der_ko Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Vem är der_ko? En arbetslös/sökande 20 årig kille som söker meningen med livet och framgång vid borden. Bakgrund Började spela playmoney/freerolls i början av 2005 på Expekt och fick snart merasmak för det riktiga spelet och gjorde snart min första insättning, ni kan få gissa vad som hände med denna "rulle" . Spelade på samma sätt i ett par månader en liten insättning här något uttag där tills jag förstod att man ska ha BR regler. Satte in $100 på Parbet och gulade detta efter en vecka på NL10. Förbannad över min "otur" satte jag in minimum summan $35 och började nöta snortight ABC poker och nu började rullen faktiskt växa. När rullen nådde $200 gick jag över till NL20 och allt flöt på fint och rullen växte stabilt. När jag hade spelat ihop cirka $1000 började jag spela NL50 och nu kom de "stora" vinsterna. Till slut hade jag spelat upp rullen till $2000 och börjat testa lite NL100. Under denna tid gjorde Parbet sitt genidrag och lämnade Prima för stabila TAIN vilket fick mig att lämna dem. Kollade runt på mina alternativ och såg att B2B hade fina bonusar så cashade ut allt från parbet och gjorde en deposit på Heypoker. Clearade bonusen och horade runt på olika B2B skin i någon månad. I mars 2006 hade rullen nått €5k och jag spelade NL100 och testat lite NL200 då min första riktigt tunga downstreak slog till. På en halv månad backade jag över €1k och blev knäckt på poker och tog ett break på obestämd tid. Månaderna gick och i slutet på augusti kände jag att nu var det dags att ta upp pokerspelandet igen. Den nya rullen låg på €3,6k och fortsatte spela på B2B men började lite lätt på NL50. Spelat funkade och självförtroendet växte precis som rullen och under sep månad plussade jag €1,1k på NL50 samt lite NL100 men började känna att spelet på B2B var sjukt trist. Hade under min losingstreak skyfflat in $600 på Stars för att cleara en deposit bonus vilket jag gulade mer eller mindre under en natt så hade en halvfärdig bonus kvar att cleara. Satte in $600 för att fixa bonusen och hitta nya jaktmarker men spelet vill sig inte trots många slaskande fiskar. Trots att bonusen på $120 hade kommit in låg jag back cirka $200. Jag har nästan enbart nött NLT cashgame under min karriär men kände att dags att pröva lite MTTs vilket Stars ska vara så bra på. Började med att spela mycket små turneringar och på första försöket klonkade jag en $4 180 pers SnG vilket gav mersmak. Började nu spela samma SnG fast med $20 entry fee och lyckades efter ett par försök klonka den också vilket gav cirka $1k till rullen. Nästa dag spelade jag en $50 SnG med 90 pers och lyckades komma 2a vilket gav mig $850 till och i söndags tog jag ett skott och köpte in mig till Sunday Million. Lyckades komma på plats 100 vilket gav mig cirka $1,3k till och här är vi nu med rullen på över $6k. Mål för 2006 * Etablera mig på Texas NL200 och i framtiden kanske högre om jag blir tillräckligt bra * Tjäna i genomsnitt minst $1k i månaden * Klonka någon större turnering (1st pris >$5k) Styrkor *Är grymt disciplinerad, håller BR regler mycket hårt och kan folda varenda hand i flera timmar om det är det som krävs för att busta en maniac. *Kan inte direkt komma på något annat Svagheter *Blir lätt distraherad vid borden och håller inte koll på vad det är för spelare vid bordet och vad de gör i händer jag inte är involverad i. *Har svårigheter med att utveckla mitt spel, är i grunden en tight ABC spelare men jobbar med att bli kvitt detta problem. *Har ett rätt svagt psyke och kan bli väldigt deppad över förluster på ~$200 *Är ibland lite väl vek Om ni orkade läsa allt får ni en guldstjärna! Citera
slowboy Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Det här kommer nog gå sjuuuukt bra skall du se, men sluta busta mej, och bli lite mer loose tack Citera
