juniorpoker Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 PokerStars Game #6657585080: Tournament #33844770, $25+$2 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2006/10/16 - 17:53:00 (ET) Table '33844770 1' 9-max Seat #7 is the button Seat 1: Puniponken (1445 in chips) Seat 2: PositEV (1385 in chips) Seat 4: pomella77 (2900 in chips) Seat 5: #1 AggieAce (1620 in chips) Seat 6: kafluush (1135 in chips) Seat 7: BUSTDANUTS (1455 in chips) Seat 9: AmarulaRob (3560 in chips) AmarulaRob: posts small blind 50 Puniponken: posts big blind 100 *** HOLE CARDS *** Dealt to Puniponken [Td Ts] PositEV: folds pomella77: folds #1 AggieAce: calls 100 kafluush: raises 400 to 500 BUSTDANUTS: folds AmarulaRob: folds Puniponken: ? Citera
Skanke Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Fold skulle jag säga om jag var helt readfri.... Citera
Buddhagbg Postad 16 Oktober , 2006 Rapport Postad 16 Oktober , 2006 Fold om du synar måste du lägga om det kommer överkort på floppen vilken är högst sannolikt. går du all in så är han commited och måste syna samtidigt som du antagligen bara har ett litet överläge. bara att folda och spara chipsen till ett bättre läge Citera
eurythmech Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Fold om du synar måste du lägga om det kommer överkort på floppen vilken är högst sannolikt. går du all in så är han commited och måste syna samtidigt som du antagligen bara har ett litet överläge. bara att folda och spara chipsen till ett bättre läge ' Alltså, syn var aldrig uppe för diskussion. OP, jag tycker det är ett ganska lätt vik. Fi har, utan reads, en relativt stark distribution där. Citera
sulla Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Hade antagligen ställt själv och haft en slantsingling att vänta. Överbettet tyder ju på att AA,KK,QQ är uteslutet, han verkar inte vilja se flopp. Det finns en viss risk att det är en steal, han är ändå i desperat behov av chips, allt ner till QJ har jag sett folk steala med i detta läge. Om det är rätt matematiskt att pusha vet jag inte men jag hade gjort det. Känns som ett konstigt spel från hans sida där han på nåt sätt commitar sig själv, en lägre bet eller allin hade ju vart att föredra beroende på vad han har för tanke. Citera
sulla Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Fold om du synar måste du lägga om det kommer överkort på floppen vilken är högst sannolikt. går du all in så är han commited och måste syna samtidigt som du antagligen bara har ett litet överläge. bara att folda och spara chipsen till ett bättre läge ' Alltså, syn var aldrig uppe för diskussion. OP, jag tycker det är ett ganska lätt vik. Fi har, utan reads, en relativt stark distribution där. Motivera gärna mer varför HD´n där skulle vara stark, han bör strax plocka lite chips om han ska ha en chans och raisen är onödigt hög. Tror själv på överkort eller lägre PP. Citera
sulla Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Varför coinflippa redan nu? Jag vill tro att med chansen att han har överkort, FE´n om än liten, chansen att han har lägre PP tillsammans gör att jag har goda odds att syna och att det därför inte är en coinflipp matematiskt. Att han har högre PP ser jag som liten. Dessutom har vi chips kvar om vi torskar vilket gör att vi hellre har en singling med honom. Citera
eurythmech Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Hur kan man utesluta överpar ur hd:n bara pga storleken på raisen? Låter väldigt mycket som önsketänkande... Citera
sulla Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Hur kan man utesluta överpar ur hd:n bara pga storleken på raisen?Låter väldigt mycket som önsketänkande... Erfarenhetsmässigt ser jag väldigt sällan denna typ av aggressiv raise med AA o KK, om ingen raisat innan. Visst kan QQ o JJ va ett alternativ, känns trots allt väldigt vekt att folda. Om bettet från han är genomtänkt luktar det ju ändå steal, han lär ju inte få syn av en sämre hand när han höjt så hårt. Han kan som bäst hoppas på coinflipp om han får syn. Citera
eurythmech Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Genomtänkt? Allt mellan fold och push är ogenomtänkt från hans sida. Så det spåret kan vi stryka med en gång. Dessutom, har han AA eller KK så får han definitivt syn av sämre händer ibland... Citera
Skanke Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Snackar vi erfarenhets mässigt så är det faktiskt inte sällan vi är tokefter när någon gör detta spel. Själv skulle jag ställt med AA-99 AK-AQ och kanske till och med AJ beroende på tidigare utdragningar och spel på bordet i fråga. Ställa här med TT känns ganska kallt, om man inte är ute efter att kanske ha en coinflip förstås... Citera
Baloos Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag pushar TT, AKo och kanske även 99 som standard. Mot en AJ+, 66+ HD är det gott med +EV och mer blir det ju lösare han är. Värt att notera är att en hand som TT är starkare än AKo mot given HD, så pushar ni AK är det en no-brainer med TT. Citera
Skanke Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag pushar TT, AKo och kanske även 99 som standard. Mot en AJ+, 66+ HD är det fett med EV och mer blir det ju lösare han är. Värt att notera är att en hand som TT är starkare än AKo mot given HD, så pushar ni AK är det en no-brainer med TT. Jag menade i preflopraisarens position...... Citera
sulla Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Snackar vi erfarenhets mässigt så är det faktiskt inte sällan vi är tokefter när någon gör detta spel. Själv skulle jag ställt med AA-99 AK-AQ och kanske till och med AJ beroende på tidigare utdragningar och spel på bordet i fråga. Ställa här med TT känns ganska kallt, om man inte är ute efter att kanske ha en coinflip förstås... Låt mig klargöra detta alltså, du pushar hela stacken 11BB med AA i detta givna läge, samma med KK? Anser du att detta är optimalt spel med bara en limpare innan dig? Lägg där till 77,88 och i vissa fall 44,55,66 KQ KJ så har du en random lirare på 25$ nivån. Vi vet ju trots allt inte hur nära vi var nästa blindnivå, kommer den snart (turbo)har killen som raisar in snart bara 5BB kvar och snart måste börja stjäla/vinna Citera
eurythmech Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Han har absolut inte panik med sina 11bb, dessutom kommer bättre tillfällen än bakom limpare... Citera
Skanke Postad 17 Oktober , 2006 Rapport Postad 17 Oktober , 2006 Jag tar gärna de 20% extra i stacken utan risk. Sedan att det inte görs varje gång är ju en annan sak men ofta kastar jag in degen med AA där och får syn av någon randomtomte med TT..... Citera
Recommended Posts