Gå till innehåll

Nytt pokerkontor till hemmet


-_-

Recommended Posts

Känner att de är dags för en riktigt bra arbetsplats här hemma. Börjar bli seg av att sitta med laptoppen i soffan.

 

Behöver en helt ny stationär dator och minst tvä skärmar. Så nu hoppas jag någon datakunnig kan ge mig råd vad jag behöver köpa för att få de att fungera med två/tre skärmar och vilka skärmar som är riktigt bra för pokerspel och även en schysst dator.

 

 

Om det redan finns en tråd i ämnet kan ni gärna länka till den då jag ingen hittade.

 

:heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då?

 

Vet faktiskt inte om windows xp stöder fler än 2 aktiva skärmar åt gången(valfritt antal grafikkort kan du ju ha installerat iaf, men hur många av skärmarna kan vara aktiva beror väl på operativ systemet)

Jag kör 2 olika datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men om jag vill spela med tre skrämar måste jag ha två grafikkort eller hur gör man då?

Det finns ju ett sätt för de lata och det är att köpa en pryl från matrox. Men jag tror inte det är en bra lösning eftersom maximala upplösningen för varje skärm då bara blir 1280 x 1024. (Man vill ju ha 1600x1200 då man vill ha 4 bord / skärm)

Jag har oxå funderat på hur man skulle göra för att få kunna använda 3 skärmar men jag har inte fixat det än. Alltså kan jag inte svära på att det stämmer det jag snart ska skriva. Min teori: Man måste köpa ett moderkort med dubbla PCI-express kortplatser. Sen köper man till 2 st grafikkort av typ PCI-express med dubbla DVI-utgångar. Då kommer man kunna ha 3 skärmar. (Kanske 4 med??) Rätta mig om jag har fel! Jag vill oxå veta hur man gör. Tyckte mig läsa att iremats körde med 3 st skärmar, men jag orkade inte läsa hans 3xx sidor långa dagbok om han skrivit hur han satt ihop det... Han kanske kan skriva en guide för hur man ska sätta ihop systemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...