Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nu när jag ska bygga från grunden. Så skulle jag vilja ha lite tips om 0.05/0.1 0.1/0.2 Hade tänkt mig att spela 2-4 bord åt gången. fulla bord och ruskigt tight. Det är väll det enda som fungerar på den nivån?

Är det någon som har lite start hands tips eller strategiska råd?

Vad är den ultimata strategin för dessa nivåer?

Postad

Ultimata är väl att köra jätte tight-agg.

Betta bara när du har bra händer, skit i bluffarna på dom här nivåerna.

Folda händer som t.ex AT AJ och KJ om någon har höjt preflop.

Försök komma in blligt i potter med suited connectors och låga pockets, träffar du kan du få ett helt inköp av en fisk med typ top-par.

Postad
Försök komma in blligt i potter med suited connectors och låga pockets, träffar du kan du få ett helt inköp av en fisk med typ top-par.

så om 3:club: 4 :club: träffar topparet så ska man bara lira vidare? Klart att det är EV- att lira på typ låga top-par o grejer.

Enligt mig ska du lira AQ, AK, JJ, QQ, KK och AA med rejäla höjningar. Alla par vill man få billiga floppar med. träffar du SET så tar man ofta en hel stack, om nån av fi träffar sitt top-par. Skippa standardspelet (iaf på NL20) med 3-4BB raise. Raisa minst 6BB+1-2BB för varje limpare med ovan nämnda händer.

Hur ska du inte plussa då? :shock:

Postad

så om 3:club: 4 :club: träffar topparet så ska man bara lira vidare? Klart att det är EV- att lira på typ låga top-par o grejer.

Enligt mig ska du lira AQ, AK, JJ, QQ, KK och AA med rejäla höjningar. Alla par vill man få billiga floppar med. träffar du SET så tar man ofta en hel stack, om nån av fi träffar sitt top-par. Skippa standardspelet (iaf på NL20) med 3-4BB raise. Raisa minst 6BB+1-2BB för varje limpare med ovan nämnda händer.

Om fi har top-par så kan du få hela stacken med typ 78 om du prickar stegen

Postad

Jag snackar om att om fi har top-par så kan du få hela stacken med typ 78 om du prickar stegen

That makes a point! :D

GG

• 2 weeks later...
Postad

Spela många händer typ alla med potensial, sc tex 45, låga pp, allt möjligt o när du träffar hårt så t betalt! Bluffar kan du ju glömma på denna nivå för ev+.

Vågar utnämna mig till expert på denna nivå eftersom jag max spelar 100nl och har vunnit mkt mot liknade motstånd! Spelarna på denna nivå har generelt 0 koll på valören hos sina händer och uttnyttjar du detta så har du en mkt stor fördel!!!!

Postad

Jag kan bara beskriva vad som har fungerat för mig när jag "byggde från grunden" i microlimit.

Bakgrunden för mig är att jag började spela poker för första gången i mitt liv den 1 Juli ( lekte en månad först med play money och enkelbord för att lära mig mekaniken). Före detta så har jag aldrig ens tippat eller spelat på hästar - jag är så långt från en spelare som man kan komma. Jag är dock systematisk, oändligt tålmodig och kan räkna.

Jag satte 15 Juni in 200 kr på SvS , startade "på allvar" 1 Juli med en "bankrulle" som hade växt till 800 kr och ligger nu på 14.000 efter tre månaders effektivt spel med 6 sessioner i veckan, 3 timmar varje session,

fyra fullring 0.5/1kr NLT bord på SvS.

Min metodik har helt enkelt varit:

- Grundfilosofi tajt

- "Fit or fold" på flop

- Respektera andra spelares höjningar (ser väldigt lite bluff på dessa nivåer)

- Undvika problemhänder som tex QT i tidig/mellan positioner

- Undvika problemhänder som tex AQ när man sitter sent och det är både höjning och återhöjning pre-flop.

- Leta upp bord med många som gillar att syna - undvika bord med väldigt aggressiva spelare ( spelar man fyra bord så vill jag max sitta på ett aggressivt bord - det är vad jag fixar i nuläget).

- Alltid planera vad jag vill göra med en hand när jag får korten pre-flop så man slipper sitta på turn/river och undra "vad fanken spelade jag denna hand för?"

- Låt folk fiska utan att bli förbannad - men ge dom dåliga odds hela tiden.

Cluelessrookie

Nu när jag ska bygga från grunden. Så skulle jag vilja ha lite tips om 0.05/0.1 0.1/0.2 Hade tänkt mig att spela 2-4 bord åt gången. fulla bord och ruskigt tight. Det är väll det enda som fungerar på den nivån?

Är det någon som har lite start hands tips eller strategiska råd?

Vad är den ultimata strategin för dessa nivåer?