goosty Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 lycka till, hoppas att du utvecklas ocg lyckas expandera din br. Citera
der_ko Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Använder du PT/PO?Har köpt PT men inte orkat sätta mig in hur man använder det ännu. Diskutera specifika händer med andra som spelar på samma nivå. Borde jag bettat turn här? Given fold efter fi:s CR? Har spelat kanske 15-20 min vid bordet och har väl spelat hyffsat tight men har de senaste 5 min höjt typ varannan hand, fi har inte utmärkt sig men skulle kalla honom semi-lös. Dubblat med set vs överpar minns ej mot vilken fi. Table 'Euler' 6-max Seat #5 is the button Seat 1: siralos ($197 in chips) Seat 2: Haller ($221 in chips) Seat 3: daswings ($200 in chips) Seat 4: TheVici ($236 in chips) Seat 5: LordKlonk ($391.15 in chips) Seat 6: Sir Willow ($207 in chips) Sir Willow: posts small blind $1 siralos: posts big blind $2 *** HOLE CARDS *** Dealt to LordKlonk [As Ad] Haller: folds daswings: folds TheVici: folds LordKlonk: raises $6 to $8 Sir Willow: calls $7 siralos: folds *** FLOP *** [Jc 8h 9h] Sir Willow: checks LordKlonk: bets $13 Sir Willow: calls $13 *** TURN *** [Jc 8h 9h] [9c] Sir Willow: checks LordKlonk: bets $30 Sir Willow: raises $60 to $90 LordKlonk: ??? Citera
der_ko Postad 18 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 18 Oktober , 2006 Nattens grind var ganska kort spelade inte så mycket men slutar på + cirka $100 och så jag har kvalat in till Sunday Million. Just nu spelar jag på Stars men skulle vilja flytta verksamheten till en skattefri site där man också kan plocka bananer då jag inte orkar jaga bonusar längre om det nu inte är någon med väldigt lätta krav. Mycket trist att Stars inte är skattefritt då det finns sjukt med fisk där jämnfört med B2B. Har funderat på Fulltilt och undrar hur motståndet är på NLT borden, likt Stars eller är det mer som B2B? Om 4h bär det av till arbetsförmedlingen för att försöka skaffa ett jobb eller börja någon yrkesförberedande utbildning så jag äntligen kan lämna livmodern Citera
der_ko Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Spelat 3 turneringar ikväll bubblade två stycken (se HH) och åkte tidigt i den tredje. Seat 1: LordKlonk (5990 in chips) Seat 2: blaksalem (19811 in chips) Seat 4: cocmoney (19755 in chips) Seat 5: pokerrat999 (9187 in chips) Seat 6: EvilLoof (15700 in chips) Seat 7: rambonilsen (4795 in chips) Seat 8: darraskungen (12110 in chips) Seat 9: jak999 (15798 in chips) LordKlonk: posts the ante 50 blaksalem: posts the ante 50 cocmoney: posts the ante 50 pokerrat999: posts the ante 50 EvilLoof: posts the ante 50 rambonilsen: posts the ante 50 darraskungen: posts the ante 50 jak999: posts the ante 50 pokerrat999: posts small blind 300 EvilLoof: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to LordKlonk [Ad 6d] rambonilsen: folds darraskungen: folds jak999: folds LordKlonk: raises 900 to 1500 blaksalem: folds cocmoney: folds pokerrat999: folds EvilLoof: calls 900 *** FLOP *** [Tc 6c 7s] EvilLoof: bets 14150 and is all-in LordKlonk: calls 4440 and is all-in *** TURN *** [Tc 6c 7s] [4h] *** RIVER *** [Tc 6c 7s 4h] [Jc] *** SHOW DOWN *** EvilLoof: shows [2h Js] (a pair of Jacks) LordKlonk: shows [Ad 6d] (a pair of Sixes) EvilLoof collected 12580 from pot Citera
