vägrar att betala ifall de inte har stål.

 

Det här fattar jag inte riktigt. Om dom vägrar att betala av med annat än nötterna så ska man väl inte undvika dom. Snarare three-barrel ebtta alla händer mot dom (lite överdrivet men du förstår).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No offence mot dessa spelare, beundrar hur de orkar grinda jämt och ständigt men P-son, UrFish2Me och Leinad77 kan väl knappast räknas som duktiga. Sjukt tighta och lättlästa, sant iofs att det inte är värda att spela mot dessa men deras spelstil går att utnyttja.

 

Utkopt, wrIen, Ematic86 och Waylon- är spelare jag tycker är duktiga och försöker undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...