ltdrichard Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Hej, köpte ny dator för ett tag sen med TV-tuner, mediacenter osv. Den vanliga analoga TV-sändningen kunde jag söka in och få att fungera. Men när jag försökte koppla in Boxern fungerar det inte. Jag satt en hel kväll och sökte på kanaler. Följde alla instukrioner men det gick inte. Provade andra inställningar också, men det gick inte. Någon vänlig själv som kan hjälpa mig? Mvh Richard Citera
TANDEMCYKELN Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Vän, Har du ett digitalt TV-kort i burken då? Om du ska se de kodade kanalerna, måste du också ha en modul där du kan sätta programkortet (kräver speciellt TV-kort). Citera
ltdrichard Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag tänkte, eftersom signalen redan är avkodad av Boxer boxen. Jag drog en antennsladd från Boxern till datorn, på samma sätt man kopplar sladden till en vanlig TV. Borde det väl fungera? Men så fungerar det alltså inte? Citera
TANDEMCYKELN Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag tänkte, eftersom signalen redan är avkodad av Boxer boxen. Jag drog en antennsladd från Boxern till datorn, på samma sätt man kopplar sladden till en vanlig TV. Borde det väl fungera?Men så fungerar det alltså inte? Ah! Jag förstår. Det fungerar givetvis. Vad som är fel, vet jag dock inte. Citera
ltdrichard Postad 17 Oktober , 2006 Författare Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag tänkte, eftersom signalen redan är avkodad av Boxer boxen. Jag drog en antennsladd från Boxern till datorn, på samma sätt man kopplar sladden till en vanlig TV. Borde det väl fungera?Men så fungerar det alltså inte? Ah! Jag förstår. Det fungerar givetvis. Nej inte för mig (it-handikappad). Därför undrar jag om någon vänlig själv kan vägleda mig. Citera
BOGiS Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Testa att köra vida en AV-kabel (har för mig att den heter så) mellan boxen och tv-kortet, glöm inte att ändra källa i programmet Citera
Doc Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Kör antingen SCART/S-Video/RGB/Composite-kabel mellan Boxer-box och Media Center ELLER se till att slå på RF-modulering i din Boxer-Box och använd vanlig antenn-kabel. Bäst kvalitet får du med SCART/S-Video/RGB. Anledning till att det inte fungerar nu: 1. Du har inte RF-modulering påslagen. 2. Du har inte gjort en kanlasökning med Boxer-boxen påslagen. Titta i Boxer-boxens menyer vilken kanal den lägger ut signalen på och testa att manuellt ta in den kanalen i Media Centret. Citera
Recommended Posts