der_ko Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Här har vi ännu en fin hand från en $30 MTT, går väl knappast att komma från handen på turn? Seat 1: Fly11 (1310 in chips) Seat 2: pcotton3 (1155 in chips) Seat 3: double a tom (2095 in chips) Seat 4: riverboy4444 (1415 in chips) Seat 5: bcrider (1240 in chips) Seat 7: proffen (2115 in chips) Seat 8: LordKlonk (1625 in chips) Seat 9: IDAWONTHAT (2665 in chips) riverboy4444: posts small blind 15 bcrider: posts big blind 30 *** HOLE CARDS *** Dealt to LordKlonk [Ac As] proffen: folds LordKlonk: raises 90 to 120 IDAWONTHAT: folds Fly11: calls 120 pcotton3: folds double a tom: folds riverboy4444: folds bcrider: folds *** FLOP *** [Js 6s Kd] LordKlonk: bets 200 Fly11: calls 200 *** TURN *** [Js 6s Kd] [Ah] narc21 is connected LordKlonk: bets 480 Fly11: raises 480 to 960 LordKlonk: raises 345 to 1305 and is all-in Fly11: calls 30 and is all-in *** RIVER *** [Js 6s Kd Ah] [7h] *** SHOW DOWN *** LordKlonk: shows [Ac As] (three of a kind, Aces) Fly11: shows [Td Qc] (a straight, Ten to Ace) Fly11 collected 2665 from pot *** SUMMARY *** Total pot 2665 | Rake 0 Board [Js 6s Kd Ah 7h] Seat 1: Fly11 showed [Td Qc] and won (2665) with a straight, Ten to Ace Seat 2: pcotton3 folded before Flop (didn't bet) Seat 3: double a tom (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 4: riverboy4444 (small blind) folded before Flop Seat 5: bcrider (big blind) folded before Flop Seat 7: proffen folded before Flop (didn't bet) Seat 8: LordKlonk showed [Ac As] and lost with three of a kind, Aces Seat 9: IDAWONTHAT folded before Flop (didn't bet) Citera
der_ko Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Lirar en billig rebuy MTT nu och ligger 65/1114 efter att rebuy perioden är över och prizepoolen ligger på över $68k. Långt kvar men känner att mina fiender inte är speciellt bra. Wish me luck Citera
der_ko Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Suck efter rebuy perioden var över var korttorkan enorm och när man väl får kort blir man utdragen. Att försöka bluffa kan man glömma det lärde jag mig den hårda vägen Hamnade inte ITM en enda gång under natten/morgonen och backade cirka $180 Citera
lost Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 tja, jag spelar NL100 och har försökt kliva upp till NL200 men gick lika snabbt ned inte för att jag loosade nåt (gick till slut +-0) utan mest pga att det är jobbigt psykiskt att backa $1k på en kväll. Citera
Myssion Postad 19 Oktober , 2006 Rapport Postad 19 Oktober , 2006 Kör PO istället, mycket mer användarvänligt för den ovane. Citera
der_ko Postad 19 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 19 Oktober , 2006 natten/morgonen och backade cirka $180Update satte in $600 på FullTilt och genom en salig kombination av otur, dåligt spel, sömnbrist och matbrist (man orkar ju inte gå till köket för äta, det är ju långt dit) lyckas jag torska över $300 på 1h på NL100. Eftersom jag var ensam hemma kunde jag låta svordomarna flöda och mina ägodelar flyga men när jag äntligen stänger ner pokern och går ut för att äta inser jag att jag inte är ensam hemma. Min bror har hört hela mitt gigantiska tilt utbrott så nu kommer jag få nöjet att förklara mitt utbrott för familjen som är rätt negativa till poker Ingen bra start på min dagbok Citera
der_ko Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Sen starten på dagboken har jag lyckats tappa cirka $700 men jag känner mig inte överdrivet besvärad av det då det mesta har varit oflyt inte tilt och dåligt spel även om också det har förekommit. Målet med dagboken var ju att etablera sig på NL200 men detta har inte riktigt kommit igång ännu utan har istället mest grindat MTTs utan framgång. De där kritiska coinflipsen går åt fel håll och då blir det inte lätt att gå långt. Hoppas det vänder snart för på söndag blir det Stars Sunday Million och jag vill ju återupprepa succén från premiären förra helgen. Citera
slowboy Postad 21 Oktober , 2006 Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Gå och lägg dej, eller vänta lite kom och gör högskoleprov med mej Citera
