Gå till innehåll

SpeedBooster - NL400 + en del turrar!

SpeedBooster

Recommended Posts

Resultat: +$3

Trög session på 55 min. Prickade ingenting men är ändå hyffsat nöjd med hur jag lirade dom händer jag fick. På ett bord verkade dock en kille tappa respekten för mina raise. Blev konstant re raisad av honom på floppen då jag continuation-bettat från knappen. Synd jag inte plockade upp ngn hand mot honom. Hade kunnat få bra utdelning. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 826
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

4 min in i film 2.

Lite vekt att check-folda QQ på floppen KJ3. $32 i potten och fi har $46? kvar. Jag skulle ställa direkt eller annars syna hans all-in.

Vad tror du om det?

Strax innan på ett annat bord tycker jag du kan ställa turn. Du har KQ med klöver damen. J965 på bordet varav 3 är klöver. Du har cont. betat på floppen. Potten är $52 och han har $39 kvar och han checkar till dig.

K Q T + alla klöver kan vara outs. Och han kan mycket väl lägga sig.

När kommer nästa film?

Länk till kommentar

4 min in i film 2.

Lite vekt att check-folda QQ på floppen KJ3. $32 i potten och fi har $46? kvar. Jag skulle ställa direkt eller annars syna hans all-in.

Vad tror du om det?

Strax innan på ett annat bord tycker jag du kan ställa turn. Du har KQ med klöver damen. J965 på bordet varav 3 är klöver. Du har cont. betat på floppen. Potten är $52 och han har $39 kvar och han checkar till dig.

K Q T + alla klöver kan vara outs. Och han kan mycket väl lägga sig.

När kommer nästa film?

aa håller med. var faktsikt lite vekt av mig. borde kanske ha synat då han ställde. hur som helst känns det som att jag borde jag ha cont.bettat. bra att du påpekar det!

QK handen skulle jag helt klart ha ställt in keramiken på turn. så länge han inte prickat färgen har jag som du säger en hel del outs och chansen att han viker finns ju också.

Ska försöka slänga upp åtminstone en film varje vecka. Möjligt att jag slänger upp en till nu i helgen. Annars kommer det garanterat en i början av nästa vecka :P

Kul att du orkar kommentara filmen! Alltid bra med lite konstruktiv kritik! ;)

Länk till kommentar

Resultat: -$539

TILT! Lirade 1h 20 min nu på iPoker. Träffade inget och spelade rätt så dåligt. Fick ta många tuffa beslut och i efterhand känns många av dom tveksamma :(

Hand 1:

Plockar upp QQ här. Kommer upp en mkt dragvänlig flopp. Fi mini check-raisar mig. Jag har raisat och bluffat många händer på det här bordet innan så känner att jag inte kan vika ner den här. ALL IN.

9214F8D0.gif

Hand 2:

Den här handen har jag funderat mycket på. Den är mot samma kille som jag torskade med QQ ovan fast på ett annat bord. Hur hade ni spelat den här? Weak-tight att folda? Känns dock som att enda handen jag slår är AJ och split om han också sitter på AQ...

B54D42C8.gif

Hand 3:

Vad gör man?

E2349C41.gif

Hand 4:

Efter dessa händer var jag nog lite tiltad. Floppar toppar + A högt färgdrag. Blir check-raisad. Ställer in. Träffar färgen men vad hjälper det då fi får färgstege med samma kort.

E889750.gif

En tung dag på jobbet hittills. Blir nya tag ikväll!

Länk till kommentar

Tack vare dina filmer så tänkte jag testa iPoker och satte in några inköp.

Spelade väl ca...10 minuter och slutade 4 inköp back. Totalt sönderriggad. :roll:

Skönt nätverk annars, mycket mellaneuropéer och allmänt kasst motstånd.

Sorry :roll: Går säkert bättre nästa gång ska du se :) Vad nickar du och vilka blinds lirar du?

