Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är det bara jag som känner att när man ligger mycket plus så får man helt plötsligt en ofantlig otur? Kanske är det för att jag tiltar åt det positiva hållet iof? Förlorar nästan allt när jag ligger +20-30bb eller så. Spelar ingen roll om jag har AA, KK, AK, QQ, JJ... Får alltid maximalt oflyt när jag vunnit runt den summan.

Är det många som "tiltar" åt det positiva hållet också? Jag antar att det är förklaringen till att det går sämre. Men annars känns det liksom som att det borde gå bättre när man är lite glad osv? :)

Postad

Nja alltså det behöver ju inte vara en lång tur period innan det börjar vända. Men det skumma är att det alltid vänder vid just den gränsen. Då spelar det ingen roll om jag får kåk med A och K, då har någon ändå fyrtal. Förstår ju att det inte är så i verkligheten såklart, men det är så det känns ;)

Men det är ju klart att det kan bara vara tillfällighet också att jag råkar få oflyt just då. Allt är ju möjligt ;)

Postad

Efter regn kommer sol? (eller kanske tvärtom)

Har själv fått känslan du pratar om, men det är ju oundvikligt att du kommer att få otur/oflyt till slut. En annan sak jag märkt är att jag spelar idiotiskt när jag ligger en del plus, tänker saker som "har inte riktigt odds att syna, men va faen, jag ligger ju plus".

Postad

Haha jo känner igen det tänkandet också :) Måste sätta lite mer diciplin på mig själv när det gäller den frågan!

Trist bara, låg jäkligt bra till idag tills jag sumpade alla mina vinster och mer därtill ;) Äsch, en ny dag imorgon!

Postad

varför inte sluta spela när du vunnit 20-30 bb?

eller iaf ta en paus en stund

ja brukade ha samma problem. vann ja upp till en viss summa så lyckades ja ofta spela ner mej till inköp igen.

numer spelar ja tills ja förlorat 2 potter, eller säg att inköp är 25$, ja spelar upp mej till 40$, kommer ja under 35 stänger ja ner å gör nått annat oavsett om ja haft otur eller spelat dåligt.

Postad
varför inte sluta spela när du vunnit 20-30 bb?

eller iaf ta en paus en stund

Tycker inte jag, man kan komma in i perioder då man bara vinner och vinner... Ligger man + tex 40 BB tycker jag att man sätter en gräns på att man fortsätter så länge man inte förlorar 10 BB. Vinner man t ex 20 BB på en hand flyttar man sluta-spela-gränsen till + 50BB (40 + 20 - 10 = 50)

Hade någon helt otrolig period då jag vann runt $50 på en timme (tiden WWF RAW tar på söndagar) Sen fick jag en dålig hand och förlorade runt $7 och efter ett par händer runt $5 igen, så då lade jag av och kollade på lite hentai istället! :D

• 2 weeks later...
Postad
Jag antar att du spelar på partypoker nätet, om du har dubblat upp där kommer du att bli överöst med AA KK AK och du kommer garanterat att torska runt 90% av dem.

Strax efter du då dubblat om med 53o MOT någon med AA... men när det omvända händer är det riggat... ;)

Postad

Jag trodde också att det hängde ihop så där i början av min karriär. När jag tänkte efter ordentligt kom jag fram till att jag losade för att:

1) De vanliga svängningarna som gör att man ibland faktiskt blir utdragen. Alltså bara att gilla läget. Nu skiter jag fullständigt i om jag torskar med AA mot vad som helst. Jag fortsätter att damma på.

2) Mitt eget spel. Jag märkte att när jag jobbat upp stacken ordentligt så slappade jag till mitt spel och började spela typ K9, A10, KJ, KQ och annat som jag normalt foldar. Så jag rättade till det.

Det finns ingen konspiration. Det är ditt spel som suger. ;)

Postad
Jag trodde också att det hängde ihop så där i början av min karriär. När jag tänkte efter ordentligt kom jag fram till att jag losade för att:

1) De vanliga svängningarna som gör att man ibland faktiskt blir utdragen. Alltså bara att gilla läget. Nu skiter jag fullständigt i om jag torskar med AA mot vad som helst. Jag fortsätter att damma på.

2) Mitt eget spel. Jag märkte att när jag jobbat upp stacken ordentligt så slappade jag till mitt spel och började spela typ K9, A10, KJ, KQ och annat som jag normalt foldar. Så jag rättade till det.

Det finns ingen konspiration. Det är ditt spel som suger. ;)

Vad spelar du för något när du vanligtvis foldar A10, KJ och KQ? Det är inga superhänder, men givna limpcalls alternativt små raisar i min mening.

Postad

Vad spelar du för något när du vanligtvis foldar A10, KJ och KQ? Det är inga superhänder, men givna limpcalls alternativt små raisar i min mening.

Det är en ganska kontroversiell åsikt tror jag. Visst höjer man gärna med alla de där händerna i sen position om ingen öppnat, men några givna händer limpcalls är de knappast...

Postad

Jag hade lite av samma problem förut, så nu har jag börjat med korta sessioner istället och det funkar bättre för mig, kör max 1h nu sen går jag ut kollar msn, forumet här lyssnar på lite skön musik, sen loggar jag in en halvtimme senare igen och fortsätter.

Postad

Det är en ganska kontroversiell åsikt tror jag. Visst höjer man gärna med alla de där händerna i sen position om ingen öppnat, men några givna händer limpcalls är de knappast...

Jag limpar givetvis in med dessa kort om det är billigt. Problemet är att jag märkt att jag torskar en del pengar med dessa händer och att jag drar in mig själv i fällor som kan vara svåra att ta sig ur. Särskilt KJ hatar jag.

Dessutom tycker jag inte att jag gör några pengar på dem. Orkar inte dra hem småpotter som kan uppstå med dessa händer. Därför skiter jag i att spela dem.

Jag väntar hellre på småpar som jag synar höjningar med eller höga par då jag vill höja kraftigt preflop. Jag vill ligga på topp så att säga. Och sen är ju mycket beroende på position, stämningen vid bordet och annat. Jag brukar väva in lite J9, 108 och annat eftersom man kan maskera dessa händer väldigt fint och då kan man också göra pengar.

Visst kan jag spela alla dessa kort flera gånger om det sitter ett gäng galningar vid bordet. Ju mer shorthanded det är desto mer spelar jag dem givetvis och då raisar jag också. Suitad KQ mot tre moståndare är given raise. Allt beror på hur mitt motstånd ser ut och om jag känner för att mixa spelet lite.

Det är svårt att svara exakt på denna fråga. Jag trivs inte med dessa kort kort helt enkelt. Möjligt att jag - rent matematiskt - har fel men det stör mig inte särskilt mycket.

Korta sessioner är det som gäller.