der_ko Postad 21 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2006 Här har vi en liten omaha hand där jag inte riktigt vet hur jag ska agera på turn. Jag är rätt grön på omaha men tycker om att spela lite låglimit omaha för omväxlings skull när texas spelet känns oinspirerat. Spelet har väl varit standard för låglimit Omaha alltså mycket slaskigt preflop och lite mer försiktigt postflop men de flesta hyffsade drag jagas gärna. Fi i denna hand har jag haft ganska många dueller med där han vunnit nästan alla så jag är bra sugen på att sätta dit honom Fi spelar aggro och verkar ibland ignorera möjligheten att man träffat någon konstig stege eller liknande och synar ner. Jag har väl en ganska lös image preflop men TAG image postflop. Table 'Miranda V' 9-max Seat #7 is the button Seat 3: FatsoFat6969 ($169.25 in chips) Seat 4: csipcsup ($103.85 in chips) Seat 5: AAcesOnlyAA ($39.60 in chips) Seat 7: shpongled ($50 in chips) Seat 8: LordKlonk ($46.50 in chips) Seat 9: peteowes ($48 in chips) LordKlonk: posts small blind $0.25 peteowes: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to LordKlonk [6h As Td Qs] FatsoFat6969: calls $0.50 csipcsup: folds AAcesOnlyAA: folds shpongled: folds LordKlonk: calls $0.25 peteowes: checks *** FLOP *** [Jd 8s 3s] LordKlonk: bets $1.45 Att potta här känns ju ganska självklart? peteowes: folds FatsoFat6969: calls $1.45 *** TURN *** [Jd 8s 3s] [Kd] LordKlonk: ??? Citera
slowboy Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Här måste du potta om igen du har 9 outs till nötflushen + alla Q, T, A för stege.. troligen kanske han sitter på T9xx eller kanske J8, J3, ser det iaf som självklart att du måste potta turn.. Föressten ta det lungt med alkoholen HAHA Citera
kimallaskim Postad 22 Oktober , 2006 Rapport Postad 22 Oktober , 2006 Intressant med en dagboksskrivande kompis! Hoppas du vinner flera miljoner $! Lycka till! Citera
der_ko Postad 23 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2006 Har under söndagsnatt/måndagsmorgon spelet Sunday Million som slutade illa, åkte väl efter en halvtimma när mitt floppade toptwo blev mosat av en floppad stege så resten av natten lirades det lite turneringar och ett par satelliter till nästa veckas sunday million. Blev bara pengar i en Omaha MTT resten missade jag pengarna på men lirade lite kort cashgame så gick inte back något ikväll (det går åt rätt håll ). Det var riktigt tugnt hur jag åkte i satelliterna, första försöket var en $22 med rebuys gjorde en rebuy direkt. Spelet flyter på jag ökar min stack bra och när vi är cirka 45 kvar (9 betalda entrys) ligger jag strax under avg och hittar K K på sb en storstack höjer 3xBB rundfold till mig jag slår om till 9xBB fi synar flop Q x x degen åker in fi har A Q hittar sin andra Q på turn och jag åker. Hade min hand hållt hade jag haft nästan dubbla avg och varit top 10. Sen spelade jag en 500 FPP satellit med 4 betalda entrys och totalt anmälde sig cirka 330 pers. Spelet flyter på bra och ligger stabilt top 20 under nästan hela spelet och efter en bad beat och en comeback är vi på finalbordet. Efter att två har slåtts ut är vi alltså 7 kvar har jag blivit short med lite mer än 8xBB och en fiende höjer 3xBB jag hittar A Jd och ställer (rätt eller fel?) fienden hittar synen med K Qo och prickar K på flopp och trots att jag plockar upp färgdraget på turn lyckas jag inte hitta klonken och bubblar. Lär blir nya försöka att kvala in till Sunday Million under veckan och ska nog försöka komma igång med cashgame spelet då detta är mitt huvudsakliga spel men just nu har jag inget flyt och det känns lite olustigt att gå upp på en ny nivå när man vet att utdragningarna hela tiden finns framme. I MTTs kan jag inte torska i närheten av vad man kan göra på cashgame så det känns tryggare att spela MTTs då. Funderar på att ändra namn på min dagbok till der_ko pokerforums tråkigaste dagbok eller något liknande med tanke på hur svagt intresse det varit runt dagboken. Bör jag göra något annat annorlunda i min dagbok? Citera
Bovni Postad 29 November , 2006 Rapport Postad 29 November , 2006 Snart är det pokerlan, då ska det klonkas både det ena o det andra LoL Citera
Recommended Posts