Länk till kommentar

Resultat: +$217

Blev 1h 20 min lir till nu på Everests 0,5/1 bord. Var rena julafton där. Fattar inte vad folk håller på med ibland. Tycker jag lirade okej förutom att jag uppträdde lite vekt i ett par situationer då jag hade JJ/QQ/KK på hand och det kom ett överkort på floppen. Måste cont.betta ändå. WEAK!

Slutade dagen tot $7 plus efter en del tiltande tidigare idag.

Hand 1:

Har KK här mot en riktig tomte. Försöker skrämma mig på turn då den andra damen ploppar upp men varför skulle jag inte syna? Sönderläst.

lijs sitter vid 0 med $51,16.

zbigniewke sitter vid 1 med $102,82.

TheKometer sitter vid 2 med $48,04.

Maybenot sitter vid 3 med $190,66.

SpeedBooster sitter vid 4 med $98.

_imsohappy_ sitter vid 5 med $22,80.

Dealern sitter vid 4.

_imsohappy_ lägger en blind på $,50.

lijs lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges Kh Kr.)

Före floppen:

zbigniewke foldar.

TheKometer foldar.

Maybenot höjer med $2,50.

SpeedBooster höjer med $7,50.

_imsohappy_ foldar.

lijs foldar.

Maybenot synar med $7,50.

Floppen kommer upp

7r 8s Qk.

Maybenot checkar

SpeedBooster satsar $18.

Maybenot synar med $18.

Turnkortet kommer upp Qh.

Maybenot satsar $59,50.

SpeedBooster går all-in med $69.

Maybenot synar med $9,50.

Kortvisning:

Maybenot visar 3k 3h.

Två par, damer och treor - Qk Qh 3k 3h 8s

SpeedBooster visar Kh Kr.

Två par, kungar och damer - Kh Kr Qk Qh 8s

Riverkortet kommer upp 8h.

Maybenot:

Två par, damer och åttor - Qk Qh 8s 8h 7r

SpeedBooster:

Två par, kungar och damer - Kh Kr Qk Qh 8s

SpeedBooster vinner potten på ($194,50).

Länk till kommentar

Eftersom ingen verkar ha tagit upp ditt ställ med nötfärgen mot fi's pottbet så tänkte jag göra ett försök.

Jag brukar sj göra samma sak i liknande situationer. Man får inte syn lika ofta men garanterat tillräckligt många ggr för att det ska vara ev+ i längden. En fiskig fi kan syna med det mesta.

I den här handen skriker ditt flopp-turn spel färgdrag och när du ställer in på river efter att han betar potten så skulle jag folda alla dagar i veckan mot dig(Däremot kanske en fiskig fi inte skulle de)

Skulle sätta honom på stege och då låter en 2-3ggr raise rimlig att få betalt av här.

Som sagt tänk på vad du har representerat i handen och hur stark hand fi har.

Länk till kommentar

Sorry :roll: Går säkert bättre nästa gång ska du se :) Vad nickar du och vilka blinds lirar du?

Lirar jag NL så lirar jag upp till NL200.

Annars lirar jag väldigt anonymt och mestadels Omaha.

Har dock just bestämt mig för att lära mig FL Texas så framöver är det väl det som gäller. (Kunskap är makt? :D)

Har suttit på laptopen hela dagen men nu när jag är vid den stationära ska jag kolla din film lite nogare så man kanske kan lägga nån kommentar.

Länk till kommentar

Eftersom ingen verkar ha tagit upp ditt ställ med nötfärgen mot fi's pottbet så tänkte jag göra ett försök.

Jag brukar sj göra samma sak i liknande situationer. Man får inte syn lika ofta men garanterat tillräckligt många ggr för att det ska vara ev+ i längden. En fiskig fi kan syna med det mesta.

I den här handen skriker ditt flopp-turn spel färgdrag och när du ställer in på river efter att han betar potten så skulle jag folda alla dagar i veckan mot dig(Däremot kanske en fiskig fi inte skulle de)

Skulle sätta honom på stege och då låter en 2-3ggr raise rimlig att få betalt av här.

Som sagt tänk på vad du har representerat i handen och hur stark hand fi har.

Håller med. Jag skulle nog folda mot mig själv rätt snabbt också om vi säger så :) Bra att du påpekar det. Måste bli bättre på att tänka på vad jag representerar och vad fi kan tro att jag har. Tnx! 8-)

Länk till kommentar

Resultat: +$243

Bättre skärpa i spelet nu. Lirade 50 min 0,5/1 på Everest.

Hand 1:

Prickar färgen på turn efter att ha bettat in i pre flop raisarn på floppen. Bettar ut får ett kraftigt omslag. Beslutar mig för att ställa in då jag inte tror fi sitter på en högre färg.

Spike_06 sitter vid 0 med $120,81.

SpeedBooster sitter vid 1 med $175,70.

barnabe13 sitter vid 2 med $116,12.

Nickefik sitter vid 3 med $56,68.

Vikingman sitter vid 4 med $107,96.

blindaxe sitter vid 5 med $160,06.

Dealern sitter vid 5.

Spike_06 lägger en blind på $,50.

SpeedBooster lägger en blind på $1.

(SpeedBooster ges 5h 4h.)

Före floppen:

barnabe13 synar med $1.

Nickefik foldar.

Vikingman höjer med $1,50.

blindaxe foldar.

Spike_06 foldar.

SpeedBooster synar med $1,50.

barnabe13 synar med $1,50.

Floppen kommer upp

Qk 7h 3h.

SpeedBooster satsar $5.

barnabe13 foldar.

Vikingman synar med $5.

Turnkortet kommer upp Jh.

SpeedBooster satsar $9.

Vikingman höjer med $36.

SpeedBooster höjer med $108.

Vikingman går all-in med $55,46.

$52,54 skjuts över till SpeedBooster.

Kortvisning:

SpeedBooster visar 5h 4h.

Flush, Knekt högt - Jh 7h 5h 4h 3h

Vikingman visar Jk Js.

Triss i knektar - Jh Jk Js Qk 7h

Riverkortet kommer upp Kh.

SpeedBooster:

Flush, Kung högt - Kh Jh 7h 5h 4h

Vikingman:

Triss i knektar - Jh Jk Js Kh Qk

SpeedBooster vinner potten på ($215,92).

Länk till kommentar

Sammanställning v4:

Resultat: +$1648

Speltid: 12 h 50 min

Timlön: $128,42

Bästa veckan än så länge. Inte spelat speciellt mkt men klonkat rätt bra när jag väl lirat :) Har både lirat 0,5/1 och 1/2 den här veckan. Då spelet inte kändes riktigt 100 valde jag att kliva ner. Har märkt en stor skillnad beroende på vilken tid man lirar på iPoker. Fan svårt att hitta vettiga bord mitt på dagen. Ska försöka lira mer kvällstid då jag har möjlighet.

Det är nu 4 veckor sedan jag startade den här dagboken så tänkte passa på att sammanställa hur det går men målen 8-)

Resultat de här fyra veckorna: +$3931

Speltid: 57h 50 min

Timlön: $68,66

Ett av målen var att spela ihop $10k inom 4 månader. Känns som att jag borde grejja detta mål utan större problem, peppar peppar. Känns som att jag kan spela in betydligt mer än så om jag bara spelar bra.

Ett annat mål var att etablera mig på 1/2 innan jul. Känns som att jag är på god väg att nå detta mål också. Börjar känna mig ganska bekväm även på den nivån.

Slutligen hade jag ett annat mål om att antalet vinstsessioner i förhållande till förlustsessioner skulle uppgå som sämst till 4:1. Vet inte exakt förhållandet mellan sessionerna. Men under de 28 dagar jag lirat har jag plussat 24 av dom så det känns ganska stabilt.

Länk till kommentar